تیزر جدید لامبورگینی اونتادور SVJ منتشر شد

ویدئویی جدید از پرچمدار جدید لامبورگینی با نام اونتادور سوپرولوچه جوتا منتشر شده است که نسبت عالی قدرت به وزن این سوپراسپرت را، نشان می‌دهد.

اردیبهشت ماه امسال ویدئویی از دورخیز خودروی سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور SVJ برای رکوردشکنی در پیست نوربرگ‌رینگ در اینفو منتشر شد؛ اینک لامبورگینی بار دیگر با تیزر جدیدی از سوپرولوچه جوتا به جهنم سبز اروپا آمده است تا این‌بار بر موضوع دیگری تمرکز کند. این بار به جای تمرکز بر سرعت فوق‌العاده لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا، خودروساز سنت آگاتا بولونزه به یکی دیگر از ویژگی‌های آن اشاره می‌کند. سوپراسپرت پرچمدار لامبورگینی مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر این‌ بار قصد دارد تا نسبت وزن به قدرت (توان خروجی) خود را به رخ دیگران بکشد.

Lamborghini Aventador SVJ / لامبورگینی اونتادور SVJ

به عبارت دیگر، سوپراسپرت اونتادور SVJ به لطف طراحی خارق‌العاده خود می‌خواهد رقم ۲.۰۳ مدل لامبورگینی سوپرولوچه در نسبت وزن به قدرت را تحت‌الشعاع قرار دهد. لامبورگینی با اشاره به این مطلب، در واقع قصد دارد بر کاهش وزن و افزایش قدرت اونتادور سوپرولوچه جوتا تاکید کند. وزن مدل پرچمدار جدید لامبورگینی در حال حاضر به ۱۵۲۵ کیلوگرم رسیده است، که کاهش زیادی نسبت به مدل استاندارد سوپرولوچه دارد.

Lamborghini Aventador SVJ / لامبورگینی اونتادور SVJ

انتظار می‌رود که قدرت خروجی پیشرانه ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی خودروی سوپراسپرت لامبورگینی اونتادور SVJ فراتر از ۷۵۰ اسب بخار برود، که بیش‌تر از توان مدل کنونی سوپرولوچه است. در این شرایط احتمالا با افزایش ۲۰ اسب بخاری در قدرت مواجه خواهیم بود، اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که قدرت پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر جوتا حتی می‌تواند به ۷۸۰ اسب بخار نیز برسد. البته این گزارش‌ها هنوز با شک و تردید به این مسئله می‌نگرند و تا رونمایی رسمی از لامبورگینی اونتادور SVJ، نمی‌توان به طور رسمی صحبت کرد.

با توجه به این‌که لامبورگینی معمولا مدل‌های جوتا (Jota) را با تیراژ بسیار محدود تولید می‌کند، احتمالا شاهد نسخه‌های زیادی از این سوپراسپرت در خیابان نباشیم. لامبورگینی فقط ۲۸ دستگاه دیابلو جوتا و یک دستگاه میورا ساخته است، در حالی که اونتادور J نیز به صورت منحصربفرد و در یک نسخه معرفی شد. همین مسئله باعث می‌شود تا باور کنیم که لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه جوتا نسبت به نسخه سوپرولوچه با تیراژ ۶۰۰ دستگاه، بسیار منحصربفردتر خواهد بود.

هنگامی که لامبورگینی برای اولین بار نسخه تولیدی سوپرولوچه جوتا را وارد بازار کند، به احتمال زیاد سریع‌ترین خودروی پیست نوربرگ‌رینگ خواهد شد که با شکستن رکورد پورشه ۹۱۱ GT2 RS، در کمتر از ۶ دقیقه و ۴۷.۳ ثانیه، تاریخ‌ساز خواهد شد. پیش از این، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته توانست در زمان ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه مسافت پیست نوربرگ رینگ را طی کند.

دانلود

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *