سفر در زمان: در حال حاضر اتفاق می افتد اما باید سریع تر حرکت کنیم

ماشین زمان

کارشناسان سفر در زمان که امکان حرکت در طول زمان در خارج از محدوده مناطق علمی تخیلی را کشف کرده اند ، به این نتیجه رسیده اند که سفر زمانی یک واقعیت است و محدودیت ما این است که با چه سرعتی حرکت کنیم.

موضوع سفر در زمان هفته گذشته به قسمت ۶ از AMC Visionaries داستان علمی تخیلی جیمز کامرون رسید.

دو قسمت پایانی این مستند ژانر فیلم محبوب را مورد بررسی قرار داد تا بتواند بهتر درک کند که برخی از ایده های عجیب آن از کجا نشات می گیرد و ممکن است در زندگی واقعی مورد استفاده قرار گیرد.در این قسمت کارگردان فیلم ، کریستوفر نولان ، کیانو ریوز ، ستاره ماتریکس و بازیگر بازگشت به آینده کریستوفر لوید  ، برای گفتگو در مورد پدیده حضور داشتند.

با این حال دانشمندان اکنون به طرز شگفت انگیزی ادعا کرده اند که مسافرت زمانی در واقع در حال وقوع در همه جا است.

پل ساتر ، اخترفیزیکدان در دانشگاه ایالتی اوهایو ، گفت که براساس تئوری نسبیت آلبرت انیشتین حرکت در طول زمان به سرعت ماده بستگی دارد.وی گفت: “در واقع ، ما می توانیم هرچه قدر می خواهیم به آینده برویم. فقط مسئله این است که واقعاً خیلی سریع پیش بروید. “

 براساس تئوری یادبود فیزیکدان اتریشی:زمان ثابت نیست بلکه اتفاقاتی که همزمان برای یک نفر می تواند اتفاق بیفتد در زمان دیگری برای شخص دیگری اتفاق می افتد.

به عبارت ساده تر ، تئوری نسبیت خاص انیشتین زمان بستگی به سرعت شما دارد.

دکتر ساتر گفت: “هرچه با سرعت بیشتری در فضا حرکت کنید ، کندتر از زمان حرکت می کنید.وی گفت: “ما توانسته ایم این مسئله را با ساعتهای اتمی بسیار دقیق در هواپیماهای جت اندازه گیری کنیم ، و دقتی که توسط سیستم GPS ارائه شده است باید این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

“به نظر می رسد که داستان های علمی تخیلی همیشه نیاز به وقفه های پیچیده ای برای پرش به موقع در زمان دارند ، در حالی که همه راکت های مورد نیاز شما بسیار بزرگ است.”

گنادی پادالکا ، مجهزترین فضانورد روسیه که مجموعاً ۸۷۹ روز را در مدار خود گذراند ، نمونه ای از چگونگی تجربه سفر انسان به زمان است.از آنجایی که فضانورد دو سال و نیم را سپری کرد هنگام بزرگنمایی از سیاره زمینی که هنگام بازگشتش متوجه شد زمین با کسری از ثانیه قبل از او در حال چرخش بود.

جان ریچارد گوت ، فیزیکدان پرینستون توضیح داد: “هنگامی که آقای پادالکا از ماجراهای خود بازگشت ، او زمین را در ۴۴/۱ ثانیه از آینده یافت جایی که او انتظار داشت باشد.“او به معنای واقعی کلمه به آینده سفر کرد.”

پیشروی به موقع مشکلی نیست که دانشمندان با آن موافق نباشند ، اما تلاش برای حرکت به عقب و به موقع در زمان است که مسائلی را پیش می آورد.به گفته پروفسور ویلیام هیسکوک ، از دانشگاه ایالتی مونتانا ، انسان ها از فن آوری لازم برای تحقق این شاهکار باورنکردنی برخوردار نیستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *