آدم‌فضایی‌ها از تخیل به واقعیت تبدیل می‌شوند

با ساخت تلسکوپ‌های پیشرفته در آینده نزدیک؛آدم‌فضایی‌ها از تخیل به واقعیت تبدیل می‌شوند

این روزها خبر آدم فضایی‌ها نقل بسیاری از محافل علمی است و بسیاری از دانشمندان ناسا بر این عقیده هستند که به زودی تعدادی از این موجودات فضایی را ملاقات خواهند کرد.

انتشار خبر مبنی بر ملاقات با فرازمینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ بسیاری از اهالی علم و دوستداران حیات فرازمینی را به تکاپو واداشت.
این روزها با انتشار این خبر دانشمندان ناسا در تلاش هستند تا در زمینه این موجودات حیات فرازمینی برای مردم توضیحات بیشتری را ارائه دهند.
به گفته بسیاری از سایت‌های خبری علمی یکی از دانشمندان ارشد ناسا اخیرا گفته است که نشانه‌های قوی از زندگی بیگانگان یافته‌اند و به احتمال قوی طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده، امکان مطالعه آن‌ها برای ما به وجود خواهد آمد.
الن استوفان در جلسه ای که روز سه شنبه برگزار شد گفت: “ما می دانیم کجا را بگردیم، می دانیم چطور بگردیم. در بیشتر پرونده‌ها، ما تکنولوژی را داریم و در مسیری هستیم که آن را به کار بگیریم.”
اما اگر شما هم از واژه «بیگانگان»، احتمالا تصور موجودات عجیب و غریب با چشم های درشت و مشکی رنگ را دارید، استوفان سریعا ذهن تان را به حقیقت نزدیک می کند: “ما در مورد مردان کوچک سبزرنگ صحبت نمی کنیم. ما در مورد میکروب های کوچک صحبت می کنیم.”
جان گرانسفیلد، همکار وی و فضانورد سابق هم این مسئله را تائید می کند. جفری نیومارک پا را فراتر گذاشته و می‌گوید: “قطعا بحث ما «اگر» نیست، در مورد «چه زمانی» صحبت می کنیم.”
دانشمندان سالهاست که به دنبال بیگانگان و زندگی آن‌ها در سیارات دیگر می‌گردند و این اولین باری است که ناسا تا به این حد محکم و مطمئن در ارتباط با آن سخن می گوید.
مشخص نیست که منظور ناسا چیست. آیا زندگی در منظومه شمسی جریان دارد یا خارج آن؟ اخیرا دانشمندان اطلاعات ارزشمندی یافته اند که نشان می‌دهد امکان وجود آب و بخار آب در سیاراتی چون انسلادوس و HAT-P-11b وجود دارد.
بنابراین چیزی که در این زمینه بسیار مهم است اثبات حیات فرازمینی به کمک دانشمندان زیست شناس و زمین شناس واقع در ناسا است .
اینکه این موجودات چقدر واقعیت دارند یا خیر را کنار می‌گذاریم و تنها به تخیلات خود بسنده می‌کنیم که آنچه که امروز به دست آورده‌ایم حاصل همان تخیلات قدیمی است. روزی پرواز و روز دیگر سفر به اعماق دریاها تخیل ما بود که به آن دست یافته ایم بنابراین دانشمندان با فرض اینکه این تخیلات واقعی هستند به تلاش برای جستجوی حیات فرازمینی ادامه می‌دهند. بقیه در کامنت اول

حاصل این تلاش در چند سال گذشته در یکی از همایش‌های ناسا در مورد تلسکوپ جمیزوب انجام شد، یکی از دانشمندان به نام  مت مانتین اظهار امیدواری کرد که این تلسکوپ با قابلیت‌های متعددی که دارد بتواند در طول سالیان دراز به جستجو در میان مجموعه راه‌شیری پرداخته و به دانشمندان در کشف حیات در دیگر سیارات کمک فراوانی کند.
چند سال قبل در یکی از همایش های ناسا در مورد تلسکوپ James Webb، یکی از دانشمندان با نام مت مانتین، اظهار امیدواری کرد که این تلسکوپ با قابلیت های متعددش بتواند در طول سالیان آینده به کنکاش های ستاره شناسان در میان مجموعه راه شیری کمک شایانی بکند.
حتی این دانشمند هدف از ساخت این تلسکوپ را کشف این موجودات و تغییر نگرش جهان در مورد حیات فرازمینی می‌داند چون معتقد است این تلکسوپ جدید با قدرت خارق‌العاده‌ای که دارد قادر است با کشف کهکشان‌های بسیار دور که میلیون‌ها و یا شاید میلیاردها سال نوری با ما فاصله دارند، انسان را در کشف این حیات یاری دهد.
مدعی این سخنان نیز کشف یک سیاره سنگی شبه زمینی که حتی در آن آب وجود داشت به کمک تلسکوپ جمیزوب است اما این تمام ماجرا نیست و قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های ناسا تلسکوپTESS تا سال ۲۰۱۷ به بهره‌برداری رسیده تا بتواند انسان را در یافتن حیات فرازمینی بیشتر یاری دهد.
دلیل اصلی تاکید دانشمندان بر وجود حیات فرازمینی وجود میکروب و حتی موجودات آلی دیگر در شهاب‌سنگ‌ها است، همان طور که می‌دانیم میکروب ها خود موجودات زنده‌ای هستند که تنها در شرایط مساعد برای زندگی به حیات خود ادامه می‌دهند، حتی در بسیاری از شخانه‌های به دست آمده از این شهاب‌ها فسیل‌های بسیاری به دست آمده که نظریه وجود حیات در نقاط مختلف گیتی را به شدت تایید می‌کند.
با این اوصاف و تلاش محققان ناسا برای یافتن موجودات فضایی، احتمال رصد آنان در سال‌های آینده چندان دور از تصور نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *