امیلیا ارهارت، نابغه ی گم شده

هانا رایتش و ارهارت دو خلبان زن جاویدان در این عرصه هستند، این دو نفر رکوردهایی بسیار خاص از خود به جای گذاشته اند، اما موضوع زندگی ارهارت بسیار عجیب است، امروزه مثلث برمودا یاداور ناپدید شدن ها و اتفاقات بسیار عجیب است اما حوادثی وجود دارند که بسیار عجیب تر هستند و صدها کیلومتر دورتر از محل این مثلث اتفاق افتاده اند و تا به امروز هیچ گونه توضیحی برای انها پیدا نشده است، داستان گم شدن ارهارت نیز یکی از انهاست…

امیلیا ارهارت نخستین زنی بود که موفق شد عرض اقیانوس اطلس را در یک پرواز تک نفره طی کند، ارهارت نزدیک به ۲۰ رکورد هوایی  دارد و به این علت موفق شد صلیب طلایی خلبانی را دریافت کند و یکی از بنیان گذاران مدراس خلبانی امریکا شود، ارهارت خلبانی بسیار قهار بود که بارها توان خود را در خلبانی به نمایش گذاشته بود.

ارهارت متولد سال ۱۸۹۷ در کانزاس امریکا بود او به طوری کاملا اتفاقی وارد خلبانی شد و مدتی بعدتوانست یک هواپیمای تک موتوره خریداری کند، نام این هواپیما قناری بود و ارهارت موفق شد با همین هواپیما رکوردهای بسیاری را به دست اورد، او در سال ۱۹۲۲ رکورد بالاترین ارتفاع ثبت شده توسط زنان را به دست اورد و در سال ۱۹۳۲ موفق شد عرض اقیانوس اطلس را در یک پرواز تک نفره طی کند، که این موارد حاکی از توان و استعداد او در خلبانی است.

ارهارت در ابتدا یک پرستار بود و در جنگ جهانی اول نیز در همین پست خدمت کرده بود، او در سال ۱۹۱۸ که انفلونزای کشنده ای در کانادا و امریکا شایع شد دچار این بیماری شد اما در نهایت جان سالم به در برد.

اما عجیب ترین نکته ی زندگی او مربوط به تاریخ ۲ ژوئن ۱۹۳۷ است او که در حال تمرین برای پرواز بر فراز اقیانوس ارام بود و به جزیره ی هاولند رفته بود در کمال تعجب بدون هیچگونه نشانه ای به همراه کمک خلبانش نونان ناپدید شد، تا به امروز هیچ اثری از او و یا هواپیمایش به دست نیامده است.

هواپیمایی که ارهارت با ان قصد عبور از اقیانوس ارام را داشت هواپیمایی دو موتوره بود که در ان زمان استاندارد نسبتا خوبی داشت، تئوری های بسیاری در مورد ناپدید شدن او وجود دارد که مهم ترین انها تخلیه ی ناگهانی باطری های هواپیماست چراکه ارهارت هیچ گونه پیغام عجیبی را درمورد اشکال فنی هواپیما از خود به جا نگذاشته است.

دریادار سافورد در ان زمان مامور یافتن او شد، ناوگان او شامل دو کشتی بزرگ بود که که هرکدام دارای دو هواپیمای جستجو بودند، سافور به مدت یک هفته ی تمام بیش از ۱۰۰ کیلومتر اطراف اخرین نقطه ای که ارهارت از انجا تماس گرفته بود را جستجو کرد اما هیچ چیزی پیدا نکرد و در نهایت ارهارت با وجود اینکه هیچ ردی از خودش و هواپیمایش پیدا نشد فوت شده اعلام شد.

به عقیده ی تعدادی دیگر نیز ارهارت جاسوس ژاپن و یا المان بود که پس از اتمام کارش به ان کشورها بازگشته، با این حال هرگز هیچگونه مدرکی در اثبات این ادعا یافت نشد، سافورد در گزارش خود عنوان کرده است: با تمام اطمینان میتوانم بگویم حداقل در محلی که اخرین تماس انها از انجا ضبط شده است هیچگونه مدرکی دال بر سقوط انها وجود ندارد، برای اطمینان باید کشتی های بیشتری اعزام شوند.

این کشتی ها هرگز اعزام نشدند و پرونده ی ارهارت ناقص باقی ماند، تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تحقیقاتی جدید شروع شد، این بار امریکا به کمک کشتیهای نروژی بیش از ۵۰۰ کیلومتر از تمام مناطق نزدیک به ان حادثه را جستجو کرد، چه هوایی و چه دریایی اما باز هم هیچگونه چیزی یافت نشد، مسئول این تحقیقات گفته است: با توجه به زمان و مکان ثبت شده از اخرین مکالمه ی ارهارت انها نمیتوانسته اند خارج از این دایره ی ۵۰۰ کیلومتری رفته باشند و حتی اگر دز انتهای هرکدام از کمان های این دایره سقوط کرده باشند بازهم پیدا نشدن انها عجیب است.

از دیگر تئوریهای مطرح شده دزدیده و یا ساقط شدن توسط المان ها و همین طور ربوده شدن توسط بیگانگان و …. است، باتوجه به اینکه ارهارت یک چهره ی معروف در امریکاست این تحقیقات همچنان پا برجاست اما تا به حال هیچ نتیجه ای نداشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *