تبدیل پارک سسمی به اولین پارک موضوعی مرکز جهانی اوتیسم

پارک موضوعی «خیابان سسمی» در پنسیلوانیا، روز ۲۸ آوریل، برای سی و هشتمین فصل خود بازگشایی خواهد شد؛ اما این بار این پارک رنگ و شمایل جدیدی به خود گرفته است.

«Sesame Place»، تنها پارک موضوعی که به صورت انحصاری به سریال محبوب کودکان، یعنی «خیابان سسمی» (خیابان کنجد) اختصاص داده شده است، اولین پارک موضوعی جهان است که به عنوان یک مرکز رسمی اوتیسم برگزیده شده است.

این پارک تفریحی مستقر در لانگرن، پنسیلوانیا، از طرف هیئت بین المللی استانداردهای اعتباربخشی و آموزش مستمر (IBCCES) مفتخر به این عنوان شده است. این هیئت، به طور رسمی، گواهینامه‌ی بین المللی اوتیسم صادر می‌کند و با همکاری مقصدهای مسافرتی، اقدام به ایجاد مکانی امن برای مبتلایان به اوتیسم می‌کند.

مسئولین این پارک اعلام کرده‌اند که این پارک، به دلیل آموزش‌هایی که به کارکنانش داده است تا آن دسته از بازدیدکنندگانش را که مبتلا به اوتیسم هستند به درستی هدایت کنند و به موضوعاتی توجه کنند که شامل آگاهی حسی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های حرکتی باشد، موفق شد به این افتخار نائل آید.

خیابان سسمی

این پارک موضوعی که دارای ۲۵ جاذبه به همراه سه نمایش زنده و روزانه است، همچنین دارای دو اتاق آرام با نورپردازی قابل تنظیم است که مختص مبتلایان به اوتیسم است؛ این اتاق‌ها یک راهنمای حسی برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند بر اساس این که هر شرایط چگونه می‌تواند بر پذیرش حسی آن‌ها تاثیر بگذارد، تصمیم بگیرند که از کدام جاذبه‌ها بازدید کنند.

این اقدام که به مناسبت آوریل، ماه ملی آگاهی از اوتیسم در ایالات متحده، انجام شد پارک سسمی را هم تراز با سازمانی‌هایی مثل «کارگاه سسمی» (Workshop Sesame) قرار می‌دهد که از طریق برگزاری رویداد «شگفتی‌های همه‌ی کودکان را ببینیم» (See Amazing in All Children) به دنبال افزایش آگاهی در میان مردم است.

در سال ۲۰۱۷ که «خیابان سسمی» اولین کاراکتر مبتلا به اوتیسم خود را که یک دختر بچه‌ی ۴ ساله با موهای قرمز و چشم‌های سبز به نام جولیا بود، معرفی کرد تبدیل به تیتر روزنامه‌ها شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *