آئودی و تولید خودروی خودران و برقی

 

اتومبیل‌های خودران دیگر تنها در فیلم‌های علمی-تخیلی نیستند. شرکت‌هایی مانند تویوتا و فورد، میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه این تکنولوژی کرده‌اند. سرویس‌هایی مانند uber و Lyft، که در حال حاضر به رانندگان در قبال رانندگی دستمزد پرداخت می‌کنند، به زودی کل ناوگان خود را با ماشین‌های خودران تجهیز خواهند کرد. در چند سال، خواهیم دید که خودروهای خودران به مشتریان عادی فروخته خواهند شد. اما هنوز هم ترس و وحشتی پیرامون آن وجود دارد. شاید دلیل این مسئله این باشد که اکثر مردم نمی‌دانند که این ماشین‌ها چگونه کار می‌کنند. آئودی با شرکت در رویداد Formula Student قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی نسل جوان و توان مهندسی آنان، به سمت تولید خودروی خودران و برقی حرکت کند.

آئودی و تولید خودروی خودران و برقی

آئودی با بهره‌گیری از محصولات و توانایی مهندسان، به دنبال آینده‌ای بهتر برای صنعت حمل‌ونقل است. خودروساز آلمانی در رویداد Formula Student germany در هاکن‌هایم حضوری پرشور خواهد داشت؛ در این رویداد، دانشجویان و دانشمندان جوانی از ۲۳ کشور مختلف در چند زمینه با هم رقابت خواهند کرد. آئودی در این مسابقات با ۳ تیم و تنها در بخش‌های خودروی الکتریکی و خودران (بدون راننده) شرکت می‌کند. طبق گفته برگزارکنندگان، تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات به دنبال کسب امتیاز در زمینه هزینه و ساخت، طراحی مهندسی، بهره‌وریانرژی و شتاب‌گیری هستند.

آئودی و تولید خودروی خودران و برقی

آئودی برنامه‌های بزرگی برای تولید خودروی خودران و مدل‌های برقی دارد. این شرکت امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ مدل خودروی الکتریکی به بازار معرفی کند. این خودروساز همچنین قصد دارد نخستین خودروی خودران را تا سال ۲۰۲۱ تولید کند، که براساس خودروی مفهومی آئودی آیکون (Aicon) طراحی خواهد شد. بخشی از این برنامه شامل استفاده از کارشناسان ۲۵ کشور جهان برای توسعه فناوری خودران در مقر آئودی در مونیخ می‌شود. برنامه رانندگی خودران و هوشمند آئودی در زمینه توسعه از ۶۰۰ کارشناس استفاده می‌کند.

آئودی و تولید خودروی خودران و برقی

در حالی که آینده خودروی خودران و فناوری مستقل بسیار درخشان ارزیابی می‌شود، شرکت‌های زیادی در این زمینه وارد شده‌اند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به اپل، گوگل (ویمو)، اوبر، تویوتا، دایملر (مرسدس بنز) و بوش اشاره کرد. اما استفاده از فناوری خودران در خودروی مسابقه‌ای آئودی، به معنی قرار نگرفتن انسان پشت فرمان نیست. تصویری از خودروی مسابقه‌ای آئودی منتشر شده، که دارای کمربند ایمنی و صندلی است؛ اگرچه راننده خودروی خودران آئودی به کار رانندگی نمی‌پردازد، اما در صورت تخطی نرم‌افزار خودران از برنامه می‌تواند تصمیم درست را به صورت لحظه‌ای بگیرد و اجرا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *