قواعد طلایی برای مذاکره کسب و کارهای جدید

مذاکره کسب و کارهای جدید

مذاکره برای بدست آوردن کار جدید

مذاکره برای بدست آوردن کار جدید چالش های زیادی دارد. با دانستن هنر های مذاکره ما میتوانیم در بدست آوردن کار جدید موفق عمل کنیم.
به دست آوردن فرصت کسب و کار برای خیلی ها مانند رویایی ست باورنکردنی. اما مذاکره برای بدست آوردن کار جدید و حقوق بالا، کار راحتی نخواهد بود. اعتماد به نفس بیش از حد، می تواند نوعی ترس درون انسان ها خلق کند و در نتیجه مذاکره ای نه چندان خوب خواهید داشت. در دنیای کسب و کار مذاکره هنری ست که هر کسی توانایی یادگیری یا استفاده از آن را ندارد.

کسی می تواند مذاکره ای موفق داشته باشد که از توانایی های خود اطمینان داشته باشد. اگر هدف شما از زندگی کردن فقط تامین نیازهای اولیه است پس می توانید هر نوع پیشنهاد کسب و کاری را بپذیرید.

قاعده اول؛ در رضایت دادن سخت گیر نباشید

در مذاکره برای بدست آوردن کار جدید؛ در مقابل صحبت دیگران فردی سخت گیر نباشید. طبق موقعیتی که دارید کار خود را انتخاب نمایید. با بررسی تمام شرط هایی که دارید انتخابی درست داشته باشید. و زمان خود را هدر ندهید. مذاکره مهارتی اجتماعی ست اما شما نمی توانید به زور کسی را مجبور کنید شما را استخدام کند. عملکرد شما بعد از مذاکره را ببینید. آیا به شکل مثبتی عمل کرده اید؟ با پیشرفت تکنولوژی و اوضاع اقتصادی شرکت ها در جستجوی نیروی ماهر هستند. اگر به مهارت خودتان ایمان دارید شرط های متناسب با خود را بپذیرید.

قاعده دوم؛ چه ارزش هایی برای شرکت مهم است

یکی از موفق ترین مذاکرات تجاری درک ارزش های مخاطب شماست. گاهی دادن حقوق های پشت سر هم یا وام برای شرکت ها غیر ممکن می شود. ممکن است توانایی مالی شرکت در حدی نباشد که بخواهد وام های مختلف را در اختیار کارکنان قرار دهد. می توانید از راه های دیگری درخواست پول داشته باشید. فقط باید منتظر موقعیت های بهتری باشید.

قاعده سوم؛ به یک پیشنهاد کسب و کار اکتفا نکنید.

برای داشتن مذاکره ای حرفه ای ضروری است به پیشنهادات کار مختلف پاسخ مثبت بدهید. با حاضر شدن در مکان مذاکره و آشنایی با سوالات متفاوت قدرت بیان شما افزایش خواهد یافت. خصوصا اگر پیشنهاد کار از رقیب شرکت کنونی شما باشد. با حضور در انواع جلسات مذاکره دید واضحی از وضعیت کنونی خود خواهید داشت. اگر در این شرکت شما مورد تائید آن ها واقع نشدید، انتخاب های دیگر شما چه خواهد بود؟ این پاسخی ست که شرکت می خواهد از زبان شما بشنود. با رد شدن در یک مذاکره دنیا به آخر نخواهد رسید. برعکس باید تمام احتمالات و نقشه های شما برای آینده متنوع تر باشد.

قاعده چهارم؛ صاحب تصمیم نهایی نباشید

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که از شما خواسته شد تصمیم نهایی برای موافقت را شما بگیرید، اجازه ندهید تصمیم گیرنده نهایی خودتان باشید. بلکه زمان لازم را درخواست کنید تا پاسخی خوب ارائه دهید. از خانواده، دوستان و همکاران خود مشورت بخواهید تا به شما کمک کنند. این یکی از استراتژی های کاربردی برای خدمات مشتریان به شمار می رود، اگر تصمیم در مورد موضوعی در اداره به عهده شما باشد همه شرکت سعی می کنند برای یافتن راه حل راهی بیابند، پس شما با ریسک کردن پاسخی غیر منطقی و عجولانه ارائه ندهید. با خواستن زمان برای مشورت از این حقه به نفع خودتان بهره ببرید.

منیع : cstland

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *