آیادوست دارید به دستگاه پولساز تبدیل شوید؟

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری

چندسالیست اکثرمردم ایران وحتی دنیا به این صراحت رسیده اند که ثروتمندشوند و از راه بدست آوردن پول یاتبدیل شدن به ماشین پولسازی برای خود و اطرافیانشان هرچه میخواهند تهیه و یا تبدیل به غول ثروت شوند تا بتوانند هم ثروت زیاد و هم قدرت فراوان بدست بیاورندو دراین رابطه به هر مطلب و کتاب و مجله ای برای رسیدن به این هدف سرک میکشند که دراینجاباید خاطرنشان شوم که دراین امور ببینید که به چه کسی دارید گوش میدهید!؟

آیا شخصی که به سخنرانی یا کتاب یا سمینار و همایش و کلاسش می روید آیا او خود این مدارج را طی کرده و به آن رسیده است یا خودش هم از فروش کتاب و سمینار و… به ثروت نسبی رسیده است و فقط باصطلاح پوز پول داری را به شما و سایر عاشقان ثروت و پول میدهد که معمولا داستانهایشان ساختگی و واهی میباشد که شما را به جایی تقریبا نخواهد رساند….

پس لطفا دقت کنید که به چه کسی گوش و هوش و عقلتان را می سپارید…

اگرشماها هم که به همین دلیل به اینجاتشریف آورده ایدو پیگیر وضعیت زندگی افراد ثروتمند باشید حتماً دیده‌اید که چطور آن‌ها به راحتی با استعداد ذاتی خود موفق به کسب ثروت‌های نجومی میشوند و اکنون در خانه ها وشاید بگویم کاخ‌های بزرگ خود زندگی می‌کنند و خودروهای لوکس و آنچنانی سوارمیشوند، به تمان نقاط جهان سفر می‌کنند و از امکاناتی بهره‌مند هستند که مافقط در رؤیاهایمان می‌توانیم آن‌ها را ببینیم.

آنان دقیقاً طوری زندگی می‌کنند که آرزوی اکثرچندمیلیارد نفر جمعیت کره ی زمین است و شما دائم باخودتان میاندیشید که چرا من نمی‌توانم این چنین باشم؟

چرا آنها به راحتی به هدف خود رسیدند و چیزی که از من به جای مانده شکست‌های پی در پی و نفس گیر است؟

حتی اکثراً آن‌قدر از ایناختلاف طبقاتی و تفاوت ناراحت می‌شوید که فکر می‌کنید همه پولدارها خلاف‌کار هستند و ثروت خود را از روش‌های کلاه‌برداری و نامشروع و رانت و پارتی بازی و ارتباط با مسئولین به دست آورده‌اند…!

اما صبر کنید، غیبت پشت سر این و آن و منفی بافی را کنار بگذارید بدانید خداوند به اندازه یکسان به بندگانش استعدادهای مختلفی داده که اگر واقعاً بتوانند آن را کشف کنند و پرورش دهند، می‌توانند از یک زندگی راحت و حتی رؤیایی برخوردار شوند. احتمالاً مشکل اول ما این است که سیستم آموزشی کشورمان طوری نیست که استعدادهای بچه‌ها را در دوران کودکی تشخیص دهد و به پرورش آن‌ها بپردازد. باشه قبول ِ با این وضع آیا وقت آن نرسیده که خودمان دست به کار شویم…؟!

اگر هنوز نمی‌دانید لابه‌لای این‌ همه کارهایی که میدانید ومهارتش را دارید و انجام می‌دهید کدام استعداد اصلی شماست … و اگر نمی‌دانید که باید واقعاً در چه مسیری پارو بزنید، پس در ادامه مطلب همراه مان باشید تا با عبور از ۷ مرحله مهم با کمک مهم کشف کنیم که واقعاً چه استعدادی دارید و روی آن تمرکز کنید تا به موفقیت برسید واگر سرآخر متوجه نشدید نگران نشوید! چون میتوانید پیام دهید و باتیم دکترمحیی مشاوره رایگان جهت کشف آنهارا بدست بیاورید.

قدم اول / استعدادیابی

بادقت تمام حتما استعداد‌هایتان را کشف کنید

مرحله آغازین کار شناختن استعداد است.

کاغذ و قلمتان را بردارید چون نیاز است برای کشف استعداد خودتان یک سری سؤال را پاسخ دهید.

در ابتدا از خودتان بپرسید:

۰ من واقعا کیستم و چه می خواهم ؟
• من در چه چیزی واقعاً عالی هستم؟
• از چه کاری واقعاً لذت می‌برم؟
• چه کاری را می‌توانم چند ساعت با اشتیاق و بدون حس خستگی انجام دهم؟
حالا به سراغ افراد خانواده خود بروید، پدر مادر، برادر، خواهر و دوستانی که بیشترین شناخت را روی شما دارند.
از آن‌ها سؤال کنید که:

تو فکر می‌کنی من در چه زمینه و چه چیزی استعداد خوبی دارم؟

به خاطر داشته باشید که جواب اطرافیان بسیار مهم است زیرا آن‌ها از بیرون و طی دیدن چندین سال رفتار شما این جواب را می‌دهند و می‌تواند کمک فراوانی به یافتن استعداد شما بکند.

استعداد خفته را بیرون کنید تا شمارا مانند نوری در تاریکی هدایت کند.

قدم دوم / فرصت جویی

شناسایی فرصت‌های کاری و اقتصادی در شهر_ استان و یا حتی کشور هیچ‌کس نیست که فقط در یک زمینه استعداد داشته باشد، معمولاً همه افراد در چند کار با استعداد هستند و کارهای دیگر را نیز می‌توانند به خوبی انجام دهند. پس از بخشی از رویای ذهنی شما رسیدن به پول است فقط نمی‌توانید با پیدا کردن استعداد خود به آن برسید.ببینید در ابتدا چه فرصت‌های شغلی مناسب با استعدادهای شما در شهر، استان یا کشورمان وجود دارد. بعد از آن باید برسی کنید که کدام به لحاظ مالی، پیشرفت شغلی و آینده دار بودن می‌تواند شمارا به هدف‌های مالی که در سر دارید برساند.

دراصل هماهنگ کردن استعداد شما و موقعیت‌های خوب موجود در جامعه یکی از مهم‌ترین مراحل رسیدن به موفقیت و همان زندگی لوکس و رؤیایی است. برای این کار نیاز است که شما به خوبی و با دقت شرایط کاری و اقتصادی کشور را تحلیل و آنالیز کنید.

ورود به موقع به کسب و کاری که در جامعه رونق فراوانی دارد مهم‌ترین اصل در ورشکسته نشدن است.

قدم سوم / تحصیلات یا تجربه

حواستان باشد وبه این نچسبید که حتماباید تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی داشته باشم چون راه ثروتمند شدن فقط از دانشگاه نمی‌گذرد.
حقیقت این است که وقتی شما کاری را قرار است ارائه دهید، هیچ کس به مدرک دانشگاهی شما نگاه نمی‌کند. جهان به دنبال کارهای ارزشمند و مفیدی است که بتواند زندگی عده‌ای را آسان کند… اگر بخواهید با گرفتن مدرک دانشگاهی به پول و موفقیت برسید راه را غلط آغاز کرده‌اید، بلکه دانشگاه باید منبع علمی باشد که در مسیر حرکت بتواند به شما کمک کند.

اگر امروزه با میلیون‌ها جوان بیکار و یا نا امید دهه شصتی در کشور مواجه هستیم دلیلش بالا بودن عشق و تب کنکور در دورانی است که آن‌ها در سن ۱۸- ۱۹ سالگی قرار داشتند و به یک خودکشی استعداد دسته جمعی دست زدند و مسیر خود را در دانشگاه دنبال کردند. پس اگر حالا مدرک دانشگاهی دارید فوراً آن را بسنجید که آیا این مدرک در مسیری استعداد من یا فرصت‌های شغلی برتر کشورم به کار من می‌آید یا خیر!؟

اگر نه که آن را کنار بگذارید و به خاطر چند سال دانشگاه رفتن وهزینه کرد عمر و جوانی و روزهای سرخوشی که میشد باانگیزه به استعدادها و حرف دلتان گوش دهید وشاید بازارهدفی را بیابید یا کسب و کاری راه بیاندازید وندادید، غصه نخورید و حرکت در مسیر جدید خود را آغاز کنید.

لطفا در خدمت مدرک نباشید بلکه مدرک را در خدمت هدف و استعداد ذاتی خود دربیاورید.

قدم چهارم / تقویت استعدادها به جای بهبود نقاط ضعف:

پیدا نمودن استعداد تنها کافی نیست و فقط یک نقطه شروع خوب محسوب می‌شود.

وقتی روی استعداد خود مطمئن شدید باید تمرکز خود را بر تقویت و یادگیری در آن بگذارید. استعدادتان را با وضعیت امروز جهان به روز کنید و سعی کنید مدام در آن بهتر شوید. مثلاً اگر شما استعدادی ذاتی در آشپزی دارید نمی‌توانید با تکیه بر آن در رستوران‌های خوب کار کنید. زیرا امروزه منوهای رستوران‌ها با سرعت در حال تغییر هستند و ذائقه مردم بر اساس مد و حرکت‌های جهانی عوض می‌شود.

پس نیاز است که شماهرروز بیشتر یاد بگیرید و با انگیزه وتلاش فراوان درجهت پیشرفت فردی با آموزش مادام العمر دررهر شغلی وارد شدید ادامه مسیر بدهید، حتی اگر امکان دارد مدت زیادی را به کارآموزی پیش بزرگان اهل فن بگذرانید. استعداد شما یک گوشت خام است که باید پخته شود، پس در این مرحله برای موفقیت در مسیر تقویت استعداد خود قدم بردارید.

استعداد مانند باتری و یا پاوربانک موبایل است،مدام باید شارژ شود تا بتواند روشن بماند و شمارا هدایت کند.

قدم پنجم / تمرکزبرهدف

تمرکز خود را روی مسیر حرکت معطوف کنید

در شرکت‌های بزرگ از حواس پرتی به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود. میگویند اگر کسی بتواند ۸۰% تمرکز خود را روی کاری بگذارد حتماً در آن موفق می‌شود. یک فرمول دیگر وجود دارد که می‌گوید اگر شما بتوانید واقعاً ۱۰ ساعت کامل در روز را روی هر پروژه‌ای کار کنید احتمال موفقیت شما بالای ۹۵% خواهد بود.

پس اگر قرار است مرد میدان شوید و می‌خواهید زندگی فعلی تان به خاطره ای تبدیل کنیدو آینده بهتری برای خودتان خلق کنید و واقعاً کمر همت را بسته‌اید، باید تمام تمرکز و زندگی خود را صرف کاری کنید که آن را انتخاب کرده‌اید و در آن استعداد کافی دارید.

حداقل برای ۲ سال با همه آدمها وچیزهایی که شماراازمسیر موفقیت و پیشرفت و پیروزی دور میکنند خداحافظی کنید، از مهمانی بی ثمر یا وقت کش گرفته تا شب‌گردی با دوستان و رفتن به تفریحات زیاد و گذران بیهوده وقت جلوی تلویزیون یا شبکه های اجتماعی و تلگرام و… ، باید خودتان را باصطلاح در راه این استعداد بکشید. باید خودتان را از وضعیت فعلی نجات دهید حتی اگر شده همه چیز را در مسیر آن فدا کنید.

به هیچ وجه از برنامه‌تان منصرف و منحرف نشوید،و به هر چیز که خارج از محدوده مسیر مورد نظرشماست نه بگویید.

قدم ششم / هرگز تسلیم نشو

پول یک موجود خجالتی و زنده است و یک ایدئولوژی خاص دارد.

پول‌ها میگویند: ما مانند دختر زیبا و یکی یکدونه ی پادشاهان قدرتمند بسیار ناز داریم و در مسیر دست‌یابی به ما آن‌قدر سخت می‌گیریم که هرکسی نتواند به راحتی به ما دست یابد…

پس بدانید وقتی به دنبال ثروت زیاد می‌روید و می‌خواهید موفق شوید آن‌ها یک مسیر سخت را به شما نشان می‌دهند، همه مشکلات جهان را پیش پای شما قرار می‌دهند و هر کاری می‌کنند تا از مسیر خارج شوید. این خاصیت ثروتمند شدن است و اگر چنین نبود اکنون همه مردم دنیا پولدار بودند…

اما می‌پرسید چطور باید موفق وثروتمند شد؟

برای این سؤال یک جواب ساده وجود دارد، هرگز تسلیم نشو و تا پایان در مسیر بمان…همین! هرکسی که مشکلات را رد کند و در مسیر بماند حتماً موفق می‌شود و می توانید از بخشهای دیگر سایت سرماس هم دراین رابطه بهره ببرید.

بسیار خوب است یادآور شون در انتهای این‌مهم و اینگونه بگویم که اگر استعدادتان را پیدا کنید، آن را در مسیر درست به کار بگیرید، دائماً خودتان راهم تقویت کنید و تمرکز بالایی روی کار بگذارید بازهم صرفاً نشانه ی موفق شدن نخواهد بود به شرط ِ ها و شروطِ ها و هرگز تسلیم نشدن من شروط ِ ها…!

قسمت هفتم / پرانرژی _ فعال و هدفمندباتوکل به منبع کل جهان هستی

همه این مسیرها را که طی کنید بالاترین و باارزش ترین قسمت هر داستانی وصل شدن به منبع کل آن مسئله و موضوع میباشد که اجازه به شما میدهد که در راه رسیدن به هدفتان موفق و پیروز باشید و بهترین منبع انرژی و قویترین آن میباشد که انرژی سوخت محرک وجود شما را به سوخت جت تبدیل میکند و خودش نیز همیشه پشتیبان شماست برای رسیدن و نیل به هدفهای بزرگ زیبای زندگی تان. چرا که خداوند عاشق افراد سرسخت و پرتلاش و کسانیست که از استعداد ذاتی که به همه مردم دنیا به طور یکسان عطا کرده بهره ببرند و به اثبات فرمایش خودش که فرموده است :

* فتبارک الله احسن الخالقین * دست یابد و از این طریق شما میتوانید به نفع سایر مخلوقات الهی برای رضایت پروردگارتان بهره بجویید و خودتان واطرافیانتان هم منتفع شوید..

پس لطفا بسیار دقت کنید و تا رسیدن به هدف و نتیجه ی دلخواهتان همیشه با یاری طلبیدن از منبع انرژی کل، پرانرژی و اکتیو پی گیر مسیری که شروع میکنید باشید و هوشیار و پرتلاش بمانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *