آئودی RS3 اسپرت بک، با تیونینگ ABT معرفی شد

 

هاچ‌بک آئودی RS3 اسپرت‌بک به لطف تیونینگ ABT، دارای قدرت ۴۹۳ اسب بخار، بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت و رینگ‌های ۲۰ اینچی شده است.

پس از پروژه تقویت نسخه سدان آئودی RS3 توسط ABT اسپرتس‌لاین، این شرکت در حال حاضر هنر تیونینگ خود را روی نسخه هاچ‌بک آزمایش کرده است تا برخی از ویژ‌گی‌های آن را ارتقا دهد. اولین تغییر تیونر آلمانی با تعویض رینگ‌های معمولی انجام می‌شود تا رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی سیاه جایگزین آن‌ها شوند. البته مشتریان می‌توانند این رینگ‌ها را با رنگ مات و ظاهر براق نیز تهیه کنند. طرح‌های دیگری از رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز در کنار مجموعه کوچک‌تری از رینگ‌های ۱۹ اینچی موجود خواهد بود.

Audi RS3 Sportback / آئودی RS3 اسپرت‌بک

هاچ‌بک فوق‌العاده اینگولشتات به غیر از رینگ‌های جدید، دارای ورودی هوای گل‌گیر در جلو است که در نسخه معمولی آئودی RS3 اسپرت‌بک وجود ندارد. عقب هاچ‌بک نیز به لطف سیستم مافلر جدید ABT، از دوجفت خروجی اگزوز دوگانه با قطر بزرگ‌تر بهره می‌برد که باعث بهبود صدای پیشرانه می‌شود. از جمله امکانات دیگر می‌توان به کیت آیرودینامیکی بدنه با دیفیوزر اشاره کرد که ظاهر آن را نسبت به مدل استاندارد کمی تغییر می‌دهد.

Audi RS3 Sportback / آئودی RS3 اسپرت‌بک

در حالی که هنوز به نظر می‌رسد با نسخه پایه آئودی RS3 اسپرت‌بک روبرو شده‌ایم، اما تغییر واقعی زیر کاپوت خودرو اتفاق افتاده است؛ جایی که تیونر مشهور آلمانی از پیشرانه ۲.۵ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۴۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. به لطف بهره‌گیری از سیستم کنترل پیشرانه ABT، اینترکولر و سیستم اگزوز، هاچ‌بک آئودی RS3 اسپرت‌بک می‌تواند در زمان ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ در حالی که بیشینه سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

Audi RS3 Sportback / آئودی RS3 اسپرت‌بک

اگر مشتریان احساس کنند که قدرت ۴۹۳ اسب بخار بیش از حد نیاز است، ABT نسخه مجهز به پیشرانه ۵ سیلندر نیز ارائه می‌کند. این پیشرانه از واحد کنترل ABT بهره می‌برد و قادر است ۴۵۳ اسب بخار قدرت فراهم کند، که البته هنوز هم فاصله زیادی با ۳۹۴ اسب بخار مدل پایه آئودی RS3 اسپرت‌بک دارد. بهینه‌سازی تیونینگ خودرو توسط ABT، با لیستی از تزئینات داخلی مانند لوازم چرمی، تریم فیبر کربن در بخش‌هایی از داشبورد و فضای داخلی تکمیل می‌شود.

چند ماه پیش نیز ABT از تیونینگ موفق آئودی RS3 هاچ‌بک رونمایی کرد؛ در این پروژه قدرت پیشرانه ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر مدل استاندارد آئودی RS3 از ۴۰۰ اسب بخار، به قدرت عالی ۵۰۰ اسب بخار ارتقا یافت. در حال حاضر نسخه هاچ‌بک آئودی RS3 یکی از قدرتمندترین مدل‌های این کلاس در بازار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *