سرمایه گزاری شرکت اپل در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران

هنگام نشستن ما انسان‌ها روی صندلی راننده، هم‌زمان با مشاهده محیط دوروبر اطلاعاتی را از محیط پیرامون به عنوان ورودی دریافت و آن‌ها را به منظور تصمیم‌گیری در مورد جهت چرخش فرمان و زمان ترمز گرفتن، پردازش می‌کنیم.

سرمایه گزاری شرکت اپل در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران

یک ماشین خودران معمولا با دستگاه GPS، یک سیستم ناوبری اینرسی و طیف وسیعی از حسگرها تجهیز شده است. این ماشین‌ها اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی را از GPS دریافت می‌کنند و برای جانمایی خود از سیستم ناوبری و از اطلاعات دریافتی از حسگرها برای ساختن نقشهای داخلی از محیط اطراف، استفاده می‌کنند. به محض دریافت اطلاعات مربوط به موقعیت خودش بر روی نقشه داخلی، می‌تواند از آن نقشه برای یافتن مسیر بهینه، ضمن دوری از هرگونه مانعی، برای رسیدن به مقصدش استفاده کند.

سرمایه گزاری شرکت اپل در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران

شرکت اپل در راستای سرمایه گزاری هر چه بیشتر در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران و توسعه سیستم‌های مبتنی بر آن، به تازگی یکی از مهندس‌های ارشد کمپانی Waymo را استخدام کرده است.

این گزارش توسط وب سایت The Information منتشر شده است که طی آن مشخص شده که Jaime Waydo که تا پیش از این در پروژه ساخت اتومبیل‌های خودران Waymo تحت نظارت گوگل کار می‌کرد، حالا به استخدام اپل در آمده است و قرار است در زمینه توسعه ابزارهای خودران مبتنی بر هوش مصنوعی با کوپرتینویی‌ها همکاری کند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که استخدام Jaime Waydo نشانه مهمی در مورد موفقیت اپل برای توسعه اتومبیل‌های خودران است و ممکن است در آینده نزدیک، بتوانیم شاهد تعبیه نسخه ابتدایی و آزمایشی سیستم خودران اپل روی اتومبیل‌های مختلف باشیم.

سرمایه گزاری شرکت اپل در زمینه تولید اتومبیل‌های خودران

در این میان، تحلیلگر وب سایت The Information اعلام کرده که پروژه تایتان در اپل، به اندازه پروژه‌های مشابه پیشرفت نداشته است و به همین دلیل، نمی‌توان به عرضه زودهنگام اتومبیل‌های مبتنی بر سیستم خودران اپل امیدوار بود. با این حال اپل از ماه گذشته اعلام کرده که همکاری جدیدی را با شرکت فولکس واگن در زمینه تعبیه سیستم‌های خودران اتومبیل‌ها در محصولات آینده این کمپانی آلمانی شروع کرده است.

اپل در چند سال گذشته، ساخت و توسعه اتومبیل‌های خودران و سیستم‌های هوشمند مبتنی بر آن را تحت پروژه‌ای با عنوان تایتان شروع کرده است. در این میان، تا به امروز چندین بار اتومبیل‌های شاسی بلند لکسوس مبتنی بر سیستم‌های هوشمند اپل در خیابان‌های کالیفرنیا دیده شده است. این مسئله نشان می‌دهد که اپل از همین حالا فرایند تست سیستم‌های ابتدایی توسعه داده شده در پروژه تایتان را شروع کرده است.

با وجود تمامی این نشانه‌ها، هنوز اپل اقدامی جدی در زمینه تجاری سازی این پروژه و موارد توسعه داده شده در آن انجام نداده است و هنوز معلوم نیست که این کمپانی چه زمانی از سیستم خودران اتومبیل خود در بازار رونمایی می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *