دانلود و معرفی بازی موبایل Devil Eater

بازی موبایل Devil Eater را می‌توان ترکیبی موفق از عنوان تحسین‌شده Never Gone و برخی مراحل جنون‌آمیز و دوبعدی Shadow Of Damned دانست.

ساخت بازی‌های ویدیویی با محوریت نبرد خیر و شر یا ایجاد شخصیت‌هایی ماورایی که عناوینی نظیر شکارچی شیاطین را یدک می‌کشند شاید کمی کلیشه به نظر بیاید اما پس از تجربه‌ بعضی خروجی‌های خوش‌ساخت و گوناگون این ماجرا بر روی انواع پلتفرم‌ها، می‌توان دریافت که کلیشه‌ها همیشه هم بد نیستند! صنعت بازی‌های موبایل کمی بی‌در و پیکرتر از این حرف‌ها بوده زیرا هر چند روز یک‌بار، به اندازه‌ای شاهد انتشار آثار مفتضحانه و عملا پوچ هستیم که مجالی برای صحبت راجع‌به مفاهیم باقی نمی‌ماند. اما در این آشفته‌بازار، عناوینی وجود دارند که با کمی خلاقیت در ساختار و اهمیت به مقوله هنر، در دو جبهه قصه‌گویان کوچک اما تاثیرگذار و سرگرم‌کننده‌هایی بدون روایت با اهمیت بیشتر به گیم‌پلی حاضر می‌شوند و قابل قبول هستند.

ساخته‌‌ی مشترک دو استودیو «لود کامپلیت» (Load Complete) و «ماکارون» (Macaron) یعنی بازی موبایل Devil Eater را می‌توان در دسته دوم جای داد زیرا با بهره‌گیری از ذوق سازندگان در طراحی هنری و روند جذاب گیم‌پلی، ترجیح بر سرگرم‌کننده بودن دارد. بازی از هیچ قصه‌ای برخوردار نبوده و بدون مقدمه یا پیش‌زمینه خاصی، بازیکن را وارد عالم شیاطین می‌کند و هدف چیزی به جز انتقام نیست! کاراکتر قابل بازی فردی به نام رابرت بوده که گویا شکارچی شیاطین است و همانند نام بازی، برای بقا از خون یا جان آن‌ها تغذیه می‌کند. Devil Eater با زاویه دید دوبعدی دنبال می‌شود که در آن شخصیت اصلی حالتی ساکن دارد و این دشمنان هستند که مدام به سمت وی حمله‌ور می‌شوند. تمام مکانیک گیم‌پلی در موارد فوق خلاصه شده اما دارای عمده جزئیاتی است که این تعاریف را کامل‌تر می‌کند.

همان‌‌گونه که گفته شد، در این عنوان شیاطین به سوی شخصیت قابل بازی (رابرت، جولیا و…) یورش می‌برند که با توجه به طراحی یک رابط کاربری ساده توسط سازندگان، تنها کار بازیکن به شلیک‌های مداوم و ایجاد حالت تدافعی ختم می‌گردد. اغلب سازندگان آثار موبایلی چنین طرح‌هایی را برای سهولت بیشتر کلید می‌زنند اما شمایل نه چندان جالب این حالت و افزایش حس تکرار بدون پیچش یا درگیری خاصی، عناوین تلفن همراه را در سطحی بدون پیشرفت (در زمینه مذکور) نگه‌می‌دارد. دشمنان در انواع کلاس و گونه‌های مختلف ظاهر می‌شوند که هر کدام مهارت‌های مختص به خود را دارند و به شکل یکسان از بین نمی‌روند. مثلا شمشیرزنان فربه و مسن‌، روند کندتری در انجام حملات دارند و بالعکس سرعت عمل شوالیه‌ها و سگ‌های شیطانی‌، غیر قابل پیشبینی است. ساحره‌ها نیز روشی خاص دارند و با پرتاب آتش، دفاع به موقعی را می‌طلبند.

هر مرحله از بازی موبایل Devil Eater شامل انبوهی از دشمنان نام‌برده و شیاطین دیگر است که به باس‌فایتی نهایی ختم می‌شود. با کشتن آن‌ها می‌توانید وارد مرحله بعد شوید که لوکیشنی متفاوت دارد و حریفان قدرتمند‌تری را به سوی‌تان می‌فرستد. پس از هر مرتبه شکست در مراحل، ابتدا به بودجه‌تان نگاهی بیندازید زیرا اگر به اندازه مشخص سکه نداشته باشید، می‌بایست مجددا از مرحله نخست وارد ماجراجویی در این عالم گوتیک شوید! سازندگان کره‌ای بازی با ایجاد قابلیت ارتقا توانایی‌های محوری کاراکتر اصلی که شامل قدرت، سرعت و سپر تدافعی می‌شود، به نوعی مخاطب را در امر مقابله با نیروهای دشمن یاری کرده‌اند زیرا اگر به مراحل بالاتر برسید اما مهارات‌تان را بهبود نبخشیده باشید، شکست‌هایی متداوم را متحمل خواهید شد. در کنار تمامی موارد فوق، امکان خریداری چند نوع اسلحه خوب برای مقابله با شیاطین و همچنین لباس‌هایی متنوع وجود دارد که روند مراحل را از یکنواختی رها می‌سازند.


بازی موبایل Devil Eater در زمینه گرافیکی هم عملکرد بسیار قابل‌قبولی دارد و با توجه به حجمی اندک، از پویایی چشم‌نوازی برخوردار است. انیمیشن‌های نه‌چندان متنوع اما جذاب شخصیت اصلی در کنار طراحی راضی‌کننده دشمنان و همچنین تصاویر پس‌زمینه‌ای که نشان از معماری آن منطقه به خصوص دارند، از جمله نکات مثبتی هستند که این عنوان را در سطح نسبتا بالایی قرار می‌دهند.

در مجموع اگر به سراغ اثری کوچک می‌گردید که تمرکزش به جای قصه‌گویی و نیروی روایت، بر جلوه‌های بصری زیبا، گیم‌پلی مهیج و نهایتا سرگرم‌کننده استوار است، بازی موبایل Devil Eater می‌تواند به راحتی در اولویت انتخاب‌هایتان جای گیرد و تا مدت زیادی مشغول‌تان سازد.

دانلود از پلی‌استور

دانلود از اپ‌استور

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *