جشنواره ملی چای ژاپنی در میان کوه و دشت

شهر بیسی واقع در استان اوکویامای ژاپن، ابتکار جدیدی برای برگزاری گردهمایی فرهنگی جشن چای اندیشیده است. آن‌ها محل برگزاری جشن را به دل طبیعت، کوه و تپه برده‌اند.

جشن چای که بخشی از فرهنگ ژاپن محسوب می‌شود، با حضور تعداد زیادی بازدیدکننده از سراسر جهان و ساکنین خود ژاپن هرساله برای بزرگداشت و ثبت در تاریخ ژاپن برگزار می‌شود. در ابتکاری که امسال شهر بیسی واقع در استان اوکویاما انجام شده است، مردم در کنار جشن چای می‌توانند در دل طبیعت باشند و از آسمان پرستاره لذت ببرند. در تپه‌های اطراف این شهر، اتاقک‌هایی با رنگ‌های مختلف و روشن در دل شب، به صورت اشکال صور فلکی به روی زمین تعبیه شده‌اند که در آن‌ها مردم می‌توانند چای بنوشند و نگاهی عمیق‌تر به آسمان بالای سر خودشان داشته باشند.

اتاق چای در ژاپن

در اطراف تپه‌های شهر و دامنه کوه، وجود این اتاق‌های چای رنگارنگ، جلوه‌ای زیبا به ناهمواری‌های منطقه می‌دهد. ایده ساخت این مکان توسط معمار معروف ژاپنی، مریوکی اوچیای داده شده است. او معتقد است که از این منطقه بیش از یک جشن چای می‌توان استفاده کرد. از جمله کاربردهایی که او برای تپه‌های رنگارنگ در نظر گرفته، برگزاری کنسرت‌ها، کلاس‌های نجوم و حتی برگزاری تئاتر و نمایشنامه‌خوانی است. اتاق‌های رنگارنگ از ابتدا هم الگو گرفته‌شده از نجوم و پتانسیل این منطقه برای رصد بوده است. در همین راستا، رصدخانه بیسی در نزدیکی همین منطقه قرار دارد. همچنین شکل قرارگیری این اتاق‌ها روی زمین بیانگر اشکال مختلف صور فلکی است.

اتاق چای در ژاپن

مریوکی اوچیای در مورد سازه خود می‌گوید:

وجود این سازه‌ها به صورت پراکنده روی زمین، باعث ایجاد یک محیط گسترده در دل طبیعت شده است که به وسیله حضور مردم، شادی و نشاط به آنجا بخشیده می‌شود. علاوه بر این طبیعت و محیط اطراف این سازه‌ها، در نوع خودشان زیبا و بی‌نظیر هستند که از درون حفره‌های ساخته‌شده روی دیوارها به درون آن‌ها، سرازیر می‌شود.

دیواره‌های خارجی شانزده خانه‌ای که در تپه‌ها و دامنه کوه‌ها ساخته‌شده، به وسیله آینه‌هایی پوشش داده شده است. وظیفه این آینه‌ها منعکس کردن رنگ و نور در روشنایی روز و تاریکی شب است. همچنین رنگ‌های بکار رفته شباهت زیادی به رنگ ستاره‌های صور فلکی دارد، رنگ‌هایی همانند نارنجی، آبی و زرد.

اتاق چای در ژاپن

مریوکی اوچیای افزود:

ما با ادغام این کمربند جدید از اتاق‌های چای، در کنار تپه، کوه و آسمان پر از ستاره، خانه چایی ساخته‌ایم که توانسته است نمای پانورامای شهر را به کلی تغییر دهد.

اگر با تور ژاپن سفر می‌کنید، دقت کنید که این شهر در برنامه تور شما باشد تا بتوانید به دیدن صور فلکی افتاده روی زمین و جشن چای بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *