نینتندو سوئیچ در مقایسه با پلی استیشن ۲ فروش بیشتری در ژاپن داشته است

نینتندو سوئیچ

بر اساس آمار به دست آمده مشخص شده است که کنسول هیبریدی نینتندو سوئیچ نسبت به پلی استیشن ۲ در ژاپن فروش بیشتری کسب کرده است.

 

آمار فروش این هفته کنسول‌های بازی کشور ژاپن منتشر شد که نشان می‌دهد نینتندو سوئیچ در ایام کریسمس ۵ برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود (پلی استیشن ۴) فروش داشته است. از این کنسول هیبریدی در عرض یک هفته ۲۶۹ هزار و ۶۸۴ دستگاه فروش رفت. حال باید سوئیچ را با یکی از خاطره‌انگیزترین و  پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی تمام دوران (پلی استیشن ۲) مقایسه کرد.

همانطور که در جریان هستید، سوئیچ همیشه با کمبود مواجه بوده و نینتندو در اوایل عرضه نمی‌توانست به خوبی نیاز بازار را تامین کند و در ماه‌های ابتدایی انبار فروشگاه‌ها در عرض چند ساعت از این کنسول خالی می‌شد. تنها کنسول دیگری که با این مشکل روبه رو شده بود و فروش مشابه‌ای داشت، پلی استیشن ۲ بود که در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت سونی در ژاپن عرضه شد. جالب است بدانید آمار فروش نشان می‌دهد که نینتندو سوئیچ در عرض یک سال نسبت به پلی استیشن ۲ فروش بیشتری در ژاپن کسب کرده است.

هر دوی این کنسول‌ها در ماه مارس (سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۰۰) عرضه شده‌اند. هرچند پلی استیشن ۲ در اولین ماه با فروش ۸۸۵ هزار و ۲۳ دستگاه، نینتندو سوئیچ را با فروش ۵۲۴ هزار و ۳۷۱ دستگاه را پشت سر گذاشت، اما در اولین سال از عرضه، این نینتندو سوئیچ است که با فروش ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۸۳ دستگاه، گوی را از میدان پلی استیشن ۲ با فروش ۳ میلیون و ۱۶ هزار و ۶۲۲ دستگاه ربوده است.

لازم به ذکر بوده که شرکت نینتندو کنسول جدید خود را به مناسبت فرا رسیدن کریسمس به همراه تخفیف و باندل‌های گوناگونی در دسترس بازیکنان قرار داده که همین مورد، تاثیر زیادی در فروش سوئیچ داشته است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *