هند به توسعه انرژی خورشیدی سرعت می‌بخشد

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، گفت به‌منظور برآورده ساختن تقاضای رو به افزایش برق و پایان بخشیدن به قطع برق که اقتصاد سوم آسیا را مختل کرده، این کشور به‌شدت به انرژی خورشیدی روی خواهد آورد و بر انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هند اگر به هدف خود دست یابد بیش از ۱۰ درصد انرژی تولیدی‌اش، انرژی خورشیدی خواهد بود.

هند اگر به هدف خود دست یابد بیش از ۱۰ درصد انرژی تولیدی‌اش، انرژی خورشیدی خواهد بود.

به‌گزارش رویترز، در حال حاضر انرژی خورشیدی تنها یک درصد انرژی تولیدشده در هند را تشکیل می‌دهد. این کشور همچنان به زغال‌سنگ وابسته است و پخش و تحویل آن دچار مشکلاتی است که موجب قطع مکرر برق و آسیب به صنعت شده و مانع از رشد اقتصادی آن می‌شود.

یک مقام ارشد وزارت انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر هند به رویترز گفته است نارندرا مودی اظهار امیدواری کرده که شرکت‌های چینی، ژاپنی، آلمانی و آمریکایی برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در مدت هفت سال و تولید ۱۰۰ هزار مگاوات برق در هند با انرژی خورشیدی، پیشقدم شوند. این مقدار تولید برق از انرژی خورشیدی ۳۳برابر میزان کنونی است.

اگر این هدف به‌دست آید بیش از ۱۰درصد انرژی تولیدی در هند، انرژی خورشیدی خواهد بود. در آلمان که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام است، انرژی خورشیدی ۶درصد انرژی تولیدی این کشور در سال ۲۰۱۴ را تشکیل می‌داد.

منابع اصلی انرژی در هند نفت، زغال‌سنگ و انرژی هسته‌ای است. هند سومین تولیدکننده زغال‌سنگ در جهان است و این منبع انرژی نیمی از نیازهای آن را در این زمینه تأمین می‌کند.

در زمینه انرژی هسته‌ای، هند ۱۶ راکتور اتمی در اختیار دارد که در حال فعالیت‌اند و ۱۶ راکتور دیگر نیز در حال ساخت هستند. برق تولیدشده از انرژی هسته‌ای در این کشور ۲,۷درصد کل جریان برق را تشکیل می‌دهد.

هند با بیش از یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین کشور دنیا پس از چین است و از نظر مصرف انرژی پس از آمریکا و چین در مقام سوم در جهان قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *