تیونینگ جذاب پورشه ۳۵۶ کلاسیک مدل ۱۹۶۰ رونمایی شد

 

تیم Emory Motorsports که در بازسازی و تقویت خودروهای پورشه تبحر خاصی دارد، اکنون مدل ۳۵۶ RSR را با پیشرانه‌ی چهار سیلندر تویین‌توربو معرفی کرده است.

ترکیب‌کردن دو نمونه پورشهی ۳۵۶B T5 مدل ۱۹۶۰ و ۹۶۴ C2 مدل ۱۹۹۰ کار آسانی نیست. به‌طورمثال، فاصله‌ی بین محورهای این دو خودرو یکسان نیست؛ اما این کار برای متخصصان تیم Emory Motorsports مشکلی جزئی محسوب می‌شود.

پورشه 356 RSR

اکنون تیم سازنده با ترکیب این دو خودرو، پورشه‌ی کلاسیک جذابی با نام ۳۵۶ RSR را معرفی کرده‌اند که نگاه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند. خودرو تیم Emory Motorsports نمونه‌ای بارز از هنر دست در تقویت خودروهای کلاسیک است؛ به‌گونه‌ای که قسمت جلویی و پشتی بدنه در کاپوت آلومینیومی قسمت عقب و صندوق یک‌تکه‌ی آلومینیومی در قسمت جلوُ همگی به‌صورت دست‌ساز تولید شده‌اند.

پورشه 356 RSR

در قسمت عقب، از خروجی‌های هوا و قفل‌های استیل استفاده شده تا بر جذابیت ظاهری آن افزوده شود. علاوه‌براین، جلوپنجره‌ی مشبک و اینترکولر‌های قرار‌گرفته در گِل‌گیرهای پهن هم از دیگر تغییرات اعمال شده هستند. گفتنی است رکاب‌ها متعلق به پورشه ۹۱۱ هستند و شیشه‌های جانبی با پلکسی‌گلس تعویض شده‌اند.

بدون شک جذاب‌ترین بخش خودرو پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری چهارسیلندر تخت تویین‌توربو با ۳۹۳ اسب‌بخار قدرت است که در قسمت پشتی خودرو نمایان است که با جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی مخصوص هماهنگ شده. با درنظرگرفتن وزن ۸۸۴ کیلوگرمی این خودرو، نسبت قدرت به وزن به‌طورخارق‌العاده‌ای بهبود یافته است.

پورشه 356 RSR

تیم Emory Motorsports زمان زیادی صرف بازسازی و تیونینگ آن کرده‌اند و فرایند ساخت ۳۵۶ RSR درمجموع، بیش از چهار سال طول کشیده است. بزرگ‌ترین مشکل تیم پیوند شاسی دو مدل از پورشه بود که ۸۵ میلی‌متر اختلاف طول داشته‌اند. قطعاتی که از پورشه ۹۶۴ قرض گرفته‌ شده، عبارت بودند از: سیستم فرمان، ترمز‌ها، قسمت‌هایی از سیستم تعلیق و دسته‌موتور‌ها برای قرار‌گیری پیشرانه‌ی استاندارد ۳۵۶٫

پورشه 356 RSR

به‌گفته‌ی تیم، هنگامی‌که طرح اولیه‌ی خودرو در صفحه‌ی اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شد، ظاهر خودرو مدنظر مدیر شرکت Momo قرار گرفت و بسیاری از قطعات ظاهری و داخلی خودرو را تأمین کرد. رینگ‌های ۱۷ اینچی تک‌پیچ پنج‌پره به‌صورت اختصاصی برای خودرو ۳۵۶ RSR تولید شد. در قسمت کابین خودرو هم از فرمان جداشونده‌، پوشش پدال‌های مخصوص روی پدال‌های تیلتون، سر‌دنده‌ی الهام‌گرفته ‌از پورشه‌ی ۹۱۷ و صندلی‌های کلاسیک پورشه ۹۱۱ RSR به‌همراه کمربند ۶ نقطه‌ای استفاده‌ شده که همگی ساخت شرکت Momo هستند.

ظاهر مدل ۳۵۶ RSR همانند خودرو پورشه باقی‌مانده و نمایانگر پروژه‌ی تقویت و بازسازی حرفه‌ای است. با وجود وزن کم و قدرت تحسین‌برانگیز، پورشه ۳۵۶ RSR قدرت خودرویی مدرن و ظاهر خودرویی کلاسیک را عرضه می‌کند. علاوه‌براین، ساخت ۳۵۶ RSR نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری و تطبیق پلتفرم‌های مختلف پورشه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *