هواپیمایی فلای دبی، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی فلای دبی که ایرلاین ارزان قیمتی متعلق به دولت مرکزی دبی است،  با ناوگانی از ۵۲ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ به بیش از ۹۰ مقصد جهان پروازهای مسافری و باری انجام می‌دهد.

هواپیمایی فلای دبی در سال ۲۰۰۸ توسط دولت مرکزی دبی، با کاربری یک ایرلاین ارزان قیمت راه‌اندازی شد. این شرکت هواپیمایی که دفتر مرکزی آن در ترمینال دو فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد، با داشتن ۵۲ فروند هواپیمای مسافربری، به بیش از ۹۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه پرواز دارد.

هواپیمایی فلای دبی

باوجود اینکه فلای دبی از شرکت‌های هواپیمایی زیرمجموعه شرکت امارات نیست (تنها وجه اشتراک آنها این است که هر دو تحت مالکیت دولت مرکزی دبی هستند)، از پشتیبانی این ایرلاین در سال‌های نخست راه اندازی خود برخوردار بود. این ایرلاین هیچ‌گاه قصد جذب مشتریان شرکت هواپیمایی امارات را نداشته و همواره سعی کرده است بر مقصدهای تازه تمرکز کند تا امکان سفر هوایی ارزان‌قیمت را برای تمام مردم فراهم کند.

هواپیمایی فلای دبی

مقاصد هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی

شرکت هواپیمایی فلای دبی به بیش از ۹۰ مقصد در خاورمیانه و قاره‌های آفریقا، آسیا و اروپا پرواز دارد. سیاست این شرکت هواپیمایی پرواز به مقصدهایی است که شرکت‌های هواپیمایی کمی به آنها پرواز دارند. این شرکت هواپیمایی در هفته پروازهای منظمی از امارات متحده عربی به شهرهای تهران، لار، مشهد، شیراز، اصفهان، بندرعباس و اهواز دارد.

قاره آفریقا

سودان، جیبوتی، سومالی لند، اتیوپی، سودان جنوبی، اوگاندا، رواندا، بوروندی و تانزانیا

قاره آسیا و اقیانوسیه

افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، هندوستان، سریلانکا، مالدیو، نپال و بنگلادش

قاره اروپا

ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، مقدونیه، رومانی، مولداوی، اوکراین، صربستان، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، اسلواکی، اتریش، جمهوری چک و روسیه

خاورمیانه

لبنان، اردن، مصر، عراق، کویت، بحرین، قطر، عمان، یمن، عربستان و ایران

مقاصد فلای دبی در ایران

هواپیمایی فلای دبی به فرودگاه کشورمان پرواز دارد:

ناوگان هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی

در حال حاضر ناوگان شرکت هواپیمایی دبی فلای از ۵۲ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷۸۰۰ تشکیل شده است. این شرکت هواپیمایی ۸ فروند هواپیمای دیگر از همین نوع و ۷۵ فروند بوئینگ ۷۳۷MAX8 نیز در دست سفارش دارد.

حادثه در هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی

۱۹ ماه مارس سال ۲۰۱۶، پرواز شماره ۹۸۱ فلای دبی از دبی به سمت شهر روستوف آن دان در جنوب روسیه در حال پرواز بود که هنگام تلاش برای فرود، در نزدیکی فرودگاه سقوط کرد. این حادثه که علت آن خطای انسانی، نقص فنی و وضعیت بد آب و هوایی اعلام شد، منجر به کشته شدن تمام ۶۲ سرنشین هواپیما شد. از این ۶۲ نفر، ۴۵ نفر از اتباع روسیه بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *