دانلود و بررسی اپلیکیشن بیانک؛ نرم افزار هوشمند تبدیل گفتار فارسی به نوشتار

 

در این مقاله به معرفی، دانلود، نصب و بررسی اپلیکیشن بیانک (Bayaanak) می‌پردازیم؛ اپلیکیشنی که وعده داده نرم‌افزاری هوشمند برای تبدیل گفتار فارسی به نوشتار است. با اینفو همراه باشید.

در سال‌های اخیر، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلفی برای تبدیل گفتار به نوشتار (البته به زبان فارسی) خود را به عموم معرفی کرده‌اند، اما شاید به جرات بتوان گفت که اکثریت آن‌ها نتوانسته‌اند این وعده را به درستی عملی کنند. حال در این مقاله قصد داریم که اپ بیانک تا چه مقدار می‌تواند این کار را انجام دهد؛ مخصوصا که این برنامه در تبلیغات خود به صراحت بیان می‌کند که برای تبدیل گفتار فارسی به نوشتار، حتما نیازی نیست که رسمی صحبت کنید و بیانک به خوبی می‌تواند گفته‌های محاوره‌ای شما را نیز به متن تبدیل کند.

دانلود، معرفی و بررسی اپلیکیشن بیانک؛ نرم افزار تبدیل گفتار به متن

در ابتدا قصد داریم به نحوه دانلود، نصب و معرفی این اپلیکیشن بپردازیم و در انتها نیز تجربه شخصی استفاده از این اپلیکیشن را با ارائه تصاویر مختلف، خدمت شما عزیزان بازگو کنید. بنابراین یک فنجای چای/قهوه برای خود بریزید، در یک جای راحت بنشینید و با ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

معرفی اپ تایپ صوتی بیانک

در این قسمت، به معرفی اپ بیانک می‌پردازیم. اطلاعات این قسمت، با توجه به تمامی ادعاها و توصیف‌های شرکت سازنده است و تا زمان تست هر کدام از این موارد، نمی‌توان به درستی درمورد صحت و سقم هرکدام، اظهار نظر کرد.

شرکت سازنده این نرم‌افزار، بیانک را این گونه معرفی می‌کند:

بیانک یک نرم افزار استارت آپی فارسی است که توسط تیمی از جوانان متخصص در زمینه های مختلف، پس از نیازسنجی نیازهای استفاده کنندگان از تلفن های همراه هوشمند در تمام رده های سنی، طراحی و تولید شده، که با رابط کاربری زیبا و ساده و هزینه بسیار ناچیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. قابل ذکر است این برنامه برای اندروید ۴.۰.۳ به بالا و برای iOS 8 به بالا قابل استفاده می باشد.

در درجه اول باید بگوییم که نسخه اندروید آن را روی نسخه ۴.۴ اندروید کیت کت و اندروید ۷ نوقا تست کرده و در هر دو نسخه، اپلیکیشن به درستی اجرا می‌شود.

این اپلیکیشن مدعی است که کاربران می‌توانند بدون نیاز به نوشتن تایپ کنند. بدین صورت که این نرم‌افزار که برای تبدیل گفتار به نوشتار (یا به اصطلاح عامیانه برای تایپ صوتی) ساخته و پرداخته شده، می‌تواند گفته‌هایی که در “امور روزمره و عادی مثل چت کردن در برنامه هایی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و واتس آپ و … و همچنین به اشتراک گذاری و ارسال متن در امورات حرفه ای و اداری در برنامه های مربوطه” استفاده می‌کنید را برای شما به متن تبدیل نماید.

از جمله ویژگی‌هایی که در سایت شرکت سازنده برای این اپلیکیشن ذکر شده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مناسب برای تمام افراد: بدین معنی که تمامی اقشار جامعه در سنین مختلف می‌توانند به راحتی از این سرویس استفاده کنند.

کمک به ایمنی: به عنوان مثال مردم عادت‌های بدی مثل استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی دارند. بنابراین کاربران با استفاده از این اپلیکیشن و استفاده از گفتار به جای نوشتار، امنیت بیشتری را تجربه خواهند کرد!

بدون نیاز به تایپ:

کاربران با استفاده از اپ bayanak می‌توانند به راحتی هر متنی در هر اندازه‌ای را (مقالات بلند، جزوه‌ها و…) تنها با خواندن از روی آن، به متن تبدیل کنند.

منوی شناور اندروید: با استفاده از منوی شناور، کاربران قادر خواهند بود تا بدون خروج از برنامه‌ها، متن مورد نظر خود را با گفتار و با انتخاب چند گزینه، به راحتی به مخاطبین خود ارسال کنند.

همچنین نکته دیگری که در سایت این برنامه به آن اشاره شده، برگزاری یک قرعه‌کشی برای خریداران است. جایزه در نظر گرفته شده نیز، هر ۱۵ روز ۳ کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی است.

دانلود و نصب

برای دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن بیانک روی این لینک و برای دانلود نسخه آی‌اواس، روی این لینک کلیک کنید تا این برنامه را از سایت خود این نرم‌افزار دریافت نمایید. حجم این اپ حدودا ۴.۶ مگابایت است.

پس از دانلود، در نوتیفیکشن سنتر پیامی مبنی بر اتمام دانلود مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی آن، به صفحه نصب اپ بیانک هدایت خواهید شد.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این اپلیکیشن دسترسی‌های مختلفی از گوشی درخواست می‌کند:

  • خواندن وضعیت و هویت تلفن
  • خواندن پیام‌های نوشتاری شما (پیامک یا MMS)، دریافت پیام‌های نوشتاری (پیامک)
  • عکسبرداری و فیلمبرداری
  • ضبط صدا
  • موقعیت مکانی تقریبی (مبتنی بر شبکه)
  • اصلاح کردن/حذف محتویات کارت SD
  • دریافت داده از اینترنت، دسترسی کامل به اینترنت، مشاهده اتصالات Wi-Fi، مشاهده وضعیت شبکه
  • ایجاد اتصال‌های بلوتوث
  • شروع به کار خودکار پس از راه‌اندازی مجدد
  • هشدارهای سطح سیستم نمایش
  • ممانعت از به خواب رفتن تلفن
  • تغییر تنظیمات صوتی
  • ارسال پخش چسبنده، تست دسترسی به حافظه محافظت شده

با کلیک روی دکمه نصب (Install)، این نرم‌افزار روی گوشی شما نصب خواهد شد.

بررسی اپلیکیشن بیانک

پس از آنکه مراحل نصب را به پایان رساندید، با تپ روی آیکون بیانک، وارد اپلیکیشن خواهید شد. در صفحه اول این برنامه، به شما گفته می‌شود که “جهت استفاده از نرم افزار بیانک یکی از پکیج‌های زیر را انتخاب کنید.” سه گزینه در پیش روی شما قرار خواهد داشت: اشتراک ۳ ماهه، اشتراک ۶ ماهه و اشتراک ۱۲ ماهه.

همچنین در پایین صفحه دکمه متنی قرار گرفته که در صورتی که قبلا اشتراک‌های این اپلیکیشن را خریداری کرده‌اید، با کلیک روی آن‌ به صفحه ورود به اپلیکیشن هدایت خواهید شد.

اپلیکیشن بیانک

صفحه اول برنامه Bayaanak

با انتخاب هرکدام از گزینه‌ها، به صفحه مربوطه هدایت شده و مزایای هر کدام از پکیج‌ها، به شما ارائه خواهد شد. به عنوان مثال در “اشتراک ۳ ماهه”، شما قادر خواهید بود به مدت ۳ ماه از این اپلیکیشن به مدت نامحدود استفاده نمایید. همچنین برای شرکت در قرعه کشی ۴ عدد کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی که هر ۱۵ روز یکبار انجام خواهد شد، ۳ امتیاز کسب خواهید کرد.

همچنین هر کدام از پکیج‌ها، هزینه‌ای برای شما در بر خواهد داشت:

  • “اشتراک ۳ ماهه” ۹ هزار تومان (معادل ماهی ۳ هزار تومان یا روزی ۱۰۰ تومان)
  • “اشتراک ۶ ماهه” ۱۲ هزار تومان (معادل ماهی ۲ هزار تومان یا روزی ۶۶.۶ تومان)
  • “اشتراک ۱۲ ماهه” ۱۸ هزار تومان (معادل ماهی ۱۵۰۰ تومان یا روزی ۵۰ تومان)

در تصاویر زیر می‌توانید سایر صفحات و توضیحات مربوطه را نیز مشاهده کنید:

یکی از ایرادات و مشکلات اپ بیانک که در همین ابتدا باید به آن اشاره کنیم، همین خرید پکیج‌های ماهیانه در بدو شروع است. معمولا در تمامی سرویس‌هایی که در قالب وب‌سایت یا اپلیکیشن برای کاربران ارائه می‌شود، یک مدت زمان آزمایشی برای تست کاربر در نظر گرفته خواهد شد و کاربران در این مدت می‌توانند از آن سرویس استفاده کرده و در صورت تمایل، اقدام به خرید اشتراک‌های ماهیانه/سالیانه کنند. ما نیز در تکراتو، در صورتی که قصد بررسی این اپلیکیشن را نداشتیم، به هیچ عنوان از این مرحله فراتر نمی‌رفتیم!

در صورت انتخاب پکیج مورد نظر خود، روی دکمه خرید که در پایین صفحه تعبیه شده است، کلیک کنید. پس از آن، به صفحه زیر هدایت خواهید شد:

اپلیکیشن بیانک

در این قسمت، فیلدهای مربوط به “نام و نام خانوادگی”، “نام کاربری” و “شماره موبایل” اجباری بوده و باید حتما آن‌ها را تکمیل کنید. اما بخش “کد معرف” اختیاری است و می‌توانید آن را خالی رها کنید (در صورتی که فرد دیگری این اپلیکیشن را به شما معرفی کرده، کد مربوطه را باید در این قسمت وارد نمایید).

متاسفانه این مرحله برای ما پایان کار بود و از این به بعد نتوانستیم پیش‌تر برویم. در هر دو گوشی که اپلیکیشن بیانک را روی آن‌ها نصب کرده بودیم، با وارد کردن هر نوع ترکیب مختلفی از نام، نام کاربری و شماره تلفن، ارور “نام کاربری تکراریست” را دریافت کردیم (البته یک باز نیز با ارور “خطا در ارتباط با سرور” مواجه شدیم، اما اتصال اینترنت گوشی بدون هیچ مشکلی، پا بر جا بود). در ادامه تعدادی از آن‌ها را مشاهده خواهید کرد:

اگر بخواهیم کمی خوشبین باشیم، این احتمال را می‌دهیم (و امیدواریم) که این ایراد به صورت اتفاقی تنها برای ما اتفاق افتاده است، اما اگر از هر ۱۰۰ نفر، ۱ نفر هم با چنین باگ پیش‌پاافتاده‌ای مواجه شود، به نظر می‌رسد باز هم کاربران زیادی با چنین مشکلی مواجه شده باشند. ما نیز در تکراتو سعی خواهیم کرد در اسرع وقت با مسئولین و سازندگان این اپلیکیشن ارتباط گرفته و ایراد فوق را به ‌آن‌ها یادآور بشیم تا بتوانیم بررسی کاملی از این اپلیکیشن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

دیدگاه کاربران درباره سرویس بیانک

این اپلیکیشن در گوگل پلی حدودا ۱۰۰۰ بار دانلود شده و از مجموع ۲۲ نظر، امتیاز نسبتا متوسط ۳.۹ را دریافت کرده است.

اپلیکیشن بیانک

در ادامه برخی از نظرات کاربران را بازنشر می‌کنیم. بدیهی است که تکراتو در قبال نظرات این کاربران هیچ‌گونه مسئولیتی نداشته و آن‌ها را تایید یا رد نمی‌کند.

Pedram Yazdan، امتیاز ۱ از ۵:

تقریبا به همه چی دسترسی داره و پیدا میکنه این نگران کننده و عجیبه آدم یاد یسری برنامه های ایرانی که جاسوسی تو میکنه مثل سروش و… میوفته. یه برنامه تایپ صوتی این همه دسترسی عجیبه

اپلیکیشن بیانک

Amirali Nematollahi، امتیاز ۲ از ۵:

دوستان، درسته که زحمت کشیدین برای تولید این برنامه و منطقیه که بابتش حق‌الزحمه بخواین، اما باید اول یه نسخه دمو براش بذارین. حق مصرف‌کننده‌اس که قبل از پرداخت، تست کنه و ببینه که خوشش میاد یا نه و بعد پرداخت کنه

اپلیکیشن بیانک

alireza bazri، امتیاز ۵ از ۵:

پنج ستاره

عالی، عالی، دم شما گرم

اپلیکیشن بیانک

بررسی اپلیکیشن بیانک از نظر مردم :

در یکی از سایت ها این اپلیکیشن جاسوسی تلقی شده و دلایلی که این شخص فرمودند قابل تحسین است . گفته شده که اپلیکیشن بیانک دسترسی کامل را از تمام گوشی می خواهد که مهمترین آن ها دوربین ، میکروفون ، حافظه داخلی و مموری و …که این موارد جاسوسی بودن اپلیکیشن را بی شک میکند.

در یکی دیگر از نظرات ، دوستان نوشته بودند که پول واریز کردیم و اکانت خریدیم ولی کد برای ما نیومد و پشتیبانی گفته که پول واریز نکرده اید !!!

بعد از دانلود بیش از ۱۰۰۰ بار تنها امتیاز ۳٫۹ متوسط کسب کرده است پس معلوم می شو که مردم اصلا راضی نیستند.!!

حالا یک مورد دیگر که خیلی عجیب است ، اینکه حالت دمو را از اپلیکیشن حذف کرده بودند یعنی بدون اینکه شما اپلیکیشن را تست کنید ببینید آیا کار میکند یا نه باید پول واریز میکردید.!!!!

فریب تبلیغات را نخورید GEM TV صدای شما را نمی شنود …!

لطفا درمورد اپلیکیشن بیانک ابتدا کاملا تحقیق کنید سپس اگر مایل بودید اشتراک خریداری کنید !

مطالب مرتبط

۹ دیدگاه‌

  1. خریدار گفت:

    دروغ پشت دروغ …. فقط ابزار گرفنن پول زور شده این بیانک…تا میری تو صفحه اش نه خوشامدی نه معرفی میگه پول زور بده …زود باش پول بده ….بعدشم که پولو میریزی تو حلقشون …برنامه دیگه متوقف میشه و اصلا صفحه کلید کار باز نمیشه، متاسفم واسه این برنامه….. الهم اعوذ بک من علم لا ینفع……

  2. مریم گفت:

    خیلی افتضاح شارژ کردن شارژ هم نشد پول م رفت

  3. سعید گفت:

    سامسونگ جی۷پرو دارم اصلا کار نمیکنه روش. رویه بلندگو میزنم کار نمیکنه حداقل قبل پول گرفتن ازمایشی بزارید اگه کار کرد بخریم این درست نیست که.

  4. فاطمه گفت:

    اینا اگ ب نفعشون نباشه اب اززمین بلند نمیکنن بنظرم کاملا مسخرس ی مشت اسکلن

  5. daliran گفت:

    بنظرم صدرصد کسی شک نکنه این نرم افزار مثل اکثر نرم افزارها جاسوسیه اخه یه نرم افزار تبدیل صوت به متن واسه چی به عکسبرداری و فیلمبرداری ،موقعیت مکانی،اصلاح و حدف محتویات کارت حافظه ، تست و برسی حافظه محافظت شده خواندن وضعیت گوشی و غیره و ذالک خخخ واقعا خنده داره مگه کسی منگول باشه نفهمه در واقع کاملا دسترسی به تمام گوشی رو میخواد همه چی بخاطر یه تبدیل صوت به گفتار البته این نظر منه و دوست دارم ثبت بشه تو سایت اونایی هم که عکس نظر منو دارن نظرشون قابل احترام هست ممکنه من اشتباه کنم

  6. معین گفت:

    خخخ واقعا مسخرست،،،من این۱۲هزار تومن رو داده بودم به ی واکسی بهتر بود چون کفشم دورتر خراب میشد،،،،افتضاح با این بیانک

  7. محمود گفت:

    خخخخخخ تا تو باشی به نرم افزارهای ایرانی ها دزد اعتماد نکنی و خر نشی خخخخ

    حالا که خر شدی برو اگر میتونی شکایت بکن و بعد از ۳ ماه هم شکایتت به هیجا نمیرسه و بعدش میفهمی که چرا میگن ایرانی ها دزد هستن توی جهان و ترورریست خخخخخ

  8. بهنام وحماني گفت:

    سلام نرم افزار بیانک نصب کردم و اشتراک هم خریدم ولی کد برای گوشیم نمیاد چیکار باید بکنم

  9. روح اله شریفی گفت:

    سلام من این نرم افزار کذایی رو دانلود کردم و ۹ هزارتومن شد ولی واقعا اگه رفته بودم با ۹ هزارتومن بستنی گرفته بودم و نوش جان کرده بودم بهتر بود واقعا که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *