تاثیرات شگفت انگیز فنگ شویی در زندگی

شمع

فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی را می توان یک مکتب باستانی چینی توصیف کرد که سنتی غنی دارد و تاریخش به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش برمیگردد.

معنای فنگ شویی چیست؟ پاسخ این است: «باد و آب».
در فرهنگ چینی، باد و آب مظهر سلامتی و پاکی می باشند.
فنگ شویی خوب یعنی، نشانگر شانس خوب و فنگ شویی بد هم ….
برای این که دقیق تر شویم، باید بگوییم که مردم چین معتقدند که آب راکد و باد معتدل به محصول زیاد و سلامت مناسبی می انجامد و این دقیقا یعنی این که چطور فنگ شویی خوب تبدیل به نماد فصل پرثمر و خوش شانسی شده است.

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

از طرفی دیگر، فنگ شویی بد همواره نشانگر مشکلات و ناملایمات می باشد. می توان چنین گفت که چشم انداز تائوییست بر مبنای این مجموعه پیچیده ی دانش تأثیر گذاشته است. این مفهوم همواره این نظریه را تأیید می کند که زمین زنده است و پر از انرژی (chi) می باشد.

آسیایی ها به ویژه مردم باستانی چین، امروزه نیز فنگ شویی را انجام می دهند زیرا معتقدند که مهم است که زندگی سالم و مرفهی داشته باشیم، همان طور که وجود مجسمه های فولوشو در خانه ها و مکان های تجاری چین نیز نشانگر این اعتقاد می باشد.

آیا می خواهید در زندگی شغلی و نیز شخصی تان موفق شوید؟ شکی نیست که پاسخ تمامی افراد به این سوال مثبت می باشد. سطح انرژی هر کسی متفاوت است و بر اساس این مفهوم، همزیستی هماهنگ با محیط، مهم ترین عاملی است که سطوح انرژی مثبت را در یک فضای مشخص، تعیین می کند.

فنگ شویی شما را با موانعی آشنا می کند که مانع از این می شوند که با طبیعت همراه شوید. اما چطور می توان از این انرژی منفی رها شد؟

زمانی که قوانین فنگ شویی را یاد بگیرید در می یابید که چطور با محیط خود هماهنگ شوید. بیشتر این کار با محاسبه ی «کنسرسیوم زمان و فضا » انجام می شود.

 

استفاده از رنگ در فنگ شویی

همان طور که گفته شد فنگ شویی به شما کمک می کند تا با استفاده از راهبردهای متفاوتی، بتوانید ثروت و موفقیت را به خانه تان بیاورید.

پیش فرض اصلی فنگ شویی این است که خانه را به صورتی سازماندهی کنید تا پول، موفقیت، شهرت و هر چیز دیگری که می خواهید را بتوانید وارد زندگی تان کنید.

فنگ شویی رنگ های گوناگونی دارد که می توانید با آن ها خانه تان را بیارایید. رنگ های گوناگون باعث می شود بتوانید شانس ها و بخت های گوناگونی داشته باشید. هر رنگ نشان دهنده ی یکی از پنج عنصر یعنی خاک، فلز، چوب، آتش و آب می باشد. مهم این است که بدانیم که رنگ ها را چطور قرار دهیم تا بتوانیم به آنچه مدنظرمان است ، دست یابیم.

در اینجا ۵ عنصر و رنگ ها و نمادهای مرتبط با آن ها را مرور میکنیم تا به شما کمک کنیم که بتوانید در منزل و محل کارتان به فنگ شویی بهینه دست یابید.

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

چرخه سازنده و مخرب فنگ شویی

 

چرخه سازنده در فنگ شویی خانه به این معناست که عناصر پنج گانه نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این چرخه با عنصر آب شروع می شود . چرخه سازنده به طریق زیر عمل می کند:

۱- آب، چوب (گیاه) را تغذیه می‌کند.
۲- چوب، سوخت آتش است.
۳- آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.
۴- فلز از خاک بدست می‌آید.
۵- فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.

 

اگر عناصر پنج گانه به صورت نادرست استفاده شود (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک می‌شوند و اصول فنگ شویی خانه چرخه مخربی ایجاد می‌کنند. زیرا: آب، آتش را خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز، چوب را می‌برد. چوب، خاک را می‌فرساید. خاک، آب را آلوده می‌کند.

نقش عنصر خاک در فنگ شویی

عنصر خاک کمک می کند تا به واقعیت روشن و نیز حمایتی کمک کننده در تمامی رابطه های تان دست یابید. روابط تان در طول زمان با ثبات تر و قوی تر خواهد شد.
اگر می خواهید احساس بهتر و روابط عالی داشته باشید، می توانید از این رنگ ها در خانه تان استفاده کنید و بدین ترتیب بر عنصر خاک تمرکز کنید: رنگ کرم، حنایی و رنگ خاک و زرد روشن. استفاده از نقاشی های زمین و یا خورشید نیز شیوه ی خوبی برای تقویت این عنصر است.
در الگوها و طرح ها و هنر می توانید از چهارگوش هایی استفاده کنید که نشانگر عنصر خاک می باشند.

 

نقش عنصر فلز در فنگ شویی

این عنصر باعث می شود افکاری روشنگر در ذهن داشته باشید. اگر می خواهید چنین افکاری داشته باشید، اشیایی را اطرافتان قرار دهید که به رنگ سفید یا خاکستری باشد.
با استفاده از اشیای گرد در طراحی تان می توانید ، عنصر فلز را بیان کنید. لازم نیست که حتما این اشیا از فلز باشند.

نقش عنصر چوب در فنگ شویی

این عنصر باعث ایجاد انرژی بهتر برای سلامت، رشد و سرزندگی در جسم و روحتان می شود. این عنصر بیانگر فراوانی در زندگی تان می باشد. برای نشان دادن عنصر چوب می توان از اشکال مستطیلی استفاده کرد.

نقش عنصر آتش در فنگ شویی

این عنصر منبع بزرگ انرژی است. یعنی از شما در تمامی اهداف شغلی تان حمایت کرده و باعث می شود به شهرت دست یابید.
اگر می خواهید به شهرت دست یابید، تمرکز بر عنصر آتش تصمیم مناسبی است.. برخی از رنگ هایی که نشانگر آتش هستند عبارتند از قرمز، نارنجی، صورتی و یا رنگ زرد خیلی روشن.
با استفاده از اشکال مثلثی در طراحی و هنر می توان , عنصر آتش را نشان داد.

نقش عنصر آب در فنگ شویی

عنصر آب نیز می تواند منجر به ثروت و خوشبختی شود. در جسم و روحتان، احساس راحتی خواهی داشت. این عنصر نیز باعث ایجاد افکار روشن در ذهن تان می شود. اگر چنین هدفی دارید از رنگ های آبی و مشکی در خانه تان استفاده کنید.
اکنون که رنگ های گوناگون فنگ شویی را می دانید ، عنصری را برای تمرکز انتخاب کنید و خانه تان را با رنگ هایی پر کنید که متناسب با آن عنصر می باشد.
خطوط موج دار در هنر و سایر الگوهای طراحی نشانگر عنصر آب می باشند.

 

شیوه های آسان و سریع برای فنگ شویی به شیوه ی درست

همان طور که گفته شد فنگ شویی روشی چینی برای ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان انرژی می باشد که در دوران باستان نیز از آن استفاده می شده است. این روش منجر به خوش شانسی، فراوانی و تعادل در زندگی و خانه تان می شود و با خوشبختی و سلامت همراه است و حوزه ای بسیار جالب می باشد.

مردم برای حل مشکلاتشان در زندگی شخصی، مسائل مالی و سلامتی از فنگ شویی استفاده می کنند. فنگ شویی شیوه ای برای ارتقای خانه می باشد و به عنوان یک ابزار تشخیصی مفید می باشد. نکات فنگ شویی سریعی وجود دارد که می تواند محیط زندگی تان را بهبود بخشد. خانه ی فنگ شویی مکانی است که در آن بین تمام اشیا هماهنگی وجود دارد بنابراین جریان انرژی مثبت می تواند در خانه جریان دارد. یک تغییر کوچک در خانه می تواند جریان انرژی مثبت را افزایش دهد.

نکات فنگ شویی زیر را می توانید در خانه تان انجام دهید تا به تغییر سریعی دست یابید.

به خانه تان رنگ بیفزایید:

هماهنگی رنگ در فنگ شویی بسیار مهم است زیرا رنگ های گوناگون به پنج عنصر فلز، آب، چوب، آتش و خاک مرتبطند. حوزه های زندگی همانند سلامتی، شغل، سفر و ازدواج با رنگ های خاصی مشخص می شوند. رنگ و حوزه هایی که می خواهید بر آن ها تمرکز کنید باید مکمل یکدیگر باشند.

زندگی تان را روشن کنید:

منبع نهایی انرژی نور است و می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر داشته باشد. بنابراین استفاده از طیف وسیعی از آرایه ها می تواند به شادی، اشتیاق و خلاقیت منجر شود. رنگ و شدت نور باید گوناگون باشد تا زندگی معناداری را داشته باشیم.

درهای خانه

ایستادن و یا نشستن در خانه باید همواره در مقابل در و یا به سوی آن باشد. خانه نباید آشفته باشد. همه انرژی ها باید بتوانند از طریق درهایی که به بیرون از خانه می روند، جریان یابند.

احترام به طبیعت

استفاده از وسایل بازیافت شده می تواند خانه تان را سبز کند، که این گزینه ی خیلی خوبی برای نشان دادن احترام به طبیعت است و می تواند برایتان خوش شانسی بیاورید.

وارد شدن به خانه

وقتی وارد خانه می شوید، کفش های تان را بیرون آورید این باعث می شود که مشکلات را رها کنید.

اتاق خواب

اتاق خواب مکان راحت و منظمی می باشد که می توانید خواب خوبی در آن داشته باشید. بنابراین نباید از اشیایی که انرزی منفی ایجاد می کنند و یا جریان انرژی مثبت را می بندند استفاده کنید. از پتوهای سفید استفاده نکنید.

پاهایتان نباید به سوی در اتاق خواب باشد و نباید زیر نور بخوابید. خوابیدن کنار دیوار توصیه نمی شود زیرا انرژی منفی ایجاد می کند. در اتاق خواب نباید گل بگذارید زیرا باعث می شود شانس از شما دور شود. در مقابل تخت خواب نباید آینه بگذارید. در اتاق خواب آکواریوم بگذارید. رنگ اتاق نباید خیلی روشن باشد.

حمام

حمام پردردسرترین مکان در خانه می باشد زیرامی تواند خوش شانسی را از خانه تان دور کند. برای اجتناب از بدشانسی درِ حمام باید همیشه بسته باشد و سرپوش دستشویی پایین باشد.

آشپرخانه

آشپزخانه باید در مرکز خانه باشد، زیرا غذا منبع نهایی بقا می باشد و باید در معرض دید بازدید کننده نباشد. در مسیر دسترسی ها نباید به آشپزخانه نزدیک باشد زیرا باعث نشت غذا می شود.

آشپرخانه قلب خانه است. باید سرشار از انرژی مثبت باشد، پس باید آن را تمیز و فاقد آشفتگی نگه دارید.

آشپزخانه ی کثیف توانایی تان را برای کار کردن مؤثر کاهش می دهد. در آشپرخانه هر روز باید غذا پخته شود و اعضای خانواده باید با هم غذا بخورند تا خانواده باقی بمانند. چاقو ها هرگز نباید در آشپرخانه نمایش یابند. در رژیم غذایی باید از غذاهای سالم و ارگانیک نیز استفاده کنید.

آشپرخانه برابر با سلامتی است. بهتر است انعکاس ایجاد کنید تا تأثیرش چند برابر شود. برای این کار می توانید از آینه ها و یا ظروفی استفاده کنید که تصویر را انعکاس می دهند.

با استفاده از این نکات فنگ شویی می توانید انرژی مثبت را وارد خانه تان کرده و آن را تغییر دهید. این آموزه های فنگ شویی میتواند به سرعت جریان انرژی را در خانه و یا محل کار درست کنند.
انجام فنگ شویی کامل در خانه باعث ارتقای زندگی تان خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *