برج اداری با بیشترین میزان جذب انرژی خورشید

«استدیو گَنگ» یکی از معروف‌ترین شرکت‌های معماری در آمریکا محسوب می‌شود که در زمینه طراحی شهری فعالیت می‌کند و دفاتر مرکزی آن در شهرهای شیکاگو و نیویورک واقع شده‌اند. این مرکز در آخرین اقدام خود یک برج اداری موسوم به «سولار کارو» اریه کرده که همچنان در حال تکمیل شدن است و در آخرین تصاویر منتشر شده، جزییات بیشتر آن مشخص شده است. نخستین اقدامات برای طراحی این برج اداری در سال ۲۰۱۲ میلادی ارایه شد و هم‌اکنون با گذشت پنج سال پروژه مذکور آخرین مراحل را برای دریافت مجوز ساخت پشت‌سر می‌گذارد. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است برج اداری «سولار کارو» در یکی از مناطق تجاری نیویورک ساخته شود و سال ۲۰۱۹ میلادی درهای خود را به روی مردم باز کند.

برج «سولار کارو» با هدف دسترسی هرچه بهتر فضای داخلی به خورشید و دیگر شرایط محیطی طراحی شده است مهندسان مرکز «استدیو گَنگ» تلاش کرده‌اند برای این برج بیشترین ارتباط با محیط طبیعی را در نظر بگیرند. شرکت مذکور در توضیحات خود اعلام کرد که این برج بیشترین میزان جذب نور خورشید در طول روز را دارد و می‌تواند یک چشم‌انداز بسیار زیبا را برای ساکنان خود ارایه دهد. روزنامه «نیویورک پست» در مورد این برج اداری توضیح داد ساکنان «سولار کارو» می‌توانند پشت‌بام به وسعت ۱۰ هزار فوت مربع، و تراس بزرگ به وسعت ۸ هزار فوت مربع را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که تمام دفاتر مستقر شده در طبقه هفتم برج یک تراس اختصاصی برای خود دارند.
borje-energy (4)

«جین گَنگ» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مذکور در این خصوص گفت: «طراحی این برج به گونه‌ای بوده است تا بیشترین بهره را از نور خورشید ببرد و به خصوص فضای سبزی که برای برج در نظر گرفته شده است کاملا با نور خورشید در تماس است. شما در شهر نیویورک برج‌های بلند زیادی را مشاهده می‌کنید. بیشترین این برج‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌بایست نور خورشید را از محیط خیابان دریافت کنند. ولی برج ما کاملا متفاوت است و طراحی آن به گونه‌ای است که در جهت تابش نور خورشید قرار دارد. ما با تحلیل واریانس‌ها به این نتیجه رسیدیم که چگونه می‌توانیم تمام فضای داخلی را از نور خورشید پر کنیم».

پنجره‌های این برج اداری از سقف تا زمین امتداد یافته‌اند و به همین خاطر به ساکنان امکان می‌دهند بیشترین بهره را از نور خورشید ببرند.

این برج اداری فضایی معادل ۱۰ هزار فوت مربع را در قسمت پشت‌بام در اختیار ساکنان می‌گذارد.

نمودارهای ارایه شده نحوه طراحی برج «سولار کارو» را نشان می‌دهد و میزان جذب انرژی از خورشید در ساعات مختلف روز را نمایان می‌کند.
borje-energy (3)
borje-energy (2)
borje-energy (1)
منبع: موبنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *