تله پاتی ذهنی و چاکراها

خیلی از مبتدی های انرژی براشون سوال پیش میاد خب ما که هاله هارو و چاکراها و انرژیشو نمیبینیم پس چطور باید بفهمیم که چاکرا ما فعاله یا فعالیتش کمه یا زیاده ؟
و یا اصلا چاکراها رو چطور باید احساس کرد؟
جواب این سوال این است که شما در ابتدا باید به ذهنو درون خود برگردید. چون درون و فکر ما با چاکراهای ما رابطه مستقیم داره .
برای شناخت چاکراها باید ابتدا در اولین قدم افکارتون رو طبقه بندی به ۷ قسمت کنید در ذهنتون . یعنی بدانید که مثلا احساسات شما چه مقدار هست؟ چه مقدار مثبت و چه مقدار منفیست؟ منطق شما به چه مقدار است ؟ چقدر قوی و چقد ضعیف؟؟
و ب همین شکل که در این پست ها ازش میگیم .
شروع میکنم‌ به گفتن توضیحات دقیق هر چاکرا و ارتباطش با ذهن که شما هم چاکراهارو بهتر بشناسید و هم بتونید ذهن خودتون رو بر طبق چاکراها طبقه بندی کنید.
قبل از شروع به توضیحات هر چاکرا و ارتباطش فقط میخام یک‌مثال ساده برای شما بزنم که بدونید چی روبرو داریم و برای چه هدفی .
یک مثال ساده :
از چاکرا ۷ ام و چاکرا تاج میگم ابتدا و مثالی ساده رو اگر بخوایم برای شروع بگم اینه که تمام افکار منطقی در درون شما مربوط به چاکرا تاج میشن و شما به طور مثال منطق خودتون رو ک بشناسید که تا چه حد منطق بر شما مسلطه و از روی قوت و ضعفش میتونید پی ببرید که تا چه حد چاکرا تاج شما فعال هست و یا فعالیتش کمه یا زیاد.
.
این یک شمای کلی و ساده بود بخصوص برای کسانی که تازه با این علم آشنا شدن که بتونن بهتر ادراک کنن چاکراهارو و کمی مسلط تر بشن روی چاکراها .

 خصوصیت چاکراها

چاکرا_اول

نام سانسکریت این چاکرا مولادهارا و به نامهای : مرکز ریشه٬چاکرای پایه و یا دنبالچه هم نامیده می شود.
چاکرای اول در جایی بین مقعد و اندام تناسلی قرار داردو با دنبالچه مرتبط است.
این چاکرا به طرف زمین باز می شود. سمبل این چاکرا یک نیلوفر آبی با ۴ گلبرگ می باشد .
یک چاکرای فعال به رنگ قرمز آتشین میدرخشد و عنصر وابسته به آن خاک ( زمین) می باشد و حس مربوط به این چاکرا بویایی است .
اصل اساسی این چاکرا اراده فیزیکی وجود می باشد . اندامهای وابسته و بخشهای تحت کنترل این چاکرادربدن ؛ تمام قسمتهای سخت بدن مثل :(ستون فقرات استخوانها ،دندانها،ناخنها) مقعد ،راست روده ، روده بزرگ ، غده پروستات، خون و ساختمان سلولها می باشد .
غده درون ریزمربوط به این چاکرا غده فوق کلیوی است.این غده هورمون آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می کند که بر تنظیم گردش خون اثر دارد
علاوه براین غده فوق کلیوی اثر بارزی بر روی تعادل درجه حرارت بدن دارد.
این چاکرا انرژی های کیهانی رابه بدن فیزیکی و سطح مادی بدن می فرستد .
عملکرد صحیح چاکرای اول باعث ایجاد تعادل و توازن در اعضا تحت تسلط این چاکرا می گردد . و اگر هماهنگ کار کند رابطه جسمانی و عمیقی را با دنیای فیزیکی تجربه می کنید وزندگیتان بارور می گردد . انرژی حیاتی شما سالم خواهد بود و به زندگی و وجودتان عمق خواهید داد.
دسترسی به اهدافتان در این دنیا آسان میگردد. از نظر فیزیکی و مادی اندام و قسمتهایی را که تحت پوشش این چاکرا است را سالم می بینید. یعنی : استخوانهای سالم، بدن مستحکم و قوی گردش خون صحیح،عملکرد صحیح غدد فوق کلیوی ،حرارت متعادل بدن و …

نامتعادلی چاکرای اول باعث احساس ترس و ناامنی میشه و شخص حس میکنه پشتوانه مادی نداره و دائم باید نگران از دست دادن چیزهای مختلف باشه. .

چاکرا دوم :

نام ها :  چاکرای دوم ،چاکرای خاجی،چاکرای جنسی ک بهش ساکرال چاکرا هم میگن Sacral chakra
تعداد گلبرگ ها:  ۶ عدد گلبرگ نیلوفری
رنگ: نارنجی
مانترا: وام
عنصر ازلی: آب
سمبل: ماه
عمل حسی: حس چشایی
.
چاکرای دوم در بالای استخوان دنبالچه استخوان خاجی و بالاتر از اندام تناسلی و ۲ تا ۳ انگشت پایین تر از ناف قرار دارد.

این چاکرا به قسمتی از آگاهی که مربوط به غذا و روابط جنسی است مربوط است. ارتباط این چاکرا با درون است و اینکه جسم به چه چیزی نیاز دارد و چه چیزی او را خشنود می‌سازد. توانایی شخص برای داشتن بچه نیز در ارتباط با این چاکرا است. همچنین این چاکرا با احساسات و خواسته‌های احساسی شخص پیوسته است

در‌کل این چاکرا مربوط به مسایل جنسی ، زاد و ولد ،استعداد و هنر ،انرژی حیاتی ،خلاقیت

و اندام های مرتبط با چاکرای دوم رحم ، تخمدان ها ،کلیه ها ، مثانه ، دستگاه تناسلی ،دستگاه گردش خون ، کارکردغدد لنفاوی
و هورمون های استروژن،تستوسترون
و چگونگی کارکرد تخمک ها،اسپرم،مجاری ادرار
همگی تحت تاثیر کارکرد چاکرای دوم قرار دارند.

اختلال و کم کاری این چاکرا باعث ، تمایل به حسادت و بخل ،احساس شرمندگی و گناه ،نازایی ،سرکوب کردن امیال غریزی ، عدم توانایی در همگون بودن با دیگران ،مشکلات و دردهای عادات ماهیانه ،مشکلات مثانه و مجاری ادراری ،مشکلات پروستات ،عدم توانایی در لذت بردن از زندگی ،نارضایتی در روابط غریزی ، رنج بردن از روابط غریزی ،افراط و تفریط در مسائل غریزی ، سخت گیری های زیاد ،نداشتن احساسات متعادل

چاکرادوم مرکز نخستین احساسات تصفیه نشده انرژی و خلاقیت میباشد.
عملکرد هماهنگ چاکرا_دوم باعث میشود که در ارتباط با دیگران خصوصا در برابر جنس مخالف رفتاری طبیعی داشته باشید و جریان انرژی خلاق حیات را در درون بدن ذهن تان ب خوبی احساس کنید .این هماهنگی باعث میشود که نه تنها در زندگی خودتان بلکه برای دیگران نیز انگیزه ایجاد کنید

چاکرا سوم :

چاکرای_شبکه_خورشیدی یا چاکرای شبکه عصبی زیر معده ک بهش مانی پورا‌ هم میگن با طیف رنگی زرد و زرد طلایی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. این چاکرا بالاتر از ناف قرار گرفته‌است. رنگ زرد تأثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد و قدرت درمانی برای بیماری مرض قند و یبوست دارد و کنترل‌کننده چاقی است.
منطقه: در پشت و امتداد ستون فقرات مقابل ناف، پشت شکم
غدد مرتبط با این چاکرا پانکراس
عضو وابسته: شکم، معده، کبد، طحال، دستگاه گوارش، صفرا، سیستم عصبی خودمختار
نماد: نماد چاکرای شبکه خورشیدی دارای ۱۰ گلبرگ و یک مثلث برعکس است. این مثلث نماد آتش و اثر آن در تبدیل ماده به انرژی است و گلبرگها را به عنوان شعله های آتش در نظر می گیرند.
تائیرات: قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکرا می‌باشد شامل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است. فعالیت‌های ذهنی و ذهن نیز به این چاکرا پیوسته می‌باشند. چاکرای شبکه خورشیدی نیز با قسمتی از وجود که به آن شخصیت یا خود (ضمیر شخصی) می‌گویند مرتبط است
وظیفه چاکرای سوم در قبال جسم فیزیکی، اثرگذاری بر متابولیسم است و باعث تبدیل بهتر ذخایر به سوخت می شود. محل چاکراسوم به دستگاه گوارش نزدیک است و به همین خاطر روی اعمال گوارشی و سوخت و ساز هم اثر می گذارد.
چنانچه چاکرای سوم شما دچار مشکل باشه حس شرم و خجالت از خود و شک به توانایی های خودتون پدید میاد. در موقعیت های مختلف سریع احساس خجالت و حقارت میکنید و انگار که کافی نیستید. انگار که بقیه از شما سرتر هستند و شما شایسته اون موقعیت و اعتماد افراد نیستید.

چاکرای چهارم :

چهارمین چاکرا، چاکرای قلب، در مرکز چاکراها قرار دارد. این چاکرا را می توان نقطه تعادل بین سه چاکرای تحتانی و سه چاکرای فوقانی در نظر گرفت. دلسوزی، خوش قلبی، عشق به دیگران و عبادت از این چاکرا نشأت می گیرد و مسائل عاطفی در آن ذخیره می شوند.
چاکرای قلب به جای من از ما صحبت می کند.
?رنگ : سبز زمردی ?عنصر : هوا
?جایگاه : مرکز سینه
?نماد : یلوفر ۱۲ پر
غده مرتبط :غده تیموس
?قسمت های مرتبط در بدن : قلب، شش ها، دیافراگم، سینه، سیستم گردش خون، شانه ها، بازوها و دست ها
خصیصه های اصلی : عشق، ترحم، مهربانی، روابط، بخشش، آرزو، خودباوری، همدردی، جلب نظر دیگران
عصاره گل : رز ، عطر بهار نارنج و آویشن
غذا : سبزیجات برگ دار .
?نشانه های نا متعادل بودن چاکرای چهارم :

کسی که در چاکرای قلب خودش مشکل داشته باشه و نتونسته باشه اون رو به تعادل برسونه و یا فعال کنه معمولا احساس غم و حزن شدیدی رو تحمل میکنه. این حالت ممکنه توسط عواملی چون مشکلات خانوادگی، مرگ عزیزان، شکست عشقی و …. تشدید بشه و شما رو به وضعیت روحی بدتری برسونه. شما دیگه قدرت عشق ورزیدن به خود و بقیه رو ندارید و اسیر منیت خودتون هستید. چاکرای قلب مرکز عشق ورزیدن شما ست و مطمعنا وقتی این هنر رو ندارید یعنی خودتون رو از بقیه جدا میبینید و توسط منیت خودتون محصور شدید و همون حزن درونی شما رو بیشتر میکن .
?پی آمد های روحی و روانی : رنجش ، سوءظن ، حس مالکیت، وابستگی، بی عاطفگی، بی ارادگی، غم و اندوه، مالیخولیا و افسردگی.
.
?پی آمدهای فیزیکی : بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، سکته، نا خوشی های تنفسی، مشکلات کتف و شانه و بالای کمر و التهاب مفصلی. .
?پی آمدهای تعادل چهارمین چاکرا عبارتند از :
میل با دیگران سهیم شدن و بخشش

 چاکرا پنجم 


نام ها : ویشودها ،
چاکرای_گلو ، گردن و مرکز ارتباط هم نامیده می شود. نام انگلیسی آن نیز Throatchakra# می باشد.
محل قرار گرفتن آن: در ابتدا ستون فقرات و هم سطح حلق و گلو است.
رنگ: معمولاً به رنگ آبی کم رنگ
حس: شنوایی
رایحه: مریم گلی و اکالیپتوس
سمبل:نیلوفر ۱۶ گلبرگ
سنگ قیمتی: زرد کبود و فیروزه
بخش های مربوط به آن: ریه ها، نایژه ها، تارهای صوتی، گلو، پشت گردن و گونه ها
غدد: تیروئید و پاراتیروئید
هورمون: تیروکسین
موسیقی: صداهای هارمونیک، رقص های مراقبه ای و صدای طنین دار
نت موسیقی: لا .
?پی آمدهای نا متعادل بودن چاکرای پنجم :ناتوانی در ابراز احساسات ، ناتوانی در بیان عقاید ، احساس رکود و رخوت ، ناتوانی در برقراری ارتباط . ممکن است شخص احساس کند کسی صدایش را نمی شنود یا خودش نمی تواند توجه دیگران را به صحبت های خود جلب کند یا این که احساس کند کلمه مناسب را برای بیان عقایدش پیدا نمی کند . در کل ، ترس از صحبت کردن در جمع از عوارض نا متعادل بودن چاکرای پنجم است . .
?کم کاری چاکرای_پنجم باعث خجالتی شدن، ساکت بودن و دورن گرایی می شود.
کسی که در چاکرا پنجم مشکل و نامتعادلی داشته باشه گفتار و کلام او بیشتر آغشته با دروغ خواهد بود.
.
?پی آمدهای روحی و روانی : سرخوردگی ، ترس ، خیانت ، انتقاد از خود و دیگران ، عدم اعتماد به نفس ، پرحرفی ، ناتوانی در بیان عقاید ، کم رویی ، بیش از حد خود سر بودن .
.
?پی آمدهای فیزیکی : گلودرد ، التهاب حنجره ، مشکلات دندان ، حساسیت های پوستی ، عفونت گوش ، بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی ، بیماری های دندان و مفصل فک ، التهابات ، پر یا کم کاری تیروئید ، گرفتگی گردن ، کتف درد ، لکنت زبان ، اخلال در دقت .
.
?هنگامی که چاکرای گلو در حال تعادل باشد می توان به بهترین نحو حقایق را بیان کرد ، احساس تعادل و تمرکز و فعالیت داشت و به خوبی اظهار نظر و ابراز وجود کرد .
قابلیت برقراری ارتباط به صورت شفاهی ،اطمینان به عقاید و،توانایی بیان عقاید،ظرفیت گوش کردن و صحیح شنیدن،توجه به نیرو و تاثیر زبان


چاکرا_ششم :


محل: وسط پیشانی، کمی بالاتر از ابروها
غده مربوطه:هیپوفیز ( پینه آل یا صنوبری نیست )
هورمون مربوطه: وازوپرسین
بخشهای مربوطه: چشمها، گوشها، بینی، صورت، مخچه، سیستم عصبی، ستون مهره
حس: تمام حسها، از جمله ادراک فراحسی
رنگ: نیلی و بنفش
زمینه: عملکرد ادراک، کشف و شهود، رشد حسهای درونی، قدرتهای ذهنی
جهت چرخش چاکرا: در زنان در جهت حرکت عقربه های ساعت و در مردان برخلاف حرکت عقربه های
شکل: نیلوفر دو پر اصلی و ۹۶ پر فرعی
?
این چاکرا با درونی‌ترین قسمت وجودی انسان و همچنبن با ناخوداگاه ما و روح ما و همچنین معنویت ما مرتبط است. این مکانی است که محرک ما و میزانی از آگاهی که فعالیت‌ها و در واقع زندگی ما را هدایت می‌کند در آن قرار دارد.
آجنا در لغت به معنی فرمان و مرکز فرمان است. گفتیم در بالا ک داری دو پر اصلی هست که این دو گلبرگ به نیروهای مثبت و منفی پرانا که در این مرکز به هم اتصال می یابند و نشانه نفس و روح هستند. به عبارتی ذهن استدلالی و ذهن الهامی. گاه آجنا چاکرا را دری قلمداد می کنند که به قلمرو آگاهی برین و آگاهی عمقی باز می شود. در اینجاست که انسان با چشم دل می بیند، در عرفان گشایش این چاکرا مربوط به بیداری معنوی است.در مراقبه عمیق، چشم روحانی یا چشم واحد در قسمت مرکزی پیشانی قابل مشاهده خواهد بود. این چاکرا مرکز توسعه رشد عقل و هوشیاری و مرکز خرد و عقل است. از طریق این چاکراست که شخص می تواند تواناییهای هوشی و عقلی، خود را ارتقا دهد و به نیروهای عظیم درونی‌خود اتصال بگیرد
?
اشکال در چشم سوم : دنیا رو به صورت واقعی خودش نمیبینه و انگار در سراب زندگی میکنه و خودش جدا از پدیده هاست و بقیه انگار دارن با هستیش مقابله میکنن. وقتی چشم سوم بسته باشه بصیرت ما کمه و فقط لایه های سطحی از وجود خودمون و جهان رو میبینیم .

 چاکرا هفتم 


محل: وسط سر در بالاترین نقطه رو به بالا باز می شود
غده مربوطه:صنوبری (اپی فیز)
هورمون مربوطه: سروتنین
بخشهای مربوطه: مخ، جمجمه. چشم راست
حس: هستی خاص
رنگ: بنفش، طلایی،
زمینه: کمال، شناخت متعالی از طریق مشاهده درون، وحدت با هستی مطلق، آگاهی جهانی
.
این چاکرا بسیار بسیار قدرتمند تر از چاکراهای دیگست سمبل آن نیلوفر یا همون قطبی درخشان با هزار گلبرگ به نشانه ی بی نهایت بودن است.
مسیر چاکرای هفتم که به ان تاج و ساهاس هم میگویند باز شده با رنگ بنفش نشان داده می شود و رنگ بنفش ساطع شونده از آن رنگ وقار، عزت نفس و شفاست. همچنان که یک سلطان توانا بر قلمرو خود بطور کامل حاکم است، بنفش هم مرکز تاج را حکم میراند و ذهن والاتر را تاج می گذارد و حاکم بر اعضاء و ملیون ها سلولی که اعصاب و بافتها را شکل می بخشند می باشد. غنچه بیرونی این چاکرا ۹۶۰ گلبرگ دارد، در درون آن غنچه دیگری با ۱۲ گلبرگ دیده می شود، که با نور سفیدی که تشعشات طلایی دارد می درخشد. نور سفید تابش الهی کیهان است. این چاکرا جایگاه بالاترین سطح آگاهی و تکامل انسانی است و انسان را به سوی سرای ابدی، نهایی و برتر هدایت می کند و با نام هایی چون روشن بینی، آگاهی وحدت و آگاهی (من هستم) شناخته شده است. به این دلیل فردی که در سطح جسمی، ذهنی و معنوی به هشیاری رسیده، غالبا با هاله یا شعاعهای نوری بر گرد سرش نشان داده می شود (پیامبران و امامان). این چاکرا محل اشراق و بصیرت معنوی است، که بر قدرت پیشگویی می افزاید.
. ?این چاکرا سخت ترین ارتعاشات رو داره. اینکه دوباره اون رو به دست بگیریم هم سخت هست و دلیلش اینه که شدیدا تحت تاثیر میزان وابستگی های ما به پدیده های مختلف هست. کسی که چاکرای هفتمش به خوبی باز نشده باشه وابستگی شدیدی رو بین خودش و پدیده های دیگه مشاهده میکنه و این وابستگی مانع از پیشرفت معنوی و حتی جسمیه.

منبع : پیج اینستاگرام chakraha777@

نویسنده : میثم سلگی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *