گنجهای پنهان استان مقدونیه شرقی و تراکیه

 

گنجهای پنهان استان مقدونیه شرقی و تراکیه

 

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، بناهای تاریخی دارد که گردشگران را مجذوب می کند

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان، در مرز ترکیه و بلغارستان واقع شده است. این منطقه محل تلاقی فرهنگهای مختلف، و نمونه واقعی همزیستی مسالمت آمیز بین دو دین متفاوت است. در اینجا می توان کلیساهای مذهب ارتودوکس یونانی را دیوار به دیوار مساجد اقلیت مسلمان دید. بناهای تاریخی و مناظر خیره کننده این منطقه در دل دریا و کوه گردشگران را مجذوب می کند. فاصله بین شهرها کوتاه است. در نتیجه گردشگران به راحتی می توانند از یک شهر به شهر دیگر بروند و در مراسم مختلف فرهنگی شرکت کنند و محصولات و غذاهای سنتی را بچشند.

استان مقدونیه شرقی و تراکیه در شمال شرق یونان در دل کوه و دریا واقع شده است. جزایر تاسوس وساموثراکی نمونه ای از زیباییهای طبیعی در اینجاست. استخرهای طبیعی در اینجا مشهورند. به آنها «واتِرس» می گویند. این استخرهای طبیعی و سنگی و آبهای فیروزه ای رنگش یکی از جاذبه های گردشگری در اینجاست.

جزیره ساموثراکی همچنین زادگاه تندیس نیکه موسوم به «پیروزی بالدار ساموتراس» است، تندیسی مرمرین و بی سر از نیکه الههٔ پیروزی درافسانه های یونان باستان که قدمتش به دو قرن بیش از میلاد مسیح باز می گردد. این تندیس در قرن نوزدهم در این جزیره کشف شد و اکنون در موزه لوور در پاریس نگهداری می شود.

About-macedonia

زوئه میتساکاکی، باستان شناس می گوید: «تندیس نیکه یا “پیروزی بالدار ساموتراس” در سال ۱۸۶۳ میلادی در «معبد خدایان بزرگ» کشف شد. مردم محلی امیدوارند که این مجسمه [از لوور] به اینجا بازگردد. با این حال این منطقه همچنان برای محققان یونانی و خارجی جذاب است. هر سال حفاری های زیادی در اینجا صورت می گیرد و چیزهای جالبی کشف می شود.»

دو شهر کومیتینی (Komotini) و الکساندروپولیس (Alexandroupolis) در استان مقدونیه شرقی و تراکیه، از دیگر اماکن دیدنی این منطقه هستند. فانوس دریایی شهر الکساندروپولیس یکی از جاذبه های این شهر است. شهر زانتی (Xanthi) هم با معماری کهن و ساختمانهای قدیمی بازدیدکنندگان را مجذوب می کند.

Macedonia-0003

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *