موزه تاریخ فیلادلفیا در حال تعطیل شدن است

موزه‌ی تاریخ فیلادلفیا درهای خود را به روی عموم بست.

موزه‌ای که به تاریخ فیلادلفیا اختصاص داده شده، در حال بستن درهای خود به روی عموم است و معلوم نیست که آیا در آینده، دوباره اجازه‌ی بازدید را به مردم خواهد داد یا خیر.

موزه تاریخ فیلادلفیا سال‌ها تلاش کرد تا درآمد خود را افزایش بدهد. مقامات شهری با دانشگاه تمپل مذاکره‌هایی انجام دادند تا با همکاری هم این موزه را سر پا نگه دارند. اما این هفته، به آن‌ها خبر رسید که دانشگاه به طور ناگهانی از این گفتگوها خارج شده است و همین موضوع باعث شد که آینده‌ی موزه در هاله‌ای از ابهام فرو رود.

میشائیل دیبراردینیس، مدیر عامل شهر، گفته است که او بعد از انتشار گزارش‌های جدید، از تصمیم‌های جدید دانشگاه مطلع شد:

هنوز هم نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده است؛ اطلاعات زیادی در مورد آن ندارم.

موزه تاریخ فیلادلفیا

موزه در ساعت‌هایی که به بازدید عموم اختصاص یافته‌اند، دیگر هیچ بازدیدکننده‌ای را نخواهد پذیرفت. انتظار می‌رود که این تعطیلی حداقل ۶ ماه طول بکشد؛ شاید هم تا زمانی نامحدود ادامه داشته باشد. در همین حال، موزه همچنان کلکسیون خود را حفظ خواهد کرد و به گفته‌ی آقای دیبراردینیس، مقامات شهری سعی می‌کنند راه جدیدی بیابند.

با این که موز‌ه‌ی تاریخ فیلادلفیا در خیابان هفتم جنوبی به اندازه‌ی جاذبه‌های دیگر مانند ناقوس شکسته‌ی آزادی، پارک ملی تاریخی ولی فورگ (Valley Forge National Park) و یا غذاخوری‌های شلوغ بازار ترمینال مطالعه (Reading Terminal) معروف نیست، ولی این موزه مکان نگهداری برخی از ارزشمندترین آثار این شهر است.

در این ساختمان با ابهت که به سبک معماری احیای یونانی بنا شده است، میزی نگه‌داری می‌شود که متعلق به پرزیدنت جورج واشنگتن بوده است؛ بدن خشک شده‌ای از یک سگ کوچک به نام فیلی که در جنگ جهانی اول در خط مقدم خدمت می‌کرد و دستکش‌های بوکس جو فریزر که در مسابقات قهرمانی دهه‌ی ۱۹۷۰ استفاده می‌کرد هم در همین موزه نگه‌داری می‌شوند.

موزه تاریخ فیلادلفیا

دینا گمبل، سخنگوی شهر، گفت:

بیش از ۱۰۰۰۰۰ شی ارزشمند در کلکسیون موزه وجود دارد که ۳۳۴ سال از تاریخ شهر را، از سال ۱۶۸۲ تا زمان حال، دربرمی‌گیرد. فضای موزه فضایی صمیمی است و مردم واقعا از حال و هوای این ساختمان تاریخی که قدمت آن به سال ۱۸۲۶ برمی‌گردد و در چند قدمی ناقوس آزادی قرار گرفته است، لذت می‌برند.

انتظار می‌رود که تعطیلی موزه حداقل ۶ ماه طول بکشد؛ شاید هم تا زمانی نامحدود ادامه داشته باشد

اما سال‌هاست که این صمیمیت برای جبران هزینه‌های موزه کافی نیست. دیبراردینیس ادامه داد:

تولید درآمد موزه در طول زمان کاهش یافت و چند سال است که شهرداری برای اداره‌ی موزه، یارانه‌های سنگینی پرداخت می‌کند.

به گفته‌ی او، فیلادلفیا ۳۰۰٬۰۰۰ دلار بودجه برای تأمین یارانه‌ی موزه در سال مالی جاری و ۲۵۰٬۰۰۰ دلار برای سال بعد در نظر گرفته است. سال مالی جدید از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود. مقامات شهر امیدوار بودند که همکاری با دانشگاه منجر به یک مدل تجاری پایدارتر شود.

جو فریزر، موزه تاریخ فیلادلفیا

جو لوسیا، معاون کتابخانه‌های دانشگاه تمپل، در ایمیلی به خبرنگاران اعلام کرد که بعد از مطالعه‌های دقیق، دانشگاه تمپل تصمیم گرفت که فعلا موضوع مشارکت با موزه‌ی تاریخ فیلادلفیا را مسکوت بگذارد و فقط در چند مورد از فعالیت‌های آن با موزه همکاری کند. او اضافه کرد:

ما در مسیر اجرای برنامه‌های بازسازی موزه، بهترین‌ها را برای این نهاد مهم آرزو می‌کنیم.

این اولین بار نیست که موزه‌ی تاریخ فیلادلفیا تلاش می‌کند که یک شریک پیدا کند. در سال ۲۰۱۵، گفتگوهایی درباره‌ی ادغام با موزه‌ی هنر وودمر (Woodmere Art Museum) انجام شد. این گفتگوها هم به بن بست رسید.

روز جمعه، آقای دیبراردینیس گفت:

ما همچنان سعی می‌کنیم تا بهترین راه ممکن را برای نمایش بخش مهمی از این کلکسیون پیدا کنیم.

چطور می‌توانیم همچنان به تفسیر تاریخ این شهر فوق‌العاده ادامه بدهیم؟ و چطور می‌توانیم مردم را درگیر این فرایند کنیم و از این آثار برای عمیق‌تر شدن درک مردم از تاریخ و زندگی الان‌مان استفاده کنیم؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *