رالی داکار ۲۰۱۸ در قاب تصویر

 

رقابت‌های رالی داکار ۲۰۱۸ با ۱۴ مرحله و شرکت بیش از ۳۳۰ وسیله‌ی نقلیه در آمریکای جنوبی برگزار شد.

چهلمین دوره از رقابت‌های رالی داکار (Dakar Rally) که البته ۱۰ سال است از زادگاه اصلی خود دور شده و به آمریکای جنوبی رفته است، به پایان رسید. مسابقات امسال از لیما پایتخت پرو آغاز شد؛ رانندگان سخت‌ترین رقابت‌ رالی جهان با گذشتن از مسیرهای طاقت‌فرسا و البته زیبای کشورهای بولیوی و آرژانتین در شهر کوردوبا (آرژانتین) به خط پایان رسیدند.

Rally Dakar 2018 / رالی داکار


رالی داکار ۲۰۱۸ که از ۶ تا ۲۰ ژانویه با ۱۴ مرحله برگزار شد جمعی از رانندگان حرفه‌ای جهان با پیشرفته‌ترین تجهیزات و دانش مهندسی را در مسیرهای بی‌رحم شنی، کویر و جاده‌های زیبای رشته کوه آند به‌منظور رقابت بر سر بهترین زمان قرار داد. رالی فقط در آزمایش راننده و خودرو خلاصه نمی‌شود؛ آماده‌سازی تجهیزات و تیم‌های مهندسی بزرگ هر شرکت و تیم، تلاش بی‌اندازه‌ای طلب می‌کند. در رقابت‌های امسال بیش از ۳۳۰ وسیله‌ی نقلیه در کلاس‌های موتورسیکلت، موتورهای چهار چرخ (ATV)، خودروهای سواری، کامیون و UTV شرکت داشتند. فقط ۱۸۵ دستگاه یا ۵۵ درصد این تعداد توانستند به خط پایان برسند.

Rally Dakar 2018 / رالی داکار

ماتیاس واکنر (تیم ردبول KTM) در کلاس موتورسیکلت، کارلوس سینز و لوکاس کروز (تیم پژو توتال) در کلاس خودروهای سواری، ادوارد نیکولاف، اگنی یاکولف و ولادمیر ریباکوف (تیم‌های Kamaz-Master) در کلاس کامیون، ایگناچو کاسال (تیم Casale Racing) در کلاس ATV و رینالدو وارلا به همره گوستاوو گاگلمین (تیم‌های South Racing-Can Am) در کلاس UTV به مقام‌های اول رسیدند.

Rally Dakar 2018 / رالی داکار


اما در این مطلب به نتایج یا مباحث فنی رالی داکار نخواهیم پرداخت و فقط به تماشای تصاویر رالی داکار ۲۰۱۸ بسنده می‌کنیم. آمریکای جنوبی به عنوان میدان جدید رالی داکار، ۱۰ سال است که مسیرهای زیبا و طالقت‌فرسا در پیش‌روی رانندگان و تیم‌ها قرار می‌دهد. ترکیب رقابت‌های رالی در سطح جهانی، منظره‌های زیبا و البته عکس‌های حرفه‌ای گالری جذابی را در اختیار قرار می‌دهد که شاید برای درک بخش کمی از سختی‌ها، لذت‌ها و زیبایی‌های رالی داکار ۲۰۱۸ کمک کننده باشد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی زیبا و تماشایی صحنه‌های جذاب رالی داکار را از دست ندهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *