‍ راهکارهای ارتباط با راهنمای درون

چاکرا

‍ راهکارهای ارتباط با راهنمای درون


نحوه مراقبه درست را بدانید.



برای ارتباط گیری با استاد درون خود قبل از هر چیز باید بتوانید ذهن خود را آرام کنید، از درگیری های آن فاصله بگیرید و روش مناسبی برای مراقبه و ورود به خلسه داشته باشید.

مشغولیت های ذهنی به باور بسیاری افراد مانعی بزرگ بر سر راه خودشناسی، خودسازی و تکامل است.

اگر هنوز از مراقبه های خود راضی نیستید و نمی توانید هر زمان که اراده می کنید از بازی های ذهن خود فاصله گرفته و به تجربه خلسه و بی ذهنی برسید، باید از کمک یک استاد بیرونی استفاده کنید.
باید سعی کنید خودتان و دیگران را ببخشید.

این مهم است که از گذشته جدا شوید، از بندهای کارمیک که با دیگران ساخته اید رها شوید.

همه ما در زمان هایی اشتباه می کنیم، گاهی بخاطر رفع نیازهای شخصی مان یا آنچه حق خود می پنداریم، حق دیگران را نادیده می گیریم و به آنها ناخواسته ضربه می زنیم. گاهی ما این کار را در حق دیگری می کنیم و گاهی دیگری در حق ما!

خوب که نگاه کنیم می بینیم که ریشه اغلب مشکلات و ناراحتی ها خودخواهی ست و همه ما در این موقعیت ها قرار می گیریم.

بنابراین برای هرچه بیشتر فاصله گرفتن از خود کوچکتر یا نفس خود و نزدیکتر شدن به خود برترمان بایستی از خودخواهی و نفس گرایی فاصله بگیریم و در عین حال خودمان و دیگران را ببخشیم.

شناختن باورهای محدود کننده و دوری از آنها.

همه ما در طول زندگی باورهای اشتباه و محدود کننده ای به خود می گیریم که ما را از رسیدن به بهترین آنچه هستیم دور نگه می دارند.

این باورها حتی می توانند موجب رنج دیدن ما شوند ولی اغلب ما چنان به باورهای خود چسبیده ایم که گویی بخشی از وجود ما هستند و جداشدن از آنها غیرممکن است!

اگر می خواهید به خود حقیقی تان نزدیکتر شوید، زمانی را برای بررسی باورها و عقاید خود نسبت به چگونگی زندگی، آدم ها، دنیا و کلا همه چیز صرف کنید و سعی کنید بفهمید از کجا آمده اند؟

آیا به رشد و حس رضایت شما کمکی کرده اند یا اغلب موجب آزار شما بوده اند؟

باورها و عقاید ریشه در ذهن ما دارند و قادرند مسیر زندگی ما را به هر سو هدایت کنند، پس به آنها توجه کنید.

تمرینات خودسازی. برای ارتباط دوباره با راهنمای درون خود باید به خودسازی بپردازید.

سعی کنید در کلاس های خودسازی شرکت کنید، به عادات مثبت روی بیاورید و افکار و رفتار مثبت را در خود پرورش دهید. این تمرینات زمینه ساز رشد درونی شما می باشند.

برای مثال با خود قرار بگذارید که در طول روز شاد باشید، به دیگران کمک کنید و از عادات خودخواهانه و نفسانیات خود فاصله بگیرید.



تقویت چشم و گوش درونی برای ارتباط گیری.



مسلما برای ارتباط گیری چه بشکل بیرونی و چه درونی نیازمند دیدن و شنیدن هستیم، اما گوش و چشم بیرونی ما برای ارتباط درونی مناسب نیستند و از آنجا که بینایی و شنوایی درونی ما بندرت ویا شاید هرگز بکار گرفته نشده و تمرین داده نشده اند، بسیار ضعیف بوده و کارایی مناسبی ندارند.

به همین منظور به تقویت این حواس درونی نیازمندیم که بدون آنها ارتباط گیری محقق نخواهد شد. اما نگران نباشید، همه ما بطور ذاتی از این حواس برخورداریم و تنها باید زمانی را برای پرورش آنها اختصاص دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *