جشن تولد ۵۰ سالگی موستانگ بولیت

 

old-bullitt-vs-new-bullitt

به گزارش پایگاه خبری اینفو به نقل از BBC فورد در نمایشگاه دیترویت به مناسبت پنجاهمین سال نمایش فیلم بولیت، یک فورد موستانگ به این نام رونمایی کرد. بولیت یکی از آثار ماندگار تاریخ سینما است و صحنه‌های تعقیب و گریز استیو مک کوئین در خیابان‌های سانفرانسیسکو، باعث شهرت جهانی موستانگ شد.

موتور هشت سیلندر پنج لیتری موستانگ بولیت جدید تقویت شده است و ۴۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین ۲۶۲ کیلومتر در ساعت است.

ماشین را نوه استیو مک‌کوئین رونمایی کرد. هم‌زمان فورد ماشینی را که در فیلم هنرنمایی کرده بود، به روی صحنه آورد. همراه ماشین نامه‌ای از استیو مک‌کوئین نمایش داده شد که در آن از مالک موستانگ خواهش می‌کرد آن را به او بفروشد. نامه در سال ۱۹۷۷ و سه سال قبل از مرگ مک‌کوئین نوشته شده و او در آن برای چندمین بار از رابرت کیرنان می‌خواست تا در ازای یک موستانگ دیگر این ماشین را به او بدهد.

1968-Ford-Mustang-Bullitt-2

کیرنان به این نامه پاسخی نداد. او سه سال پیش‌تر ماشین را از روی یک آگهی خریده بود و همسر معلمش آن را سوار می‌شد. بعد از اینکه کلاچ ماشین از کار افتاد، سی سال دست نخورده در گاراژ ماند.

در طول این سال‌ها سرنوشت موستانگ بولیت موضوعی داغ برای شایعه و حدس و گمان بود. تا جایی که پارسال چاد مک‌کوئین، پسر استیو مک‌کوئین برای پیدا کردن آن یک وبسایت به نام “در جستجوی بولیت” راه انداخت.

molly-mcqueen-starts-her-late-grandfathers-ultra-rare-1968-bullitt-mustang-04

ماشین حالا دست شان کیرنان، پسر خانواده است. او می‌گوید مخفی نگه داشتن ماشین عمدی نبود و حالا که با کمک فورد ماشین را تعمیر کرده با آن در مراسم مختلف شرکت خواهد کرد.

داستان و شرایط نگهداری موستانگ بولیت، آن را به یکی از بی‌نظیرترین خودروهای کلاسیک تبدیل کرده است. ۹۸ درصد این ماشین تقریبا دست نخورده است قیمتش تا چهار میلیون دلار تخمین زده شده است. شان کیران اما فعلا قصد فروش ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *