ایده هایی جذاب برای داشتن یک آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن

یک آشپزخانه مدرن باید طراحی ای زیبا داشته باشد و روی آن فکر و وقت زیادی گذاشته شود. همچنین باید مفاهیم هوشمندانه ای که به شما کمک می‌کند تا از فضای آشپزخانه خود بهنیه استفاده کنید را نیز بدانید.

حال با وجود تمام ایده های الهام بخش آشپزخانه مدرن که وجود دارد، چگونه آشپزخانه خود را مدرن می‌کنید تا هم وقت شما گرفته نشود و هم آشپزخانه مناسب خود را بسازید؟

اگر هدف نهایی شما ایجاد یک آشپزخانه شیک و مدرن است اما نمی‌دانید چگونه و با رعایت چه نکاتی این کار را انجام دهید، ما امروز اینجا هستیم تا بهترین ایده ها برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن را با شما بررسی کنیم.

با ایده گرفتن از همین چند نکته، کار شما بسیار راحت خواهد شد و در زمان خود صرفه جویی کرده اید. از آنجایی که آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های منزل است، مطمئناً این ایده های مدرن آشپزخانه نکات الهام بخشی را برای بهتر درست کردن آن به شما نشان می‌دهد.

 

کاغذ دیواری برجسته و پررنگ انتخاب کنید

شاید فکر کنید که کاغذ دیواری کمی قدیمی به نظر می‌رسد و گزینه مناسبی برای آشپزخانه مدرن شما نیست، اما اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که چاپ کاغذ دیواری های مدرن، در این اواخر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و شیوه ای نوآورانه بوده است.

به لطف فن آوری های جدید چاپ، به راحتی می‌توانید کاغذ دیواری مورد علاقه خودتان، با هر طرح یا نقاشی ای که به نظرتان به آشپزخانه احساس مدرنیته بودن می‌دهد سفارش دهید.

بهتر است برای آشپزخانه سراغ کاغذ دیواری های برجسته و پررنگ با مقیاس بزرگ بروید، اما اگر این پوشش موردپسند شما نبود، می‌توانید الگوی ریز و ظریف‌تر آن را انتخاب کنید. فقط مطمئن باشید که کاغذ دیواری جدید آشپزخانه شما دارای رنگ هایی است که سال ها از آنها راضی خواهید بود. زیرا این کار پرهزینه ای است و اگر از آن خوشحال نباشید و لذت نبرید هیچ سودی برای شما ندارد و با هر بار وارد شدن به آشپزخانه شما را دلزده می‌کند.

 

از کابینت های طبقه بالا صرف نظر کنید

برای داشتن آشپزخانه ای بازتر و روشن تر، از کابینت های بزرگ و جا گیر طبقه های بالا صرف نظر کنید. با این کار شما یک ظاهر تمیزتر خواهید داشت.

این کار به شما فضا برای نصب قفسه های باز و زیبا می‌دهد که می‌توان از آن ها استفاده های زیادی کرد؛ همچنین باعث می‌شود سقف آشپزخانه شما بلندتر به نظر برسد و آشپزخانه شما احساس سبک تری داشته باشد.

شما می‌توانید روی این قفسه ها را با ظروف شیشه ای و دیگر وسایل مربوط به آشپزخانه که مدرن هستند دکور کنید و احساس زیبایی و مدرنیته را به خود هدیه کنید. قفسه های آویز از لوازم کاربردی، چشم نواز و سرگرم کننده هر آشپزخانه هستند. می‌توانید از آن ها هم به عنوان محلی برای ذخیره سازی و هم برای به نمایش گذاشتن وسایلی که دوست دارید استفاده کنید.

 

کابینت های درب شیشه ای داشته باشید

درست مانند سطوح با درخشش بالا، کابینت های شیشه ای جلوه ای نیز باعث می‌شود آشپزخانه شما بزرگتر و گران تر به نظر برسد. کابینت های با درب شیشه ای ممکن است کمی پرهزینه برایتان تمام شود، بنابراین مطمئن شوید که طراحی و سبک شما با این مدل کابینت ها هماهنگ است و به ارزش خانه شما می افزاید. اگر این مدل کابینت ها را نصب کنید علاوه بر اینکه می‌توانید آنچه در داخل آن است را به نمایش بگذارید، همچنین قادر خواهید بود آنچه را که نیاز دارید بسیار سریع تر پیدا کنید. اگر این مدل کابینت مورد پسند شما نبود، می‌توانید با مطالعه مطلب مدل کابینت آشپزخانه ایرانی بهتر تشخیص دهید که چه کابینتی برای شما مناسب است.

 

تناژ رنگ های ملایم و خنثی به کار ببرید

شاید برای شما سوال باشد که رنگ آشپزخانه مدرن چه رنگی است؟ همراه با رنگ آمیزی های ملایم و آرامش بخش که در دنیای طراحی داخلی همچنان رواج دارد، رنگ های خنثی نیز جایگزین بسیار خوبی برای آشپزخانه های سفید هستند. ظاهر آشپزخانه شما منحصر به فرد تر می‌شود. ایده های مدرن مثل استفاده از پالت رنگ های ملایم و لوازم جانبی با همین رنگ، باعث می شود آشپزخانه شما صمیمی و گرم تر شود. به جای اینکه سراغ رنگ های جسورانه و رنگارنگ بروید، به رنگ های صورتی چرک، بژ و سایه های کرمی فکر کنید. کابینت های ساده آشپزخانه در سایه های رنگ های مبهم باعث می‌شود نور پردازی بسیار ساده و زیبا به نظر برسد.

 

میز غذاخوری داشته باشید

افزودن گزینه مکانی برای خوردن در میان ایده ها و طرح های مدرن آشپزخانه محبوب است. بعضی خانه‌های کوچک و شلوغ بسیاری را مجبور به ایجاد غذاخوری در همان آشپزخانه می‌کنند. اگر شما آشپزخانه کوچکی دارید اما می‌خواهید که مکانی برای غذا خوردن داشته باشید و همچنین آن را مدرن دکوراسیون کنید، بهتر است که مانند عکس زیر در کنار کابینت های خود فضایی باز کنید و چند صندلی پشت آن بچینید تا میز نهارخوری بسازید.

با این کار هم در استفاده از فضا صرفه جویی کرده اید هم آشپزخانه مدرن خود را می‌سازید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که میز نهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟ با مطالعه این مقاله در مجله خبری توکامگ می‌توانید به سوال خود پاسخ دهید.

 

به نورپردازی خلاقانه اهمیت دهید

روشنایی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد. زیرا نور خوب تعیین می‌کند که شما در آشپزخانه خود احساس سرگرمی و خوبی خواهید داشت یا می‌خواهید هرچه زودتر از آن مکان خارج شوید.

یکی از دیگر دلایل اهمیت آن این است که شما در این مکان آشپزی می‌کنید، با خانواده خود مشغول خوردن غذا می‌شوید و ساعت ها مشغول صحبت و فعالیت می‌شوید. پس این نور باید به قدری مناسب باشد که شما در هر حالتی از بودن در این مکان لذت ببرید. همچنین با افزودن نور کافی و مناسب آشپزخانه شما می‌تواند بزرگتر به نظر برسد. برای جلوگیری از تنگ به نظر رسیدن آشپزخانه، فضاهای تاریک مانند زیر کابینت ها را روشن کنید و بالای کمدهای کابینت را نیز لامپ با نور سفید نصب کنید. اگر آشپزخانه شما یک یا دو پنجره داشته باشد بهترین حالت برای ایجاد روشنایی است.

 

گیاهان مختلف داشته باشید

سبزه های طبیعی در فضای داخلی آشپزخانه مدرن کمی به آن رنگ زنده می‌دهد و سرد بودن آن را خنثی می‌کند. گلدان های چوبی جذابیت زیادی به فضا می‌بخشند و باعث می‌شوند تا وسایل براق و مدرن دیگر برجسته شوند و بیشتر به چشم بیایند. وجود گیاهان سبز که نگهداری از آن ها نیز کار راحتی است هم به رد و بدل شدن هوای تازه کمک می‌کند، هم شما را سرحال و شاداب نگه می‌دارد. باید بدانید که گیاه در دکوراسیون خانه تاثیر بسیار زیاد و مثبتی خواهد داشت.

 

سینک ظرفشویی چندمنظوره گزینه مناسبی است

دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود را با یک سینک ظرفشویی زیبا، کارآمد و چند منظوره تکمیل کنید. یک سینک ظرفشویی از جنس استیل شامل ویژگی هایی که باعث می‌شود در عین اینکه فضای زیادی برای شستشو و قرار دادن ظرف ها داشته باشید، اما جای زیادی از کابینت های شما را اشغال نکند انتخاب کنید. شیر آب شما نیز می‌تواند از مدل های استیل و شیکی که امروزه انواع مختلف آن وجود دارد باشد.

سینک ظرفشویی چند منظوره در دکوراسیون آشپزخانه مدرنما سعی کردیم در همین چند ایده، نکات پایه و ابتدایی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن را به شما بگوییم. مطمئن باشید ایده های بسیار دیگری برای این کار وجود دارد که هم به سلیقه و هم به فضای شما بستگی دارد. برای مثال در قسمت رنگ می‌توانید به جای رنگ های ملایم از رنگ سیاه و سفید استفاده کنید و یا در قسمت کابینت های درب شیشه ای آن ها را چوبی انتخاب کنید. اما با دانستن همین نکات کوچک می‌توانید کار خود را شروع کنید. اگر شما ایده های دیگری در ذهن دارید خوشحال می‌شویم با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *