تمدن های بیگانه تا ۳ هزار سال آینده پاسخی به ما نخواهند داد

برخورد ذوالقرنین با UFO

بیگانگان

ستاره شناسان دانشگاه هاروارد بر این باورند که تا ۳ هزار سال آینده پاسخی از جانب تمدن های بیگانه دریافت نخواهیم کرد و احتمال پایان نسل بشر از روی زمین تا آن زمان وجود خواهد داشت.

بنا بر مطالعه جدید دانشمندان دانشگاه هاروارد، بیگانگان تا ۳ هزار سال آینده پاسخی را به ما نخواهند داد و البته احتمالا تا آن زمان شاهد پایان نسل بشر روی زمین خواهیم بود. محققان می‌گویند که امکان از بین رفتن بیگانگان در دوردست که احتمالا در گذشته وجود داشته‌اند را نیز باید در نظر گرفت.

همانطور که اطلاع دارید، تمام امواج الکترومغناطیسی با سرعت نور حرکت می‌کنند که البته سرعت اندکی در ابعاد نجومی محسوب می‌شود. با توجه به این نکته، زمان بسیاری باید صرف شود تا پیام در فاصله‌های زیاد و غیر قابل باور بین زمین و محل زندگی بیگانگان منتقل شود. حتی در صورتی که ستاره شناسان متوجه وجود یک تمدن بیگانه در سیاره فراتر از منظومه شمسی شوند، امکان از بین رفتن آنها قبل از رسیدن پیام از جانب ما به آنها وجود خواهد داشت.

احتمال برقراری ارتباط با تمدن های بیگانه چقدر است؟

ابراهیم آوی لوب و امیر سراج، ستاره شناسان دانشگاه هاروارد، مطالعه‌ای را با الهام از اصل کوپرنیکی انجام داده‌اند که می‌گوید زمین در مرکز عالم یا در جای ویژه‌ای از آن قرار ندارد. لوب گفت طبق اصل کوپرنیکی بعید است در زمان ممتازی زندگی کنیم یا در جای خاصی از عالم قرار داشته باشیم. بنابراین احتمال زیر یک در ۱۰ میلیون وجود دارد که پیامی از جانب سیاره قابل سکونت دیگری همچون زمین از کنار ما عبور کند.

ارزانسرای آرایشی

لوب گفت با فرض شناسایی زمین توسط بیگانگان هوشمند، شنیدن پاسخ آنها تقریبا ۳ هزار سال زمان خواهد برد. ابراهیم آوی لوب این نظریه که امکان دارد شی میان ستاره‌ای «اوموآموا» که در سال ۲۰۱۷ از کنار زمین عبور کرد، یک بادبان نوری متعلق به بیگانگان باشد را در سال ۲۰۱۷ مطرح کرد. امیر سراج گفته محاسبه زمان پاسخ از جانب بیگانگان از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این برآورد ماهیت جستجوهای موثر را آشکار خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *