خطای داخلی وردپرس را چگونه حل نماییم ؟

خطای داخلی وردپرس

خطای داخلی وردپرس

آموزش رفع برخی خطاهای داخلی وردپرس

تا به حال مسلما در حال وب گردی با اخطار HTTP 500 روبرو شدید، که به معنی خطای داخلی سرور است. اما هنگامی که این مشکل برای سایت ورد پرس تان بیفتد ، این مشکل به چه صورت حل می شود ؟ در این مطلب با دلایل وقوع این خطا و روش های رفع این خطا آشنا می شویم.

چرا در وردپرس خطای داخلی سرور اتفاق می افتد ؟

این اتفاق فقط به وردپرس اختصاص ندارد و امکان دارد با هر چیزی که روس سرور اجرا می شود، رخ بدهد. ولی در وردپرس به دلیل افزونه ها و توابع وابسته اتفاق می افتد، یا به علت خرابی فایل htaccess و یا محدودیت در حافظه php . بعضی وقت ها با این خطا فقط در هنگام دسترسی به قسمت مدیریت رو به رو می شوید و این در حالی است که بقیه وب سایت به خوبی کار می کند. راه حل ها بدین شرح است :

جست و جو برای فایل htaccess خراب

بررسی کردن htaccess خراب اولین کاری است که برای برطرف کردن خطای سرور باید انجام بدهید ، که با تغییر نام این فایل می توانید این کار را انجام دهید. به همین منظور با یک نرم افزار FTP مانند filezilla به سایت وارد شوید و در فولدری که فایل های wp-content و wp-admin و wp-includes قرار دارد، نام فایل htaccess را تغییر دهید، مثلا htaccess_0 بگذارید. با این اعمال تغییر، سرور دیگر به این فایل خراب دسترسی ندارد. چون از روی نام آن را می یافت . اگر سایت تان بع از این تغییر درست کار کرد بدانید که مشکل از این فایل بوده است و برای اینکه دوباره این فایل را بسازید، به منوی تنظیمات -> پیوندهای یکتا بروید و دکمه ذخیره را کلیک کنید. فایل htaccess با این کار دوباره ساخته می شود.
اگر مشکل تان حل نشد، در ادامه با ما باشید :

عبور از محدودیت حافظه php

به دلیل محدودیتی که برای حافظه php در نظر گرفته شده است، ممکن است که خطای داخلی سرور رخ بدهد . برای این که این مشکل رفع شود ، فایل wp-config.php را در شاخه ی اصلی وردپرس ویرایش کنید و تگ php اصلی را در خط پایین اضافه کنید :

define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

اگر تنها در زمان دسترسی به مدیریت سایت با این پیام رو به رو می شوید، فایل متنی php.ini را می توان به روش دیگری تولید کنید و زیر آن بنویسید : memory=64MB و سپس فایل را ذخیره نمایید و با استفاده از FTP در پوشه wp-admin آن را ذخیره سازید.
شاید با این کار دیگر خطایی به نمایش در نیاید ولی مشکل همچنان باقی باشد. امکانش هست که این مشکل از یک افزونه یا تابع پیوسته باشد که به صورت ضعیفی کدنویسی شده است. برای رفع این مشکل باید پلاگین را پیدا کنید . که با دیدن log های سایت این کار صورت می گیرد که برای دسترسی به این گزارشات باید با ارائه دهنده ی هاست خود تماس بگیرید و نمشکل را با آن ها مطرح کنید.
اگر با افزایش حافظه مشکل برطرف نشد . با روش های زیر با ما همراه شوید :

غیر فعال کردن همه افزونه ها

اگر با استفاده از شیوه های قبل مشکل برطرف نشد، این اشکال ممکن است به علت افزونه خاصی اتفاق افتاده باشد و یا چندین افزونه در کنار هم موجب ایجاد این مشکل شده اند. ابتدا باید همه ی پلاگین ها را غیر فعال سازید. ولی این کار باید بدون این که به پنل مدیریتی وارد شوید صورت پذیردو دو راه کار برای آن داریم : اول این که از طریق FTPنام فایل PLUGINS را در پوشه wp-content تغییر دهید که با این کار افزونه ها از دسترس وردپرس خارج می شوند با این کار همه ی افزونه ها غیر فعال می شوند.دیگر نمی توانید وارد قسمت مدیریت شوید. با تغییر نام دادن دوباره از نام جدید به plugins برای وردپرس افزونه ها در دسترس قرار می گیرند. ولی این بار همه افزونه ها غیر فعال هستند. یکی یکی افزونه ها را فعال نمایید تا متوجه شوید مشکل از کدام افزونه است. با استفاده از phpMyAdmin نیز می توان همه افزونه ها را غیر فعال کرد. اگر نحوه کار با phpMyAdmin را نمیدانید از همان روش FTP استفاده کنید. در پایگاه وردپرس به جدول wp_options بروید و نام تنظیمات active_plugins را پیدا کنید و مقدار آن را به :

a:0:{}

تغییر بدهید. اگر مشکل حل شد، متوجه می شویم که یکی از افزونه ها باعث بروز مشکل شده است. ولی اگر همچنان مشکل باقی است، فایل های وردپرس را از یک فایل جدید نصب کنید و دوباره روی هاست آپلود نمایید. این کار هیچ کدام از اطلاعات شما را حذف نمی کند ولی اگر یکی از فایل ها خراب باشد مشکل را حل برطرف می کند.
امیدواریم که تا به این جا مشکل تان حل شده باشد ، ولی لگر نشد با پشتیبانی هاست خود تماس بگیرید و با بررسی های log های سرور علت اشکال را بیابید و برای برطرف کردن آن، از آن ها کمک بخواهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *