درمان طبیعی جوش های سرسیاه روی بینی و صورت

 

از بین بردن جوش سرسیاه کار راحتی است فقط باید روشهای طبیعی این کار را بدانید و از آنها استفاده کنید.

بسیاری از نقاط سیاه یا لکه های تیره روی پوست را می توان به آسانی درمان کرد و پوستی روشن و درخشان داشت. نقاط تیره و لکه ها ممکن است به علت ترشح بیش از حد ملانین در پوست پدید بیایند. دلایل دیگری نیز ممکن است به این امر کمک کنند همانند قرار گرفتن درنور خورشید، ناهماهنگی هورمون ها، حاملگی، حساسیت دارویی، کمبود خواب و یا استرس بیش از حد.

خوشبختانه، امروزه راه حل های مختلفی برای برطرف کردن این لکه های پوستی وجود دارد، می توان از درمان هایی نظیر لیزر یا لایه برداری پوست کمک گرفت. در عین حال، درمان های ساده خانگی نیز بسیار کارساز هستند. شما می توانید از مواد طبیعی که در خانه دارید برای کمرنگ کردن سیاهی ها و لکه های روی پوست استفاده کنید. پس شاید بهتر باشد این بار که لکه ای روی پوستتان دیدید یکی از این درمان های خانگی را امتحان کنید.

۱. آبلیمو باری جوشهای سر سیاه:

آبلیمو باری جوشهای سر سیاه

ساده ترین درمان را برای پوستتان می توانید در آشپزخانه خانه یا در نزدیک ترین خواربار فروشی پیدا کنید – آبلیمو. لیمو به دلیل داشتن ویتامین C باعث روشن شدن لکه های تیره روی پوست می شود. فقط کافیست مقداری آب لیموی تازه را با استفاده از پنبه ، روی پوست، بخصوص جاهایی که جوش یا لکه تیره دارد ، بمالید. بگذارید تا خشک شود سپس به آرامی با آب بشویید.

این کار را حداقل دو هفته به طور مداوم انجام دهید تا به نتیجه مطلوبتان برسید. اگر پوست حساسی دارید می توانید آبلیمو را با کمی آب یا عسل ترکیب کنید.

نکته: اگر روی صورتتان زخم باز یا جراحتی دارید از آبلیمو استفاده نکنید. همچنین پس از استفاده از آبلیمو، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

۲. درمان جوش سرسیاه با سیب زمینی:

درمان جوش سرسیاه با سیب زمینی

کمد سبزیجات در خانه نیز میتواند منبع مواد درمانی برای نقاط سیاه و لکه های تیره پوستی باشد. سیب زمینی به طور طبیعی مواد سفید کننده دارد که می تواند در محو شدن لکه ها، جای زخم و هر ضایعه پوستی کمک کند. آنزیم هایی که در سیب زمینی وجود دارند سلامت پوست را ارتقا می دهند.

۳. آلوئه ورا و بهبود جوش سر سیاه:

آلوئه ورا و بهبود جوش سر سیاه

آلوئه ورا نیز خواص درمانی زیادی دارد که یکی از آنها درمان تیرگی های طبیعی پوست است. ژل این گیاه، موادی دارد که به رشد سلول های جدید پوست و کاهش لکه های تیره پوستی کمک می کند.

۴. از بین برد جوش سرسیاه با زردچوبه:

از بین برد جوش سرسیاه با زردچوبه

زردچوبه نیز یکی دیگر از درمان های تیرگی پوست است که در خانه می یابید. این ماده، برای از بین بردن لکه های سیاه روی پوست و ترمیم پوست آسیب دیده و تغییر رنگ داده استفاده می شود. زردچوبه همچنین برای از بین بردن لکه هایی که در اثر نور خورشید، روی پوست ایجاد شده اند کارساز است.

۵. خواص شیر برای حذف جوش های سر سیاه:

خواص شیر برای حذف جوش های سر سیاه

همانند آبلیمو، این ماده نیز در روشن کردن پوست موثر است. شما می توانید کمی شیر را روی پنبه بریزید و به صورت و نقاطی که جوش های سرسیاه یا لکه های تیره دارند بزنید و بگذارید ده دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید. این کار را روزی دوبار به مدت ۴ الی ۵ هفته انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *