بیگانگان باستانی: فصل اول – قسمت چهارم

ادامه پست قبل
در طلوع قرن بیستم، انقلاب صنعتی مبین آن بود که هیچ چیزی که توسط بشر قابل تصور باشد، غیر ممکن نیست. حالا ما میتوانیم در روستاها در کالسکه‌های بدون اسب برانیم . دریاها را با کشتیهای عظیم درنوردیم . در آسمان با ادوات پرنده به پرواز در آییم . حتی ایده ساخت موشک  و پرواز آنها به ماه، مریخ، و فراتر از آن، به نظر میرسید در چنگ ماست. دوران نویسنده‌های علمی تخیلی مثل «اچ جی ولز»  بود و نیز مخترعینی چون آینشتین ، تسلا، ادیسون  و فورد . در ۱۸۹۶ گزارشاتی وسیع در باره کشتیهای فضایی عجیبی در حال پرواز بر فراز نقاط مختلفی از غرب آمریکا شکل گرفت. تصادف؟ یا پیامد؟
نیکولا تسلا

نیکولا تسلا

Chris Pittman
مشاهداتی در تاریخ وجود داشته و البته شمار زیادی از این مشاهدات، در قرن نوزدهم شکل گرفته اما تا ۱۸۹۶ که موجهایی از مشاهده شیوع یافت، اینطور نبود. هزاران نفر در ۱۸۹۶ و ۱۸۹۷ در ایالات متحده، فانتومهای فضایی را دیدند، منشاء چیزی که هرگز تشریح نشد. این گزارشات، ثبت شد؛ در روزنامه‌ها مورد بحث واقع شد.

Bill Birnes, PH.D
مشاهداتی در ۱۸۹۶، ۱۸۹۷ و ۱۸۹۸ شکل گرفت  و در واقع ما به نوعی میدانیم، از طریق روزنامه‌ها و گزارشات از جنوب غربی، که مردم هواپیماهایی با بال دیده‌اند در حالیکه «برادران رایت» تا ۱۹۰۳ در یک هواپیما پرواز نکردند . پس این هواپیماها چه بود؟ البته از یک سوی دیگر، مردم در قرن نوزدهم، بالن به هوا میفرستادند . بالن تکنولوژی بالایی نبود. آنچه که تکنولوژی بالا در آن زمان بود، ضمیمه کردن یک موتور بنزینی بود به بدنه بالن .

William Bramley
تمامی معمای کشتیهای فضایی از نظر من در بعضی از آنها نوعی بالنهای قابل هدایت بود که مردم میدیدند در اطراف در پروازند. اما از طرف دیگر در آن دوران، ما همچنین گزارشهایی پیدا کردیم از اشیائی که بسیار سریعتر از اینکه قابل هدایت باشند، حرکت میکرده‌اند و بعضی از آنها شاید بیش از آنچه که باید درخشان بودند که بتوانند نوعی بالن باشند که در آن زمان ساخته میشد.

Bill Birnes, PH.D
ویژگی این بالونهایی که با موتور بنزینی در اطراف پرواز میکردند، در اواخر ۱۸۹۰، احتمالا ذهن مردم را به امکان اینکه این میتواند دقیقا یک شی پرنده ناشناس باشد. مردم شروع کردند بی‌محابا به بالا نگاه کردن. بنابراین میتوان گفت که تاریخ مدرن «یو.اف.او»، با این فضاپیماهای مرموز ۱۸۹۰ شروع شد.

Chris Pittman
ما کاملا میتوانیم بپذیریم که مشاهده فضاپیماها مشاهده‌ای از فضاپیماهای فرازمینیها بوده که احتمالا غریبه‌ها را به فعالیتهای انسان در آن زمان جلب کرده؛ به خاطر بالا رفتن سرعت رشد تکنولوژی.

Bill Birnes, PH.D
بعضی از مردم معتقدند که غریبه‌ها در زندگی انسان طی هزاران سال دخالت داشته‌اند و چون آنها در اینجا و در نقاط مهمی از تاریخ بشر همواره حضور داشته‌اند، انواع مختلفی از تکنولوژی را به انسان معرفی کرده‌اند تا پیشرفت را در راستای حد معینی تحریک کنند.

آیا همان غریبه‌هایی که برخی معتقدند برای قرنها به سرکشی زمین آمده‌اند،مسئول الهام‌بخشی پرش بزرگ ما به عصر مدرن هستند؟ یااینکه بالا رفتن مشاهده «یو.اف.او» که در قرن آینده باقی خواهد بود، میتواند نشان از این باشد که ما در خطریم؛ چون بلند پروازیهایمان زیاد است؟

William Bramley
یک ایده رایج، این است که هر قدر ما توسعه تکنولوژی بیشتری داریم، شاهد مشاهده بیشتر پدیده «یو.اف.او» خواهیم بود. این «یو.اف.او»ها ابتدا به ساکن در حال بررسی ما هستند. دهها سال قبل، ما فعالیتهای زیادی از «یو.اف.او»ها در ایستگاههای هوایی دیده‌ایم. در اطراف ایستگاههای اتمی و همینطور «یو.اف.او»هایی که هواپیماها را تعقیب میکرده‌اند. یا شاید جنگنده‌های ما را دنبال میکردند. من میگویم که قطعا در راستای توسعه، ما همچنان شاهد بررسیهای ظاهری «یو.اف.او»ها خواهیم بود. به خصوص همانطور که ما به رفتن به فضا ادامه میدهیم،  شاهد فعالیت بیشتر «یو.اف.او»ها خواهیم بود. چه به نفع ما باشد و چه به ضرر ما. حدس آن دشوار است.

 

راکت فضایی اسپیس ایکس

راکت فضایی


Bill Birnes, PH.D
تاریخ ما، تاریخ انسان بر روی کره زمین، چه ما خود خارجیهایی باشیم که از سیاره‌ای دیگر به اینجا آورده شدیم، و چه اینکه خارجیهایی ما را خلق کرده باشند، همانطور که در داستان «آنوناکی» آمده،  بر اساس هر کدام از اینها، ممکن است موجودیت انسان هدایت شده به سوی یک نقطه پایان باشد .

در قرن بیستم، ساکنین کره زمین، قادرند از زمین کنده شده و به ستاره‌ها برسند. ما همچنین، قادر به مهار اتم و استفاده از آن، به منظور ویرانی مرگ آور بوده‌ایم. ما قادریم ماهواره‌ها را به مدار بفرستیم،  بر ماه فرود آییم  و به مریخ دست یابیم . اما به چه دست پیدا میکنیم؟ یک جهان خالی لم‌یزرع از گیاهان مرده؟ یا چیزی دیگر؟

Giorgio A. Tsoukalos
در ۱۹۶۰ اغلب دانشمندان  از قبل در حال کنکاش این سوال بودند که ما در این جهان تنها هستیم یا نه! و تنها تعداد انگشت شماری از دانشمندان بودند که در واقع این ایده را پسندیدند که: بله، تمدنهای دیگری آن بیرون هستند. حالا این ۵۰ سال را به سرعت جلو ببرید. به سختی میتوانید دانشمندی را پیدا کنید که امروز بگوید: ما در این جهان تنها هستیم.

فضانورد

فضا

Linda Moulton Howe
آنچه که ما در قرن بیست و یکم خواهیم شد، تعریف شدنی دوباره است. سرتاسر تاریخ، ممکن است دچار تجدید نظر شود؛ در مفهوم موجودات هوشمند غیر انسانی که می‌آیند و میروند. و چه چیز دیگری آن بیرون هست، در این دنیای باور نکردنی که ما انسانها بخشی از آن هستیم؟

نقاشی غاری

احتمالا طلوع عصر فضا، )چراغ چشمک‌زنی بود برای هر آنچیز یا هر آنکس که بیرون از اینجا بود؛ تا پس از قرنها نوشتن، و حک کردن در غارها،  ساخت معبدها و نشانه‌گذاری آسمانها، ساکنین کره زمین بالاخره آماده شوند . آماده برای بازگشت.

 

معبد ابیدوس

معبد ابیدوس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *