باز کردن چاکراها و فعال تر کردن آن ها و روش های فعال تر کردن چاکرای گلو

سوخ آسانا

سوخ آسانا

رفع انسداد چاکراها

اگر تا به حال در یک کلاس یوگا یا مدیتیشن شرکت کرده اید، یک جلسه انرژی درمانی مانند ریکی داشته اید، یا فقط ویدیوهای آنلاین در مورد آن موضوعات را تماشا کرده اید، بدون شک در مورد چاکراها و نقش آنها در جریان انرژی در بدن خود شنیده اید. .

همچنین ممکن است یاد گرفته باشید که باز نگه داشتن چاکراها یا رفع انسداد مهم است.

اما چاکراها دقیقاً چه هستند و چگونه بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر می گذارند؟

در این مقاله نگاهی دقیق تر به چاکراهای اصلی شما خواهیم داشت. ما همچنین به توضیح تأثیر این مراکز انرژی بر ذهن و بدن شما کمک خواهیم کرد، به علاوه اینکه چگونه آنها را “باز” ​​نگه دارید تا بهزیستی جسمی، ذهنی و عاطفی را ارتقا دهید.

چاکراها چیست؟

باز کردن چاکرا های اصلی

در سانسکریت، کلمه “چاکرا” به معنای “دیسک” یا “چرخ” است و به مراکز انرژی در بدن شما اشاره دارد. این چرخ‌ها یا دیسک‌های انرژی در حال چرخش هر کدام به دسته‌های عصبی خاص و اندام‌های اصلی مربوط می‌شوند.

برای اینکه چاکراهای شما در بهترین حالت خود عمل کنند، باید باز یا متعادل بمانند. اگر مسدود شوند، ممکن است علائم فیزیکی یا احساسی مربوط به یک چاکرای خاص را تجربه کنید.

هفت چاکرای اصلی وجود دارد که در امتداد ستون فقرات شما قرار دارند. آنها از ریشه یا پایه ستون فقرات شما شروع می شوند و تا تاج سر شما امتداد می یابند. با این حال، برخی از مردم معتقدند که شما حداقل ۱۱۴ چاکرای مختلف در بدن دارید.

چاکراهایی که اغلب به آنها اشاره می شود، هفت چاکرا اصلی هستند که در زیر با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.

۷ چاکرای اصلی کدامند؟

سیستم چاکرا به مراکز انرژی اشاره دارد که ما در بدن خود داریم. هفت چاکرا اصلی وجود دارد که هر کدام در یک مکان خاص در امتداد ستون فقرات شما قرار دارند. بیایید به هر یک دقیق تر نگاه کنیم.

چاکرای ریشه

چاکرای ریشه یا مولادهارا در پایه ستون فقرات شما قرار دارد. برای شما پایه یا پایه ای برای زندگی فراهم می کند و به شما کمک می کند تا احساس کنید که زمین هستید و می توانید در برابر چالش ها مقاومت کنید. چاکرای ریشه شما مسئول احساس امنیت و ثبات شماست.

چاکرای خاجی

چاکرای خاجی یا Svadhisthana درست زیر ناف شما قرار دارد. این چاکرا مسئول انرژی جنسی و خلاقیت شماست. همچنین به نحوه ارتباط شما با احساسات خود و همچنین احساسات دیگران مرتبط است.

چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی یا مانیپورا در ناحیه معده شما قرار دارد. مسئول اعتماد به نفس و عزت نفس است، و همچنین به شما کمک می کند کنترل زندگی خود را کنترل کنید.

چاکرای قلب

چاکرای قلب یا آناهاتا در نزدیکی قلب و در مرکز قفسه سینه قرار دارد. جای تعجب نیست که چاکرای قلب به توانایی ما در عشق ورزیدن و نشان دادن شفقت بستگی دارد.

چاکرای گلو

چاکرای گلو یا ویشودا در گلوی شما قرار دارد. این چاکرا با توانایی ما در برقراری ارتباط کلامی ارتباط دارد.

چاکرای چشم سوم

چاکرای چشم سوم یا آجنا بین چشمان شما قرار دارد. می توانید از این چاکرا به خاطر غریزه قوی شهود کنید. به این دلیل که چشم سوم مسئول شهود است. همچنین با تخیل مرتبط است.

چاکرای تاج

چاکرای تاج یا ساهاسرارا در بالای سر شما قرار دارد. Sahasrara شما نشان دهنده ارتباط معنوی شما با خود، دیگران و جهان است. همچنین در هدف زندگی شما نقش دارد.

اگر چاکرا مسدود یا نامتعادل باشد به چه معناست؟

دایان مالاسپینا، دکترا، متخصص درمان پزشکی یوگا، می‌گوید که ترجیح می‌دهد چاکراها را به‌عنوان نامتعادل در مقابل مسدود شدن بهش فکر کند.

او توضیح داد: «ممکن است کاهش جریان انرژی یا فعالیت بیش از حد انرژی در یک چاکرا وجود داشته باشد – هر کدام در نتایج متفاوتی ظاهر می شوند.

به گفته او، وقتی چاکرا کم انرژی باشد، در بیان ویژگی های خاص مربوط به آن چاکرا مشکل خواهید داشت.

مالاسپینا گفت وقتی یک چاکرا بیش از حد فعال است، ویژگی ها نیروی غالب در زندگی فرد هستند. این می تواند اثرات فیزیکی و عاطفی داشته باشد.

به عنوان مثال، چاکرای اول در مورد امنیت، بقا و اساس زندگی ما است.

مالاسپینا گفت اگر کم کار باشد، می تواند به صورت افسردگی و ناامنی ظاهر شود. اگر انرژی بیش از حد وجود داشته باشد، می تواند بدون احتیاط یا احتکار به عنوان بی باکی نشان داده شود زیرا برای احساس امنیت نیاز بیشتری دارید.

آیا چاکرای مسدود شده می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد؟

به گفته مالاسپینا، به طور کلی، محل چاکرا که تعادل ندارد ممکن است بر قسمت‌های بدن شما در نزدیکی آن چاکرا تأثیر بگذارد.

این شامل اندام‌ها، استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های نزدیک آن ناحیه می‌شود.

او می گوید که از نظر روانی، عدم تعادل در چاکراها ممکن است باعث عدم تعادل عاطفی شود.

این ممکن است منجر به افزایش خشم، غم و اندوه، ترس یا عدم تصمیم گیری شود.

Guadalupe Terrones، معلم معتبر یوگا و استاد شفا دهنده ریکی، گفت: “توجه به احساسات روانی و فیزیولوژیکی مهم است زیرا آنها می توانند یکدیگر را آگاه کنند و علت اصلی این تجربه را کشف کنند.”

به گفته ترونز، تجربه استرس بیش از حد – از نظر جسمی یا ذهنی – ممکن است باعث عدم تعادل یک یا چند چاکرا شود.

او گفت: “عادات شخصی مانند همسویی یا وضعیت بدنی نامناسب، خوردن غذای ناسالم، یا رفتارهای خود تخریبی ممکن است باعث عدم تعادل چاکرا شود.”

ترونز همچنین گفت که عدم تعادل طولانی مدت ممکن است منجر به بیماری و بیماری جسمی، مشکلات اسکلتی عضلانی و چالش های سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب شود.

چگونه می توان چاکرا را رفع انسداد کرد؟

به گفته مالاسپینا، یک راه عالی برای ارتقای تعادل در چاکرا، ایجاد همسویی در بدن فیزیکی از طریق:

تمرینهای یوگا
تمرینات تنفسی برای تشویق جریان انرژی
مدیتیشن برای ایجاد وضوح ذهن

هر چاکرا حالت های یوگا دارد که ممکن است به تنظیم دقیق انرژی آن کمک کند. در اینجا چند حالت وجود دارد که ممکن است به رفع انسداد هر یک از هفت چاکرای شما کمک کند.

چاکرای ریشه

چاکرای ریشه چاکرای پایه است و پایه شما را منعکس می کند. به گفته Terrones، ژست درختی یا هر حالت تعادلی، مانند کوهستان یا جنگجو، برای ایجاد یک رابطه قوی تر با پایه بدن شما عالی است.

Tree Pose

چاکرای خاجی

چاکرای خاجی با ناحیه تناسلی ما مرتبط است و مسئول خلاقیت و احساسات ماست.

ترونز می‌گوید ژست‌هایی که کف لگن شما را، جایی که چاکرای خاجی در آن قرار دارد، تقویت می‌کنند، مانند بریج پوز یا بازکننده‌های عمیق باسن مانند پوز کبوتر یا مارمولک، برای تقویت چاکرای خاجی شما عالی هستند.

Pigeon Pose

چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرای شبکه خورشیدی در مورد آتش درونی شماست و در اطراف هسته شما قرار دارد. به همین دلیل است که ترونز می گوید ژست های تقویت کننده هسته، مانند قایق یا مثلث، برای تقویت عضلات شکم و ایجاد تعادل بیشتر در این چاکرا عالی هستند.

Boat Pose

چاکرای قلب

چاکرای قلب شما، طبق گفته ترونز، نقطه ادغام بین چاکراهای پایین و چاکراهای بالاتر است. او گفت: “این نشان دهنده توانایی ما برای باز کردن روابط عمیق تر با دیگران است.”

برای رفع انسداد این چاکرا، او بازکننده‌های قلب مانند حالت شتر یا چرخ را توصیه می‌کند. او همچنین حالت صورت گاو و جنگجوی فروتن را توصیه می‌کند که به باز کردن سینه، شانه‌ها و بازوهای شما کمک می‌کند تا بتوانید دیگران را کامل‌تر در آغوش بگیرید.

Camel Pose

چاکرای گلو

چاکرای گلو مرکز ارتباط شماست. به گفته Terrones، کشش شبیه به گاوآهن و ماهی حالت های خوبی برای باز کردن چاکرای گلو شما هستند. هر دو به باز شدن پشت و جلوی گردن شما کمک می کنند، جایی که چاکرای گلو در آن قرار دارد.

Plow Pose

چاکرای چشم سوم

چاکرای چشم سوم بر توانایی شما برای دعوت از یک واقعیت جدید به زندگی خود با رویاپردازی احتمالات مختلف حکومت می کند. ترونز ژست هایی را توصیه می کند که شامل اتصال نزدیک بالاتنه به پایین تنه می شود.

به گفته Terrones، ژست هایی مانند Forward Fold یا Folded Eagle برای چشم سوم عالی هستند.

“در این حالت‌ها، خود برتر ما، که با بالاتنه‌های ما نشان داده می‌شود، با قسمت‌های ریشه‌دارتر بدن ما، یعنی پاهای ما ارتباط برقرار می‌کند تا بتوانیم یک رویا را به یک واقعیت فیزیکی تبدیل کنیم.”

حرکات یوگا و باز کردن چاکرا ها

چاکرای تاج

چاکرای تاج بر ارتباط شما با خود برترتان حاکم است. به همین دلیل است که ترونز ژستی را توصیه می کند که بعد از همه ژست های یوگا می آید: ساواسانا یا ژست جسد.

ترونز می‌گوید این ژست به تقویت چاکرای تاج شما کمک می‌کند و شما را با خود ابدی‌تان – روحتان – مرتبط می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که از کجا آمده‌اید و به کجا خواهید رفت.

Savasana Pose

نتیجه

چاکراها به مراکز مختلف انرژی در بدن شما اشاره دارند که با بسته های عصبی خاص و اندام های داخلی مطابقت دارند.

هفت چاکرای اصلی از پایه ستون فقرات شما تا بالای سر شما حرکت می کنند. اگر این مراکز انرژی مسدود شوند، ممکن است علائم فیزیکی یا احساسی مربوط به یک چاکرای خاص را تجربه کنید.

یکی از راه هایی که ممکن است بتوانید چاکراهای خود را رفع انسداد یا متعادل کنید، انجام برخی از حرکات یوگا است. تمرین‌های تنفسی خاص و تمرین‌های مدیتیشن نیز ممکن است کمک کند.

۹ راه برای کمک به بهبود و متعادل کردن چاکرای گلو

درباره چاکراها – چاکرای گلو – چگونه شفا دهیم

حرکات کششی و چاکرای گلو

چاکراها در جریان انرژی در بدن شما نقش دارند. هفت چاکرای اصلی که از پایه ستون فقرات تا بالای سر شما می‌روند، هر کدام با بسته‌های عصبی و اندام‌های خاصی در بدن شما مطابقت دارند.

هنگامی که یک یا چند چاکرا مسدود یا نامتعادل می شود، تصور می شود که بر سلامت جسمی، ذهنی، معنوی و عاطفی شما تأثیر می گذارد.

چاکرای گلو (همچنین به عنوان ویشودا شناخته می شود) مسئول ارتباط، بیان خود و توانایی بیان حقیقت شخصی شما است.

در این مقاله، ما به نقش یک چاکرای گلو سالم یا “باز” ​​در سلامت کلی شما، نحوه تشخیص علائم چاکرای مسدود شده گلو و نحوه درمان این مرکز انرژی خواهیم پرداخت.

چاکراها چیست؟

همه ما مراکز انرژی یا چاکراها در بدن خود داریم. در سانسکریت، چاکرا به عنوان چرخ یا دیسک انرژی در حال چرخش نیز شناخته می شود. این انرژی مربوط به بسته های عصبی و اندام های اصلی است.

در حالت ایده آل، چاکراهای شما باز و متعادل باقی می مانند و به آنها اجازه می دهد به خوبی عمل کنند. اما زندگی اتفاق می افتد – و به دلایلی، چاکراهای ما می توانند نامتعادل یا مسدود شوند.

این می تواند علائم فیزیکی یا عاطفی مرتبط با چاکرای مسدود را ایجاد کند.

برخی افراد بر این باورند که ۱۱۴ چاکرا مختلف در بدن وجود دارد، اما اکثر متخصصان بر روی هفت نوع اصلی تمرکز می کنند.

هفت چاکرا اصلی (که با نام مشترک و نام سانسکریت فهرست شده اند) عبارتند از:

۷ چاکرای اصلی

چاکرای ریشه (مولادهارا). مسئول احساس امنیت و ثبات شما، چاکرای ریشه در پایه ستون فقرات شما قرار دارد.

چاکرای خاجی (Svadhisthana). چاکرای خاجی که درست زیر ناف شما قرار دارد، با انرژی خلاق و جنسی و همچنین احساسات شما مرتبط است.

چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا). چاکرای شبکه خورشیدی که در ناحیه شکم شما قرار دارد، در عزت نفس و اعتماد به نفس شما نقش دارد.

چاکرای قلب (آناهاتا). در مرکز قفسه سینه، چاکرای قلب بر توانایی شما برای عشق ورزیدن و ابراز شفقت تأثیر می گذارد.

چاکرای گلو (ویشودا). چاکرای گلوی شما به توانایی شما در برقراری ارتباط و بیان حقیقت درونی شما مرتبط است.

چاکرای چشم سوم (آجنا). شهود، غریزه روده و تخیل همگی به چاکرای چشم سوم که بین چشمان شما قرار دارد، مرتبط هستند.

چاکرای تاج (ساهاسرارا). چاکرای تاج شما که در بالای سر شما قرار دارد، به شما این امکان را می دهد که از نظر روحی با جهان، خود و دیگران ارتباط برقرار کنید.

در مورد چاکرای گلو

چاکرای گلو نقش اساسی در ارتباط، خلاقیت و ابراز وجود دارد. هنگامی که در این چاکرا عدم تعادل وجود دارد، ممکن است متوجه شوید که در برقراری ارتباط موثر مشکل تری دارید.

به گفته دایان مالاسپینا، دکترای تخصصی یوگا پزشکی، اگر چاکرای گلوی شما مسدود یا نامتعادل باشد، ممکن است:

از بیان حقیقت شخصی خود بترسید

برای بیان افکار خود مشکل تری دارید

در مورد صحبت کردن یا برقراری ارتباط احساس اضطراب کنید

علاوه بر این، مالاسپینا گفت که ممکن است طغیان احساسات یا حتی برعکس آن را تجربه کنید: سکوت شدید یا امتناع از صحبت کردن.

او توضیح داد: «از نظر عاطفی، کسانی که عدم تعادل چاکرای پنجم دارند ممکن است به شدت از خود و دیگران انتقاد کنند. او گفت که از نظر فیزیکی، علائم ممکن است به صورت زیر ظاهر شوند:

گلوی خاردار
گلودرد مزمن
زخمهای دهان
بیماری لثه
لارنژیت
چالش های تیروئید
اختلالات مفصل گیجگاهی فکی

۹ راه برای کمک به بهبود چاکرای نامتعادل گلو

اگر با چاکرای انسداد گلو دست و پنجه نرم می کنید، یک یا چند مورد از روش های زیر را امتحان کنید.

۱٫ رنگ آبی را در زندگی خود بگنجانید

چاکرای گلو با رنگ آبی مرتبط است.

به گفته معلم معتبر یوگا و متخصص ریکی، گوادالوپ ترونز، کریستال های آبی مانند لاجورد، فیروزه، آکوامارین و سلستیت ممکن است به تعادل چاکرای گلو شما کمک کنند.

چاکرای گلو بر صدا و طنین حاکم است. مواد معدنی یکی از موثرترین راه‌ها برای کار با چاکرای گلو هستند، زیرا هر کدام فرکانس طنین متفاوتی دارند.

پوشیدن گردنبند با یکی از این جواهرات ممکن است راه بسیار مفیدی برای ارسال شفا به چاکرای گلو شما باشد.

۲٫ کشش گردن را انجام دهید

کشش هایی که ناحیه اطراف گردن شما را باز می کند ممکن است به تعادل چاکرای گلو شما کمک کند.

انجام کشش های ساده گردن را برای کمک به جلوگیری از ایجاد استرس و تنش در ناحیه گلو یا گردن توصیه می شود.

برای انجام این کشش:

چانه خود را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید.

سر خود را به سمت چپ خم کنید. شانه های خود را شل نگه دارید و سعی کنید سر خود را به گونه ای خم کنید که گوش چپ تا حد امکان به شانه چپ نزدیک شود. باید کشش را در سمت راست گردن خود احساس کنید.

این کشش را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه نگه دارید.

سر خود را به سمت پایین به سمت قفسه سینه حرکت دهید و در سمت مخالف این کار را تکرار کنید.

۳٫ روی نفس خود تمرکز کنید

اعتقاد بر این است که تکنیک تنفسی به نام نفس شیر برای چاکرای گلو مفید است. تصور می شود که به کاهش استرس، خلاص شدن از شر سموم و تحریک ناحیه گلو و سینه کمک می کند.

برای تمرین این نفس:

از طریق بینی نفس بکشید.
چشم ها و دهان خود را کاملا باز کنید.
زبان خود را بیرون بیاورید و نفس خود را به طور شنیدنی “غرش کن” – نفس بازدم شما باید مانند غرش شیر بلند باشد.

۴٫ از سنگ های چاکرای گلو استفاده کنید

همچنین می‌توانید از سنگ‌های چاکرای گلو در سایه‌های مختلف آبی برای کمک به تعادل و رفع انسداد چاکرای گلو استفاده کنید.

نحوه استفاده از سنگ های چاکرای گلو به شما بستگی دارد. برخی از گزینه ها عبارتند از:

سنگ لاجورد

سنگ لاجورد

در حالی که استراحت می کنید یکی را روی پایه گلو قرار دهید

پوشیدن آنها به عنوان جواهرات

وقتی در حال حرکت هستید آنها را با خود حمل کنید

استفاده از آنها به عنوان دکور

۵٫ حرکات یوگا را امتحان کنید

یوگا

مالاسپینا گفت: وقتی تنش را در نواحی بدن خود که نزدیک چاکرا هستند آزاد می کنید، به بازیابی جریان انرژی در آن ناحیه کمک می کنید.

به همین دلیل است که حرکات یوگا مانند ایستادن شانه، گاوآهن و ماهی – که عضلات گردن را آزاد می کنند – برای چاکرای گلو توصیه می شود.

۶٫ یک جلسه شفای ریکی را امتحان کنید

شفای ریکی گزینه دیگری برای رفع انسداد چاکرای گلو است.

یک جلسه شفای ریکی به تمام چاکراهای بدن شما کمک می کند. با این حال، یک تمرین‌کننده ریکی می‌تواند زمان بیشتری را بر روی چاکرای گلو شما صرف کند، از انرژی اضافی ارسال شده ، به آن ناحیه بهره مند شوید.

۷٫ با مانترا بیجا کار کنید

ارتعاشات صوتی ابزارهای باستانی هستند که اعتقاد بر این است که به جریان های انرژی موجود در کیهان ضربه می زنند.

بیجا مانترا صدایی تک هجایی است که وقتی با صدای بلند گفته می شود، به فعال شدن و تعادل انرژی یک چاکرای خاص کمک می کند. هر چاکرا یک مانترا یا صدای بیجا منحصر به فرد دارد.

با بیجا مانترای چاکرای گلو کار کنید. شما می توانید این کار را با شعار “هام” با صدای بلند انجام دهید.

برای خواندن این صدا، از لحن طبیعی و راحت برای صدای خود استفاده کنید. سپس، در حین بازدم، اجازه دهید صدا در طول بازدم به آرامی پخش شود.

۸٫ زمانی را برای یادداشت برداری پیدا کنید

نوشتن ابزاری عالی برای پرورش ظرفیت گوش دادن به خود است.

«ساکت شدن و آزادنویسی تمرینی قدرتمند برای پیوند قلب با ذهن است – جایی که چاکرای گلو بین بدن و ذهن زندگی می‌کند.»

۹٫ گردن خود را در راستای ستون فقرات خود نگه دارید

با توجه به Terrones، مهم است که گردن خود را در راستای ستون فقرات خود نگه دارید تا از کشیدگی گردن و افزایش کشش جلوگیری کنید.

این به ویژه اگر یوگا انجام می دهید بسیار مهم است. تکرار برخی از حرکات یوگا، مانند خم شدن به پشت، ممکن است شانس شما را برای کشیدگی گردن و کشیدگی بیش از حد افزایش دهد.

هنگامی که چاکرای گلوی شما تعادل ندارد یا مسدود شده است، ممکن است علائم منفی مربوط به ارتباط ، را وجود را تجربه کنید.

خوشبختانه، شما می توانید چاکرای گلو خود را به روش های مختلفی بهبود و متعادل کنید، از جمله ۹ استراتژی که در بالا ذکر شد.

اگر می‌خواهید در مورد چاکرای گلو و چاکراهای دیگر بیشتر بدانید، با یک انرژی‌درمانگر حرفه‌ای مانند یک تمرین‌کننده ریکی یا یک مربی معتبر یوگا کار کنید.

روغن‌های ضروری چاکراها: با رایحه‌های مقدس تعادل و التیام بخشید

روغن ها و چاکراها – علوم پایه – ایمنی – ریشه – خاجی – شبکه خورشیدی- قلب – گلو – چشم سوم – تاج

وقتی انرژی شما از بین می رود چه می کنید؟ به گفته برخی، ممکن است از چاکراهای شما ناشی شود.

کلمه “چاکرا” از زبان سانسکریت آمده و به معنای “دیسک” یا “چرخ” است. چاکراها مراکز انرژی در بدن هستند که با عملکردهای روانی-عاطفی خاصی مرتبط هستند. هر کدام مربوط به بسته های عصبی خاصی و اندام های اصلی بدن هستند.

به گفته طرفداران انرژی درمانی، باز نگه داشتن چاکراها و جریان روان انرژی بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است مسدود شوند و باعث مشکلات جسمی یا عاطفی شوند.

برخی افراد برای متعادل کردن چاکراهای خود به رایحه درمانی روی می آورند. آنها از روغن‌های ضروری برای تنظیم مجدد مراکز انرژی بدنشان استفاده می‌کنند و کارها را روان نگه می‌دارند.

در حالی که اعتقاد بر این است که حداقل ۱۱۴ چاکرا در بدن وجود دارد، اکثر مردم با هفت چاکرای اصلی که به طور آزاد در طول ستون فقرات قرار دارند آشنا هستند.

هر یک از این هفت چاکرا مربوط به اندام متفاوتی در بدن شما است و اعتقاد بر این است که نقشی در آگاهی و درک شما از واقعیت دارد. این می تواند تأثیرات فیزیکی، عاطفی و معنوی داشته باشد.

روغن های ضروری و چاکراها

برخی از مردم بر این باورند که روغن‌های ضروری می‌توانند چاکراها را متعادل کنند و روغن‌های خاصی اثرات متفاوتی برای هر چاکرا دارند.

مردم از روغن های ضروری برای چاکراها استفاده می کنند تا به اطلاعات موجود در مرکز چاکرا دسترسی پیدا کنند و بتوانند انرژی های بسیار خاصی را به سمت رشد و شفا شخصی هدایت کنند.”

چرا چاکراها «چرخ‌های انرژی هستند، مراکز روانی که نه در سطح فیزیکی، بلکه در بعد معنوی وجود دارند».

چاکراها فرکانس های مسئول تجربه انسان را تعیین می کنند.

روغن‌های ضروری می‌توانند با کار کردن با انرژی‌های خارج از اراده شخصی‌مان، به شکل‌بندی الگوهای قدیمی در چاکراهای ما کمک کنند.

کاوینگتون می‌گوید: «روغن‌های ضروری چاکراها را تقویت می‌کنند، به این معنی که هدایای مثبت را به جلو می‌آورند و به ایجاد تعادل در جنبه‌های سایه کمک می‌کنند. “آنها پایه و اساس پایداری را ارائه می دهند که ما می توانیم آگاهانه دنیای درونی و بیرونی خود را بر اساس آن بسازیم.”

علم پشت اسانس ها و چاکراها

توجه به این نکته مهم است که تحقیقات علمی برای حمایت از فواید سلامتی روغن‌های ضروری محدود است.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که برخی از روغن های ضروری می توانند به کاهش استرس و اضطراب در صورت استفاده همزمان با طب سنتی کمک کنند.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۲ در مورد فواید روغن های ضروری خواب نشان داد که بوییدن روغن اسطوخودوس قبل از خواب تأثیر مثبتی بر خواب دارد.

در حالی که تحقیقات متفاوت است، بسیاری از مردم ادعا می کنند که از مزایای متعادل کننده چاکراهای روغن های ضروری لذت می برند. تا زمانی که احتیاط های ایمنی را در نظر داشته باشید، می توانید با حداقل خطر آزمایش کنید.

فواید سنگ چاکرای گلو برای سلامتی

درباره سنگ های چاکرای گلو – چاکراهای نامتعادل – برای التیام گلو

چاکراها یک سیستم انرژی باستانی هستند که در هند سرچشمه گرفته اند. آنها جزء اصلی آموزه های یوگا، آیورودا و هندو هستند.

به گفته پزشکان، چاکراها مراکز انرژی در بدن شما هستند. چاکراها چرخ های انرژی هستند که در امتداد ستون فقرات شما قرار دارند. آنها همچنین به عنوان میدان های زیستی یا گرداب های انرژی شناخته می شوند.

چاکراها انرژی را دریافت و ارسال می کنند که بر اندام های مجاور تأثیر می گذارد. با این حال، هنگامی که یک چاکرا نامتعادل یا مسدود شود، جریان انرژی مختل می شود. این می تواند منجر به مشکلات بهداشتی در مناطق اطراف شود.

در کل هفت چاکرا وجود دارد. چاکرای گلو یا ویشودا، چاکرای پنجم است. در پایه گلوی شما قرار دارد.

اگر مشکلی در چاکرای گلو وجود دارد، می توانید از سنگ چاکرای گلو برای درمان آن استفاده کنید. در این مقاله، مفهوم سنگ چاکرای گلو و نحوه استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.

سنگ چاکرای گلو چیست؟

سنگ چاکرای گلو یک سنگ قیمتی است که برای رفع انسداد یا متعادل کردن چاکرای گلو استفاده می شود.

هر چاکرا با سنگ های خاصی مرتبط است. اعتقاد بر این است که انرژی سنگ می تواند چاکرای خاص را تثبیت کند.

سنگ های چاکرا به عنوان کریستال های شفابخش یا سنگ های شفابخش نیز شناخته می شوند.

چاکرای گلو نامتعادل یا مسدود شده چیست؟

تمرین‌کنندگان می‌گویند چاکرای گلو مرکز ارتباطات، احساسات و خلاقیت است. این بر توانایی شما برای صادق بودن و بیان افکارتان تأثیر می گذارد.

هنگامی که چاکرای گلوی شما نامتعادل یا مسدود شده باشد، جریان یافتن انرژی در آن ناحیه ممکن است دشوار باشد. این ممکن است باعث مشکلاتی مانند:

مشکل در بیان افکارتان
احساس ترسو یا خجالتی بودن
بدون فکر صحبت کردن
بی صداقتی
عدم حساسیت
ناامنی
اضطراب اجتماعی
مشکل در تصمیم گیری صحیح

بلوک یا ناهماهنگی نیز می تواند بر گوش، دهان و گردن شما تأثیر بگذارد. مشکلات فیزیکی بالقوه عبارتند از:

درد یا سفتی گردن
مشکلات تیروئید
گلودرد (حاد و مزمن)
گرفتگی صدا
زخمهای دهان
درد فک
اختلالات مفصل گیجگاهی فکی
اختلالات دندانی
گوش درد
مسائل شنوایی

ممکن است علائم غیر فیزیکی، علائم فیزیکی یا ترکیبی از هر دو داشته باشید

سنگ های چاکرای رایج برای التیام گلو کدامند؟

چاکرای گلو با رنگ آبی مرتبط است. تصور می شود که آبی اثر آرام بخشی بر بدن دارد.

سنگ و باز کردن چاکرا ها

برخی از افراد نیز رنگ آبی را با ارتباط، صداقت و همدلی مرتبط می دانند.

در نتیجه، سنگ های چاکرای گلو دارای سایه های مختلف آبی هستند. این سنگ ها عبارتند از:

آمازونیت این کریستال سبز مایل به آبی برای تقویت تعادل عاطفی و محافظت در برابر احساسات منفی استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که این سنگ سیستم عصبی شما را آرام می کند.
فیروزه. فیروزه یک سنگ قیمتی مات آبی-سبز است. تصور می شود که به شما کمک می کند افکار خود را بیان کنید.

آکوامارین. این کریستال آبی روشن تا سبز-آبی است. گفته می شود که ذهن را پاک می کند، صداقت را تشویق می کند و به شما کمک می کند تا با احساسات پنهان ارتباط برقرار کنید.

سنگ لاجورد. لاجورد یک سنگ آبی است که برای ارتقای ارتباطات استفاده می شود. همچنین بیان خود، خلاقیت و وضوح ذهنی را تحریک می کند.

تمرین‌کنندگان می‌گویند که باید سنگ‌های چاکرا را نیز بر اساس احساسی که در شما ایجاد می‌کنند انتخاب کنید. اگر ارتباط شخصی با سنگ خاصی را تجربه کردید، حتما از آن استفاده کنید.

چگونه از سنگ چاکرا برای درمان چاکرای گلو استفاده می کنید؟

راه های مختلفی برای استفاده از سنگ چاکرا برای درمان چاکرای گلو وجود دارد.

طبق گفته طرفداران این عمل، کارهایی که می توانید با سنگ ها انجام دهید در اینجا آمده است:

آنها را روی چاکرای گلوی خود قرار دهید. هنگام مدیتیشن، سنگی را روی گلوی خود قرار دهید.

آنها را به عنوان جواهرات بپوشید. یک سنگ را در سیم یا بند ناف بپیچید و آن را به عنوان گردنبند بپوشید. می توانید با مهره های کریستالی آبی نیز دستبند بسازید.

آنها را با خود حمل کنید. یک سنگ را در جیب یا کیف خود قرار دهید. این به شما امکان می دهد انرژی سنگ را زمانی که در حال حرکت هستید مصرف کنید.

از آنها به عنوان دکور استفاده کنید. برای پر کردن فضای خود با انرژی متعادل، سنگ های چاکرای گلو را روی میز یا میز کناری خود قرار دهید.

هنگام استفاده از سنگ چاکرا بهتر است صبور باشید. ممکن است انرژی سنگ برای کاهش مشکلات چاکرای گلو زمان ببرد.

همچنین، استفاده از سنگ های قیمتی تنها بخشی از بهبود چاکرای گلو شما است. همچنین مهم است که:

رژیم غذایی سالم داشته باشید.
فعال بمانید.
مدیتیشن کنید.
یوگا کار کنید
این عادات برای ارتقا و حفظ تعادل چاکرای گلو با هم کار می کنند.

تحقیق در مورد سنگ های چاکرا

امتحان کردن آنها ضرری ندارد. بسیاری از مردم از کریستال ها به عنوان نوعی مراقبت از خود یا طب مکمل و جایگزین استفاده می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *