چگونه کله پاچه را پاک کنیم؟

چگونه کله پاچه را پاک کنیم؟

چکیده مقاله :

ابتدا از سالم بودن کله پاچه مطمئن شوید. از این که کله پاچه مورد نظر کله پاچه گوسفند است و کله پاچه بز یا میش نیست مطمئن شوید. بود نامطبوع به معنی ناسالم بودن کله پاچه است. آثار باقیمانده مو را از سطح پوست جدا نمایید. روی زمین محکمی نایلکس پهن کرده و با گرفتن گوشها و بلند کردن کله و فرود آوردن آن از سمت بینی بر روی زمین ضرباتی محکم به کله وارد کنید و بعد با فشار زیاد  از طریق مجرای نای در پشت کله آب را داخل مجرای بینی بفرستید تا از تمیز شدن این قسمت کاملاًمطمئن شوید. کله را از فاصله بین دو فک تا انتها به دو قسمت تقسیم کنید. دندان ها و سطح زبان را با برس زبری تمیز کنید. در آخر نیز سیرابی و شیردان را به خوبی تمیز کنید.


طرز تمیز کردن و طبخ کله پاچه غذا های خوشمزه و اصیل ایرانی

مواد لازم :

* کله پاچه پاک شده ۱ دست

*نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

* برگ بو ۳ عدد

*دارچین ۱ قطعه

* پیاز درشت ۱ عدد

* سیر ۲ الی ۳ جبه

*زنجبیل یک قطعه

*هل۷ الی ۸ عدد

* تخم گشنیز ۱ قاشق مربا خوری

* کرفس ۲ ساقه کوچک

 طرز تهیه :

کله پاچه از غذا های خوشمزه و اصیل ایرانی ست .
به علت داشتن چربی فراوان در خوردن آن زیاده روی نکنید من سالی یکبار بیشتر این غذا را تهیه نمیکنم . تازه بودن کله پاچه و دقت در شستن آن از نکات بسیار مهم این غذا است .

برای مشاهده فیلم کامل اموزش کله پاچه و کله پاچه خوری در تهران کلیک کنید

کله پاچه را با تمام مواد بالا به غیر از نمک در قابلمه به همراه آب روی شعله گذاشته و درب ظرف را ببندید . بهتر است برای اینکه بوی غذا در خانه نپیچد در صورت امکان بیرون از آشپزخانه ( از تراس یاحیاط و یا … ) برای طبخ این غذا استفاده کنید.

قبلاْ در مورد طبخ تمامی گوشتها اشاره کرده بودم برای معطر شدن گوشت از ادویه های بالا استفاده کنید. بعد از اینکه کله پاچه پخت به آن نمک و در صورت تمایل زعفران دم کرده بزنید و وقتی که مزه دار شد. پس از صرف آب کله پاچه ، استخوانها را جدا کنید و مغز را خارج کنید و لایه سفید رنگ روی زبان را جدا کنید . تمامی قسمتهای مغز و زبان و بناگوش و… قابل خوردن بوده آنها را در ظرف بکشید و با خانواده نوش جان کنید .

انتخاب ونحوه تمیز کردن کله پاچه

۱ ـ از کله وپاچه گوسفند و تازه بودن آن مطمئن شوید ( کله بز یا میش نباشد )

۲ – تغییر رنگ و بوی نا مطبوع دال بر فاسد بودن میباشد

۳ – کله پاچه را از جای مطمئن خریداری کنید

۴ –  آثار باقیمانده مو را از سطح پوست جدا کنید

۵ ـ روی زمین محکمی نایلکس پهن کرده و با گرفتن گوشها و بلند کردن کله و فرود آوردن آن از سمت بینی بر روی زمین ضرباتی محکم به کله وارد کنید و بعد با فشار زیاد از طریق مجرای نای در پشت کله آب را داخل مجرای بینی بفرستید تا از تمیز شدن این قسمت کاملاًمطمئن شوید.

۶ – کله را از فاصله دو فک تا انتهای سر به دو نیم کنید

۷ – دندان ها و سطج زبان را با برس زبر تمیز کنید

۸ ـ کیسه مویی درزیر پوست شیار بین ناخنها را خارج کنید

۹ ـ سیرابی و هزارلا و شیردان را خوب تمیز کنید . با توجه به دقتی که در انتخاب و تازه بودن کله پاچه و نحوه تمیز کردن آن هست سعی کنید این غذا را در منزل تهیه کنید تا مطمئین باشیدغذای سالمی تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید .

در ضمن یکی دوساعت پیاده روی بهترین روش برای کاهش میزان جذب کلسترول ناشی از صرف کله پاچه میباشدو سایر غذاهای چرب و مقوی را در آن روز حذف کنید و کله پاچه را به عنوان صبحانه یا نهار میل کنید

 

برای مشاهده فیلم کامل اموزش کله پاچه و کله پاچه خوری در تهران کلیک کنید

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *