چگونه در وردپرس یک وب سایت توسعه بسازیم ؟

وب سایت توسعه

وب سایت توسعه

ابتدا وب سایت توسعه را تعریف می کنیم :

به طور کلی به سایتی جدا از سایت اصلی مثل ساب دامین که در حال پیشرفت ، توسعه دادن و اعمال کردن اصلاحات است و افزونه ها و قالب ها بر روی آن در حال توسعه و آزمایش هستند، وب سایت توسعه نامیده می شود.

این که یک سایت توسعه داشته باشید و بر روی آن به طور جدا تغییرات را اعمال کنید ، بسیار مفید می تواند باشد.

وب سایت شخصی تان را که بر روی آن کار می کنید و در حال توسعه دادن آن هستید، می تواند جدا از سایت اصلی تان که خواننده های تان آن را مشاهده می کنند، باشد. و هنگامی که مشکلات برطرف شد و تغییرات تکمیل شد، می توانید آن را از وب سایت توسعه ( آزمایشی ) به وب سایت اصلی خود انتقال دهید و اعمال تغییرات نمایید. با این قابلیت شما می توانید وب سایت خود را بدون هیچ مشکلی به روز رسانی نمایید و نگارش های سایت تان را بدون هیچ گونه دردسر و پشیمانی رونمایی سازید. در این مطلب برای ایحاد وب سایت توسعه چندین گزینه ارائه میشود:

فواید سایت توسعه چیست ؟

– ساخت یک وب سایت وردپرس آفلاین به منظور اعمال تغییرات پیش از اعمال آن بر روی وب سایت اصلی.
– آزمایش ، توسعه و بهینه سازی افزونه ها
– آزمایش نمودن پوسته های جدید برای وب سایت تان و یا مشاهده تغییرات جدید در پوسته.
– اعمال کردن تغییرات روی نوشته ها، قبل از قرار گرفتن در فضای اینترنت.
– پیگیری نمودن تغییرات وب سایت تان در طول زمان.
– و غیره

به چه صورت وب سایت توسعه خود را بر پایه ی افزونه ها و نرم افزار ها بسازیم ؟

مطلبی که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم معرفی کردن نرم افزار ها و افزونه ها به منظور ایجاد یک رونوشت از سایت تان و اعمال تغییر در آن و بعد از آن ، اعمال تغییرات در وب سایت اصلی تان است که ترکیبی از روش های مختلف ، افزونه ها و سرویس ها می باشد. توجه کنید که روشی را که بر می گزینید ، همه ی جوانب منفی و مثبت آن را بسنجید و بر اساس ویژگی های مورد نیاز باشد.

ایجاد وردپرس بر روی لوکال هاست با BitNami

استفاده از نرم افزار نصب خودکار bitnami از گزینه های موجود برای راه اندازی وردپرس روی لوکال هاست می باشد. به طور خودکار این نرم افزار ، وردپرس و همه ی نیازمندی های وردپرس را نصب می کند. برای دریافت نگارش وردپرس BitNami از سایت اصلی آن کلیک کنید.

وردپرس ، همراه همیشگی

اگر می خواهید به سرعت به کدها، قالب ها و افزونه های وردپرس بدون نصب آن بر روی لوکال هاست دسترسی داشته باشید ، پس سرویس instant wordpress  را حتما می پسندید.

Instant WP سرویسی مستقل، کامل و قابل حمل برای وردپرس است. ویژگی بارز آن قابل اجرا بودن در USB است. اگر می خواهید به سادگی یا سایت آزمایشی وردپرس ایجاد کنید ، حتما این نرم افزار را دانلود نمایید. ( با حجم حدود ۶۰ مگابایت ) . بی شک به کارتان می آید.

افزونه ی Duplicator کپی از وردپرس

با استفاده از افزونه رایگان Duplicator می توانید وب سایت وردپرس خود را به طور کامل فقط طی سه مرحله ساده به مکان دیگری انتقال بدهید. شما می توانید با این ا فزونه پکیج کاملی از وردپرس تان به همراه دیتابیس آن تهیه نمایید.علاوه بر این ، یک پرونده نصبی به منظور باز کردن و نصب کردن پکیج تان ، به شما ارائه می دهد و کار کردن با آن بسیار راحت است. می توان از این افزونه برای ایجاد یک وب سایت توسعه استفاده کرد. پکیج وب سایت وردپرسی تان را آماده سازید. بعد آن را در لوکال و یا دامنه دیگری نصب و راه اندازی نمایید. تغییرات تان را در پوسته، وردپرس و افزونه های آن اعمال نمایید. در مرحله بعد از نسخه وردپرسی که شامل تغییرات است، پکیجی تهیه کنید و در سایت اصلی خود آن را اجرا کنید. به خاطر داشته باشید ، بعد از تهیه پکیج، هر تغییری که در وب سایت اصلی ایجاد بشود ( مثل ارسال نظر و آمار کاربرها ) در نسخه کلون شده باز نخواهد شد. و پکیج جدیدی باید دوباره ایجاد کنید. شاید ایجاد وب سایت های تازه ، یکی از بهترین استفاده ها از این افزونه باشد . بدین صورت که با تهیه کردن پکیج توسط این افزونه نسخه ای کلون شده از پوسته ها ، افزونه ها و راه اندازی استاندارد وردپرس تان خواهید داشت. پس می توانید به منظور راه اندازی مجدد با استفاده از این مجموعه در زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین برای تهیه نسخه پشتیبان از ورد پرس خود نیز می توانید از این افزونه استفاده کنید.
برای مشاهده توضیحات بیشتر درباره افزونه و دانلود آن بصورت رایگان به صفحه این افزونه در مخزن وردپرس مراجعه نمایید..

[et_bloom_locked optin_id=optin_3]

[/et_bloom_locked]

ابتدا کمربند ایمنی وردپرس تان را ببندید ، سپس ریسک کنید !

کمی وسوسه بر انگیز است که بخواهید بدون این که از روش های بالا استفاده کنید و به صورت مستقیم تغییرات را در سایت اعمال کنید. چون برای نصب و راه اندازی نرم افزار های مختلف و انتقال داده ها زمان صرف نمی شود. ولی این کار دارای ریسک بالایی است. به خصوص برای وب سایت هایی که بازدیدشان خوب است. اگر به طور مستقیم می خواهید تغییرات را اعمال کنید، حتما قبل از انجام هر حرکتی پشتیبانی تهیه نمایید. البته اگر کمی دقت داشته باشید ، روش هایی که برای ایجاد و اعمال تغییرات سایت توسعه گفته شده منطقی تر است. بنابراین، سعی کنید که از شیوه های گفته شده استفاده کنید. اعمال کردن تغییرات مستقیم بر روی وب سایت های با بازدید بالا، مانند تماشا کردن فیلم های جن گیر وحشتناک است. پس سعی کنید که این کار نکنید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *