مسافر زمان در سکانسی از فیلم چارلی چاپلین با موبایلی در دست ؟؟


فیلم «سیرک» اثر چارلی چاپلین

میچیو کاکو: اخیراً تماسهایی از طرف رسانه ها دریافت کردم که در آنها از من دربارۀ فیلم سال ۱۹۲۸ چارلی چاپلین که در آن شخصی نشان داده شده که با موبایل در حال صحبت کردن است سوال شده. چه چیزی میتواند باشد؟ آیا این فرد مسافر زمان است؟ اجازه دهید اظهار نظرهای مختصری را در این مورد داشته باشم.

همانطور که کارل سیگن گفته: ادعاهای قابل توجه احتیاج به مدرک قابل توجه دارد. پس بجای از جا پریدن از یک نتیجه گیری سریع باید به فکر چاره ی دیگری باشیم. ممکن است این شخص سمعک یا کتاب جیبی و یا پاکت سیگاری حمل میکند که از تصویر دوربین پنهان مانده است. این تصویر برای مشخص کردن اینکه او چه کاری انجام میدهد، خیلی واضح نیست. برای مثال، شرکت زیمنس در سال ۱۹۲۴، میکروفن زغالی دارای تقویت کننده با سایز جیبی را در اختراعاتش به ثبت رسانده بود که ابزار جیبی بود که خود نشان میدهد که به نظر شخصی در حال صحبت با تلفن سیار است.

• پس بیشترین احتمال این است که فیلم مسافر زمان را نشان نمی دهد. اگرچه این امکان نمی تواند کاملاً حاکم باشد. نظریه ی آلبرت اینشتین در حقیقت بعضی از فرمهای سفر زمان را طبق درک او میدهد. پس اگر روزی کسی درب خانه شما را زد و ادعا کرد دختر بزرگتان هست، درب را محکم به رویش نبندید!

• همکارم استیون هاوکینگ شک و تردیدی را دربارۀ سفر زمان مطرح کرد و گفت: توریستهایی از آینده کجا هستند؟ نگرش من این است که ما قبل از اینکه ماشین زمان داشته باشیم، ابتدا باید توانایی نامرئی شدن را داشته باشیم. پس ممکن است توریستهایی که از آینده می آیند نامرئی باشند. ممکن است همین حالا اینجا باشند. در حقیقت در برنامه تلویزیونی من(از تخیل تا علم)، ما آزمایشاتی را در دانشگاه دوک فیلمبرداری کردیم که نشان میداد چگونه اجسام میتوانند زیر اشعه ریزموج (نوعی امواج الکترومغناطیسی)نامرئی شوند که زمانی یکی از خیالهای غیر ممکن بود.

به گفته اینشتین، زمان یک رودخانه است که میتونه پیچ و خم و سرعت بالا و پایین داشته باشد. ما این را در تمام مدت اندازه گیری می کنیم. به عنوان مثال، ضربان زمان در کره ماه بیشتر و در سیاره مشتری کمتر است. جی پی اس در موبایل شما دارای متعادل ساز ضربان زمان واقعی در فضای خارجی جو زمین با مقادیر مختلف نسبت به ساعت در کره زمین است.

• رودخانه ی زمان در حقیقت میتواند دارای گرداب و دارای انشعاب به دو رودخانه باشد. اگر رودخانه زمان منشعب شود، پس دیگر هیچ پارادوکسی یا تناقضاتی در مورد سفر زمان وجود ندارد. مانند یک مسافر زمان که به سادگی امید به جریان پیدا کردن از یک زمان به زمان دیگر را دارد. بنابراین اگر میشل جی فاکس مادر نوجوانش را قبل از اینکه عاشق پدرش بشه، ببینه که آن نوجوان واقعاً مادرش نیست ولی نوجوانیست از جهان موازی که از نظر ژنتیکی با مادرش یکسان است. در واقع برای ساخت ماشین زمان شما احتیاج به انرژی مثبت و منفی در مقیاس کیهانی دارید. پس در فکر اینکه یک مخترع به همین زودی بخواهد ماشین زمان بسازد نباشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *