آیا همه می توانند هیپنوتیزم کنند؟

هیپنوتیزم یک سرگرمی برای دوستان

هیپنوتیزم

کسانی که کتاب توزف بالسامو و با عرش طوفان که از شاهکارهای الکساندر دوما هستند را خوانده اند، احتمالا تصور می کنند که علم هیپنوتیزم علمی است که فقط افراد خاصی می توانند آن را فرا بگیرند و باید مانند قهرمان آن کتاب با قدرت مرموز و خارق العاده ای داشته باشند.

ولی واقعیت عبر از این است. در واقع هر کسی حتی شما نیز می توانید هیبنوتیزم را یاد بگیرید. هیپنوتیزم بک علم است که مانند سایر علوم، هر فردی می تواند آن را بیاموزد ولی عمل کردن و استفاده صحیح و مناسب از آن. یک هنر است. به عنوان مثال، هرکسی می تواند از بیانو صدا در بیاورد ولی تنها تعداد کمی هستند که در استفاده ماهرانه از پیانو استادند . در مورد هیپنوتیزم نیز همین گونه است.

?یادگرفتن مقدار پراکنده ای از این علم و هیبنوتیزم کردن تعداد کمی از افراد حساس کار راحتی است ولی استفاده صحیح و مناسب از این علم علاوه بر لزوم واقف بودن به علم پزشکی، نیاز به صبر زیاد و یادگیری و مهارت دارد.

 استفاده از هیپنوتیزم به ویژه برای رفع مشکلات پزشکی باید کاملا محدود به افراد واجد صلاحیت باشد که این علم را به خوبی و نزد مراجع ذیصلاح آموخته باشد. وی باید همجنین هوش و استعداد کافی برای خلاقیت و استفاده از روش مناسب جهت همپوتیزم کردن بیمار داشته باشد.

واقف بودن به علم پزشکی برای فرد هیپنوتیز کننده بسیار ضروری است.

متاسفانه افراد آماتور افرادی هستند که از علم پزشکی بی بهره اند. این افراد تنها به درمان و رفع علایم بیماری بدون توجه به علت آن می پردازند که می تواند بسیار خطرآفرین باشد.

به عنوان مثال، یک سردرد می تواند در نظر اول بسیار ساده باشد ولی شاید علل مهمی نظیر بیماری فشار خون، بیماری های کلیه و یا حتی سرطان های مغزی موجب آن شده باشد.  هیپنوتیزم کننده آماتور نمی تواند متوجه وجود و یا احتمال این بیماریها شود و تنها می تواند درد (سردرد) بیمار را برطرف کند. چرا که در این مورد، درد یک علامت هشداردهنده است و برطرف کردن آن به بیمار اجاره می دهد تا پیشرفت کرده و تحت تشخیص و درمان قرار نگیرد و فرد بیمار تا مراحل انتهایی دردی را حس نکند و شاید حتی به مرگ بیمار منجر شود افراد آماتور به جای آنکه سختی فراگیری علم طبابت را بکشند و فهم صحیحی از موضوع داشته باشند، فقط مقدار اندکی از علم هیپنوتیزم را می آموزند و به امور پزشکی نیز می پردازند که می تواند خطرآفرین باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *