احتمال خروج فراری از مسابقات فرمول یک

 

پس از تغییرات عمده در مدیریت فرمول یک و قوانین جدید، فراری هشدار داده است که در صورت مناسب نبودن شرایط، از مسابقات فرمول یک کناره‌گیری می‌کند.

پس از شروع مسابقات سال ۱۹۵۰ فرمول یک و حضور مستمر فراری، این تیم ایتالیایی تا به امروز، ۲۷۷ مسابقه، ۱۶ مقام قهرمانی تیمی و ۱۵ مقام قهرمانی برای راننده‌ را پیروز شده است. اما بر اساس خبرهای منتشرشده، در صورت عدم توافق با مالکان جدید گروه فرمول یک، شرکت هلدینگ رسانه‌ای آمریکایی لیبرتی مدیا (Liberty Media)، فراری از مسابقات فرمول یک کناره‌گیری خواهد کرد.

Liberty Media / لیبرتی مدیا

بر اساس گزارش NBS Sports، مدیرعامل فراری سرجیو مارکیونه، اعلام کرده است که اگر تیم فراری تشخیص دهد قوانین جدید فصل ۲۰۲۱ مناسب نیست، از این سری مسابقات کناره‌گیری می‌کند؛ احتمالا مارکیونه به حفظ پاداش ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه‌ی فراری اشاره می‌کند. پس از اعلام مالکیت شرکت لیبرتی مدیا و کنار رفتن برنی اکلستون، شایعاتی مبنی بر حذف پاداش سالانه‌ی فراری به گوش رسید.

فراری پرافتخارترین تیم در مسابقات فرمول یک است و به واسطه‌ی افتخارات این شرکت ایتالیایی، پاداش‌های بسیاری به این تیم از منابع مختلف می‌رسد. یکی از این موارد، پاداش سالانه‌ی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در مسابقات فرمول یک است. در واقع حتی قبل از شروع رسمی مسابقات و قرار گرفتن‌ خودروهای فراری در گرندپری، این پاداش به این تیم ایتالیایی اهدا می‌شود. اما حالا پس از روی کار آمدن لیبرتی مدیا، مقامات این شرکت به دنبال توزیع عادلانه‌ی این مبلغ بین تمام تیم‌های حاضر در سری مسابقات فرمول یک هستند.

سرجیو مارکیونه / Sergio marchionne

مارکیونه می‌گوید:

من آگاه هستم که مقامات لیبرتی مدیا برای این عمل، دلایل خود را دارند؛ اما باید کاملا مشخص و واضح بگویم که فراری فقط در صورتی در مسابقات می‌ماند که شرایط برای حفظ وجهه، بازار فروش و جایگاه ویژه‌ی این تیم در فرمول یک فراهم باشد.

البته این گفته‌ی مارکیونه، به معنی خروج فوری فراری از فرمول یک نیست و به‌ نظر می‌رسد که مارکیونه همچنان با ذهن باز و بدون قضاوت به این موضوع نگاه می‌کند. وی می‌گوید:

من اصلا قصد پیش‌داوری ندارم، ما با در نظر گرفتن بهترین قصد و نیت در جلسه‌ی سه‌شنبه شرکت می‌کنیم. باید ببینیم در ادامه اوضاع چطور پیش می‌رود.

فراری فرمول یک / Ferrari

مارکیونه در ادامه اشاره کرد که خروج فراری از مسابقات فرمول یک، کاملا به نفع فراری خواهد بود و در صورت عملی شدن این تصمیم، مقامات این شرکت کاملا از برگشت فراری پس از حضور طولانی‌مدت در فرمول یک راضی خواهند بود. مارکیونه در جواب به این سؤال که احساس وی در مورد اینکه اولین مدیرعامل فراری خواهد بود که پس از ۷۰ سال حضور در مسابقات، فراری را از فرمول یک جدا می‌کند، گفت:

احساس خیلی خوبی دارم، چرا که در حال طرح‌ریزی یک استراتژی جایگزین هستم؛ یک برنامه‌ی منطقی‌تر برای فراری.

سرجیو مارکیونه / Sergio marchionne

هنوز اطلاعاتی از استراتژی جدید فراری در دسترس نیست. مارکیونه در پایان گفت:

نتایج مالی حاصل از انتخاب‌های نادرست، از امروز تا آینده برای فراری بسیار مهم هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *