سایت باستانی اولانتایاتامبو در پرو

سایت باستانی اولانتایاتامبو

تصاویری از سایت باستانی اولانتایاتامبو در پرو ، تراش سنگ و ساخت طاقچه ، به زوایای آن نگاه کنید ، گرد درآورده شده اند و سطوح نیز حالت شیشه ای دارند .

با چه وسیله ای این کار را انجام داده اند؟ 

یکی از عجایب سایت های باستانی مانند  اولانتایاتامبو و پوماپونکو در پرو این است که سنگ ها بطور حیرت آوری دارای برش های بسیار دقیق و تیزی هستند و علاوه بر آن سطح سنگ ها حالت شیشه ای یا صیقلی دارند که این کار در طی فرآیندی بنام شیشه ای سازی انجام می شده است . اما چگونه ، هیچ کس نمی داند . اگر امروز به این سنگ ها که از سه یا چهار هزار سال پیش به طور منظم در معرض تابش نور خورشید ، باد ، باران ، طوفان ، سیل و …… بوده اند نگاه کنیم ، آن ها را مانند سنگ های گرانیتی ساختمانی مدرن امروزی خواهیم دید و این نشان می‌دهد که این سنگ ها در زمان ساخت شان چه وضعیت بمراتب مطلوب تری نسبت به اکنون داشته اند .

سایت باستانی اولانتایاتامبو

به تصویربالا توجه کنید و ذر نظر داشته باشید که مستقیم سنگ در دل کوه تراش خورده و به آن شکل در آمده ، باستان شناسان که ادعا می کنند این سازه ها با دست و ابزار اولیه مانند اره و تیشه ساخته شده باید جواب دهند که چطور با اره های قدیمی چنین کارهایی شدنی است ؟ آن اره چه نوع دندانه هایی داشته و از چه جنسی بوده اند ؟ شما یک تنه درخت را نمی توانید با اره های دستی امروزی به راحتی ببرید ، چون دندانه ها سریع خراب شده و شکل و تیزی خود را از دست می دهند .

سایت باستانی اولانتایاتامبو

حالا چطور با آنها سنگ سخت در دل کوه را برش داده اند . بعد چطور به آن شکل طاقچه مانند دراورده اند ؟ باز در نظر داشته باشیم که سنگ کوه مانند یک تنه درخت استوانه ای نیست که براحتی بریده شود ، بلکه بشکل یک توده است ، به کارگری که آن را برش می داده ، فکر کنید ، چطور باید اره را می گرفته و چطور در عمق سنگ برش می زده که آن توده سنگ را تبدیل به یک طاقچه نماید . نکته دیگر چطور سطوح داخل و جوانب طاقچه صیقلی شده ؟  از چه نوع سمباده هایی استفاده نموده اند ؟ سوالاتی که نه از دیروز جوابی دارد و نه امروز .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *