حقایقی درباره تاثیر روغن خراطین که لازم است بدانید

روغن

روغن خراطین عصاره طبیعی و روغن استخراج شده از نوعی کرم خاکی قرمز با نام علمی آن ایزینیا فتیدا می‌باشد. روغن خراطین ترکیبات و مواد مغذی فراوانی دارد وبه طور فعّال در حل مسائل مختلف پوستی و به عنوان یک راهکار حجم‌دهنده برای اندام‌ها عمل می‌کند.

امروزه استفاده از روغن خراطین بسیار رایج است، به همین دلیل مدت زمان تاثیر روغن خراطین به یکی سوالات مهم کاربران تبدیل شده است.

آیا روغن خراطین تاثیر دارد؟

اگر می خواهید بدانید که آیا روغن خراطین اثر دارد، باید بگوییم این یک روغن طبیعی است که چندین خاصیت و کاربرد مهم دارد و در صورت استفاده مداوم اثر گذار است.

روغن خراطین چند روزه جواب میدهد؟

باید بدانید که روغن های دارای مواد شیمیایی و صنعتی در مدت زمان کمتری اثرگذارند اما روغن خراطین طبیعی و اصل که بدون ضرر و عوارض جانبی است، دیرتر از محصولات مصنوعی و یا شیمیایی تاثیر گذار می باشد. اینکه روغن خراطین چند روزه تاثیر خود را نشان میدهد، بستگی به اصل بودن روغن و روش صحیح استفاده از این روغن که در ادامه خواهید خواند، دارد.

 

روغن خراطین را چند روز استفاده کنیم؟

برطبق مشاهدات و نظر متخصصان روغن خراطین را باید یک دوره ۶۰ تا ۹۰ روزه استفاده نمود تا تغییرات قابل توجهی در ناحیه مورد نظر ایجاد کند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از روغن خراطین بگیرید، از آن در طی دو الی سه ماه استفاده کنید.

از چند سالگی می توان از روغن خراطین استفاده نمود؟

سن استفاده از روغن خراطین یکی از سوالات پرتکرار در مصرف روغن خراطین است. همه می‌توانند روغن خراطین را مصرف کنند و استفاده از این روغن به سن و جنسیت افراد مربوط نمی‌شود.

روغن خراطین را چگونه استفاده کنم؟

روش استفاده از روغن خراطین اینگونه است، چند قطره (حدود ۵ قطره) از روغن خراطین را روی قسمت های مورد نظر بریزید و به آرامی شروع به ماساژ دادن کنید، ۱۰ دقیقه ماساژ دادن سبب می شود روغن خراطین کاملا جذب پوست شود، از این روغن روزی ۲ بار و تقریبا ۶۰ تا ۷۰ روز استفاده نمایید تا تاثیر خود را بگذارد البته تاثیر گذاری بر روی هر فرد متفاوت می باشد. در طول دوره مصرف روغن خراطین باید آب زیاد بنوشید و توجه داشته باشید که روغن خراطین باید به مدت ۸ ساعت بر روی پوست بدن باقی بماند تا تأثیر مطلوب خود را بگذارد.

روش استفاده از روغن خراطین برای پوست چگونه است؟

اگر دارای پوست خشک هستید، قبل از خواب از این روغن استفاده کرده و بگذارید تا صبح بر روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود تا اثرات شگفت انگیز خود را برجای بگذارد اما اگر پوستتان چرب است، ۲ ساعت قبل از خواب از این محصول استفاده کرده و هنگام خواب آن را از روی پوست خود با یک شوینده مخصوص پوست شستشو دهید تا از بروز جوش و آکنه جلوگیری کنید.

 

برای افزایش ماندگاری روغن خراطین چه کنم؟

برای افزایش اثربخشی و ماندگاری روغن خراطین :

روغن خراطین خالص و باکیفیت را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پوست تمیز به جذب بهتر روغن کمک می‌کند پس قبل از استفاده از روغن خراطین ناحیه مورد نظر را تمیز بشویید و اجازه دهید در معرض جریان هوا خشک شود.

روغن را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید تا دمای آن بالا رفته و به جذب بهتر روغن کمک شود.

برای افزایش اثرگذاری هر روز در زمان ثابت از روغن خراطین استفاده نمایید.

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است، قبل از استفاده از روغن خراطین با مشاور یا متخصص پوست مشورت کنید.

عملکرد محصولات طبیعی به مدت زمان مشخصی نیاز دارد پس در رسیدن به نتیجه مورد نظر خود کمی صبور باشید.

عوامل موثر در اثرگذاری روغن خراطین چیست؟

رنگ پوست از عوامل موثر در اثرگذاری روغن خراطین است، افراد دارای رنگ تیره یا سبزه سریع تر به نتیجه مطلوب خواهند رسید زیرا منافذ پوستی بازتر و بزرگتر دارند. پوست های سفید مدت زمان بیشتری را نیاز دارند تا به نتیجه مطلوب برسند.

تاثیر گذاری روغن خراطین بر روی هر فرد متفاوت می باشد، برای بعضی از افراد جوابدهی زودتری دارد و بعضی از افراد در مدت زمان بیشتر به نتیجه خواهند رسید.

ژنتیک فرد موجب می شود، نتایج متفاوتی از مصرف داروها و … بدست آید، در رابطه با روغن خراطین نیز چنین است، بدن برخی افراد واکنش خوبی نسبت به مصرف روغن خراطین و یا کرم بوتاکس طبیعی زالو نشان می دهد و بعضی دیگر کمتر تاثیر می گیرند.

یکی از عوامل موثر در اثرگذاری روغن خراطین، طبع هر فرد است، طبع روغن خراطین گرم است و افراد با طبع گرم بهتر است برای جلوگیری و یا رفع جوش از میکس خراطین زالو استفاده کنند،افراد با طبع گرم جهت جلوگیری و یا رفع جوش میتوانید از پنبه آغشته به سرکه طبیعی استفاده کنید.

تمیزی پوست هم از عوامل تاثیرگذار است پس قبل از مصرف روغن خراطین پوست خود را با آب و صابون بشویید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *