ساعات کار طولانی ناراحتی‌های قلبی را «افزایش می‌دهد»

پژوهشگران می‌گویند ساعات کار طولانی‌‌مدت، باعث افزایش ناراحتی‌‌های قلبی در افراد می‌شود.

محققان با بررسی بیش از ۱۹۰۰ نفر که ساعات کار طولانی‌مدت داشته‌اند، متوجه شدند که از میان این افراد ۴۳ درصد ناراحتی‌های قلب و عروق پیدا کرده‌اند. این مشکلات شامل آنژین، بیماری سرخرگ‌های قلبی، نارسایی قلبی، حمله قلبی،‌ فشار خون و نهایت ایست کامل قلبی بوده است.

به گزارش وب‌سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، خطر بیماری‌های قلبی در میان کارکنان تمام وقت (که هفته‌ای چهل ساعت کار می‌کنند) به ازای هر یک ساعت اضافه‌کاری در طول ۱۰ سال، یک درصد افزایش می‌یابد. وقتی این عدد از مرز ۴۶ ساعت می‌گذرد، میزان ریسک بیشتر می‌شود.

مقایسه دو گروهی که ۱۰ سال به طور متوسط هفته‌ای ۴۵ ساعت کار کرده‌اند با کسانی که همین مدت به طور متوسط هفته‌ای ۵۵ ساعت مشغول به کار بودند، نشان می‌دهد که خطر بیماری‌های قلبی در گروه دوم ۱۶ درصد بیشتر می‌شود. وقتی میزان کار به شصت ساعت در هفته می‌رسد، خطر تا ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس این تحقیق که در مجله پزشکی شغلی و محیط زیستی پژوهشگران هنوز نمی‌دانند که چطور کار بیشتر باعث افزایش بیماری‌های قلبی می‌شود.

سادی کانوی، متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی از دانشگاه ایالت تکزاس در آمریکا و نویسنده ارشد این تحقیق می‌گوید که این تحقیق شواهد مشخصی را درباره رابطه ساعات کار طولانی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی به ما می‌دهد. بنابراین هر گونه برنامه‌ای برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی باید بر روی کاهش ساعات کاری تاکید کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *