نینتندو سوئیچ در مقایسه با پلی استیشن ۲ فروش بیشتری در ژاپن داشته است

بر اساس آمار به دست آمده مشخص شده است که کنسول هیبریدی نینتندو سوئیچ نسبت به پلی استیشن ۲ در ژاپن فروش بیشتری کسب کرده است.
آمار فروش این هفته کنسولهای بازی کشور ژاپن منتشر شد که نشان میدهد نینتندو سوئیچ در ایام کریسمس ۵ برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب خود (پلی استیشن ۴) فروش داشته است. از این کنسول هیبریدی در عرض یک هفته ۲۶۹ هزار و ۶۸۴ دستگاه فروش رفت. حال باید سوئیچ را با یکی از خاطرهانگیزترین و پرفروشترین کنسولهای بازی تمام دوران (پلی استیشن ۲) مقایسه کرد.
همانطور که در جریان هستید، سوئیچ همیشه با کمبود مواجه بوده و نینتندو در اوایل عرضه نمیتوانست به خوبی نیاز بازار را تامین کند و در ماههای ابتدایی انبار فروشگاهها در عرض چند ساعت از این کنسول خالی میشد. تنها کنسول دیگری که با این مشکل روبه رو شده بود و فروش مشابهای داشت، پلی استیشن ۲ بود که در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت سونی در ژاپن عرضه شد. جالب است بدانید آمار فروش نشان میدهد که نینتندو سوئیچ در عرض یک سال نسبت به پلی استیشن ۲ فروش بیشتری در ژاپن کسب کرده است.
هر دوی این کنسولها در ماه مارس (سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۰۰) عرضه شدهاند. هرچند پلی استیشن ۲ در اولین ماه با فروش ۸۸۵ هزار و ۲۳ دستگاه، نینتندو سوئیچ را با فروش ۵۲۴ هزار و ۳۷۱ دستگاه را پشت سر گذاشت، اما در اولین سال از عرضه، این نینتندو سوئیچ است که با فروش ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۳ دستگاه، گوی را از میدان پلی استیشن ۲ با فروش ۳ میلیون و ۱۶ هزار و ۶۲۲ دستگاه ربوده است.
لازم به ذکر بوده که شرکت نینتندو کنسول جدید خود را به مناسبت فرا رسیدن کریسمس به همراه تخفیف و باندلهای گوناگونی در دسترس بازیکنان قرار داده که همین مورد، تاثیر زیادی در فروش سوئیچ داشته است.