احتمال وجود موجودات فضایی بسیار پیشرفته در کهکشان های دور دست

 گروهی از دانشمندان مرکز اختر فیزیک دانشگاه هاروارد آمریکا بنا به تحقیقات اخیر خود نظریه جالبی را مطرح کرده اند. بنا بر ادعای آنها انفجارهای سریع امواج رادیویی در کهکشان های دور می تواند در واقع  سفینه های نوری بسیار پیشرفته فرازمینی ها باشد که با سرعت نور در میان ستاره ها حرکت می کنند.

موجودات فضایی

پروفسور ” آوی لویب” در این خصوص گفت: ” با توجه به درخشان بودن این انفجارهای سریع رادیویی که در زمانی اندک رخ می دهند و همچنین فاصله آنها تا زمین، ما هیچ منشا طبیعی برای آن نیافتیم. ما به این نتیجه رسیدیم که این انفجارهای سریع رادیویی توسط یک سیستمی که با انرژی خورشیدی کار می کند تولید می شود که اندازه آن دو برابر سیاره ماست. البته این سیستم نیاز به خنک کننده هایی در ابعاد نجومی دارد. این سفینه های نوری با دریافت چنین انرژی خورشید قادرند تا فاصله بین ستاره ای یا حتی کهکشانی را در مدت زمان کوتاهی بپیمایند. در توضیح ساده تر همانطور که کشتی با نیروی باد حرکت می کند این سفینه های نوری با دریافت نور یا انرژی خورشید حرکت می کنند.

موجودات فضایی

گفتنی است؛ انفجارهای سریع رادیویی (FRB) در واقع پالس های شدید رادیویی هستند که در کمتر از یک هزارم ثانیه طول می کشد. از زمان کشف این امواج در سال ۲۰۰۷ تاکنون حدود کمتر از ۲۰۰۰ مورد از این امواج پرقدرت توسط رادیوتلسکوپ های بزرگ زمین ثبت شده است. ستاره شناسان تقریبا هیچ چیزی در مورد آنها نمی دادند به جز اینکه بر این باورند که چنین پدیده ای در کهکشان هایی که میلیاردها سال نوری با ما فاصله دارند اتفاق می افتد.

منبع :  باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *