چرا فرازمینی ها دیگر به زمین نمی آیند و با ما ارتباط برقرار نمی کنند ؟

میچیو کاکو

از دکتر میچیو کاکو سوال شد نظر شما در مورد موجودات فضایی و وجود و عدم وجودشون چیست ؟ آیا نژادی متخاصمند یا خیر؟ و چرا ارتباط مستقیمی با برقرار نمی کنند؟
جواب: عمر جهان چیزی حدود ۱۳٫۷میلیارد سال برآورد شده . تلسکوپ کپلر هزاران منظومه مشابه مارا یافته که قابلیت سکونت دارند . عمر ما نسبت به جهان بمانند یک هزارم ثانیه است. تصور کنید درین میلیاردها ستاره و سیاره که مشابه ما هستند موجودات هوشمندی قطعا میلیونها سال است که بوجود آمده اند. با تصور اینکه یک نسل آنها یک میلیون سال قبل از ما بوجود آمده باشند اینقدر زمان داشته اند که مسایلی که ما اکنون دچارشان هستیم ازقبیل نژاد پرستی جنگ قحطی را بر طرف کنند پس قطعا موجوداتی صلح طلب خواهند بود. از طرفی با توجه به اینکه نزدیک ترین منظومه مشابه مستعد حیات ۴۰ سال نوری با ما فاصله دارد قطعا چنان تکنولوژی را دارا هستند که این فاصله ها را تا زمین آمده اند. پس ما عملا قدرت مقابله با انها را نداریم و در مقام مقایسه توان نظامی ما یک خرگوش کوچک هستیم در مقابل گودزیلا. و همه ی این راه کارهای هالیوودی مطمن باشید یک جوک بیشتر نیست.
از جهتی دلیل دیگری که باور دارم برای زمین متخاصم نیستند گستردگی بی حد و حصر جهان هستیت! چراکه اینقدر در جهان ستاره و سیاره با منابعی سرشارتر از زمین وجود دارد که نیازی تامین انرژی از زمین نیستند.و اگر هم به فرض بخواهند برداشتی بکنند از ما عملا کاری برنمی اید!!

دکتر کاکو می گوید؛ گاه می پرسند چرا موجودات فضایی ارتباطی با ما برقرار نمی کنند!
خوب راستش اولا صورت مساله را باید حل کرد که با وجود تکنولوژی جدید و علوم فیلم برداری و تصویر برداری می توان حدس زد ۲۰ درصد ویدیوهایی که از اشیا پرنده ناشناس دیده شده واقعیست. اما چرا ارتباط روشنی با ما ندارند؟
تصور کنید شما در یک مسیر روستایی در حال گذر هستید و یک لانه ی مورچه را می بینید. آیا شما می روید و بالای سر لانه مورچگان با آنها صحبت می کنید که برای شما چیزهای قشنگ و زیبا آوردم. براتون انرژی هسته ای آوردم! بیاید با فیزیک هسته ای و کوانتوم آشنا بشیم و درین موارد حرف بزنید؟
قطعا خیر چون مورچه ها اصلا درکی از ابعاد و علم شما ندارند، پس چطور انتظار دارید موجودات فرازمینی به گفتگو با شما بنشینند و نماینده بفرستند. ما واقعا درکی از ابعاد و چند بعدی بودن آنها نداریم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *