فراری میخواهد با عرضه مدلهای هیبرید و شاسی بلند تا سال ۲۰۲۲ سودش را دو برابر کرده و به دو میلیارد یورو برساند.
به گزارش پایگاه خبری اینفو مشکل فراری این است که نمیتواند برای افزایش سود، تولیدش را افزایش دهد. بخش مهمی از اعتبار فراری به خاص و کمیاب بودن محصولاتش بستگی دارد و افزایش تولید به این اعتبار لطمه میزند. جمله معروف انزو فراری بنیانگذار این کارخانه این است که تولید همیشه باید یک دستگاه کمتر از تقاضای بازار باشد تا مدلهای فراری همیشه خاص و نایاب بمانند.
فراری سال گذشته میلادی هشت هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین ساخت و پیشبینی کرده تولید را امسال به ۹ هزار دستگاه برساند.
اما بازار خودروهای اسپرت بسیار پر رونق است. تعداد ثروتمندان در جهان رو به افزایش است و تقاضا برای ماشینهای فراری از همیشه بیشتر است و بعضی مشتریان فراری تا دو سال باید برای تحویل ماشین صبر کنند.
سرجیو مارکیونه، مدیر فراری میخواهد همزمان با حفظ اعتبار مارک فراری، از این بازار پر رونق بهره بیشتری ببرد. او هفته پیش گفت برای دوبرابر کردن سود قصد ندارد تولید را دو برابر کند، بلکه با افزایش ساخت خودروهای سفارشی و مدلهای تک، حاشیه سود را بیشتر میکند. استفاده از فنآوریهای جدید مانند قوای محرکه هیبرید هم در برنامه این کارخانه است. قرار است اولین مدل هیبرید در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود.
شاسی بلند فراری تا اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. فراری به شدت از استفاده از نام شاسی بلند پرهیز میکند. مدیران این کارخانه میگویند، ماشینی که آنها قرار است به بازار عرضه کنند با شاسیبلندهای لامبورگینی، استون مارتین و بنتلی فرق دارد. انریکو گالیهرا مدیر بازاریابی فراری میگوید “شاسی بلند حتی اگر یک ماشین خیلی سریع باشد یک ماشین اسپرت نیست. فراری همسو با شخصیتش یک خودروی اسپرت خواهد ساخت.”
رسانهها براساس این حرفها پیشبینی میکنند شاسی بلند فراری یک خودروی دو دیفرانسیل چهار در باشد که بیشتر از یک شاسی بلند، به یک ماشین استیشن شبیه است.
منبع : BBC