موزه جدید هنر توکیو شما را به سرزمین آثار هنری دیجیتالی می‌برد

موزه‌هایی که قبلاً دیده‌ایم همه را به دانستن در مورد گذشته و تاریخ علاقه‌مند می‌کند؛ اما این موزه در توکیو شما را به آینده و دنیای هنرهای دیجیتال می‌برد.

به همت توسعه‌دهندگان شهری و جامعه هنری، موزه هنرهای دیجیتال در ساختمانی به نام موری و شهر اودایبا، توکیو افتتاح خواهد شد. هزار مترمربع وسعت کل نمایشگاه هنرهای دیجیتال است که می‌کوشد مرزهای بین این هنر و هنرهای دیگر، بازدیدکنندگان و هنر و بازدیدکنندگان و هنرمندان را با استفاده از دخالت مستقیم بازدیدکنندگان و ترکیب آن‌ها با هنر را از بین ببرد. گروه خلاق سازنده این بنا، از فناوری‌های دیجیتالی در سایه وجود مهندسان، هنرمندان، برنامه نویسان، انیمیشن‌سازان و ریاضی‌دانان استفاده کرده‌اند. مسلما ایده و فناوری هنری آن‌ها در موزه‌های هنری مشهور دنیا از جمله در موزه هنرهای آسیایی در سان فرانسیسکو، مجموعه هنری‌های معاصر در استانبول. گالری ملی ویکتوریا در ملبورن به نمایش در آمده است.

موزه هنر توکیو

تجربه هنری جدید، همانند آنچه که از شعارهای برگزاری نمایشگاه بر می‌آید، بدون مرز است. پروژکتورهای هنری موجود در این موزه، می‌توانند قاب‌های هنری را هرجایی که دوست داشته باشید بگذارند و شما را مهمان یکی از تابلوهای معروف کنند. این قاب‌ها محدود به مکانی نیستند و می‌توانند همه‌جا گسترده شوند. گروه طراح هدف خودشان را یافتن رابطه جدید بین بازدیدکنندگان و دنیای آثار هنری می‌دانند. این نمایشگاه تمرینی گسترده، برای از بین بردن قاب‌های همیشگی نمایش آثار هنری و رها شدن از فیزیک و فراتر رفتن از مرزها است. ادامه این روند در سال‌های بعدی باعث خواهد شد که مرز بین هنر و تکنولوژی به تدریج محو شود.

موزه هنر توکیو

از بین رفتن مرزهای این دو حوضه، به معنی رهایی آثار هنری از قاب‌های فیزیکی و حضور بازدیدکنندگان در بطن یک اثر هنری است. این موزه قسمتی با نام جنگل ورزشکاران Athletics Forest خواهد داشت که شبیه‌سازی از قسمت هیپوکامپ مغز است که مردم را تشویق می‌کنند بپرند، از دیوار بالا بروند و از گذرگاه‌هایی که به‌وسیله هنر دیجیتال ساخته می‌شوند عبور کنند. همچنین قسمت دیگری با عنوان جنگل چراغ Forest of Lamps وجود دارد که تمامی روشنایی‌های آن در تعامل با بازدیدکنندگان است و زمانی که کسی به آن‌ها نزدیک شود شروع به نورافشانی می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *