دانلود و معرفی بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed

به مناسبت ده‌سالگی مجموعه Assassin’s Creed یک اثر کژوال بسیار مهیج و سرگرم‌کننده یعنی بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed روانه بازار عناوین تلفن همراه شده است. 

امروزه کم‌تر افرادی یافت می‌شوند که علاوه‌بر جای‌گیری در زمره مخاطبین جدی بازی‌های موبایل، کماکان نامی از استودیو محبوب «کچاپ» (Ketchaap) نشنیده باشند. تیم چند نفره و خلاق Ketchaap در واقع تمامی تعاریف مینیمال و ابتدایی مفهوم ویدیو گیم را اعم از سادگی، ایده‌پردازی و البته سرگرم‌کننده‌ بودن، معنا کرده است. تیمی که تا چندسال گذشته به صورت مستقل پروژه‌های کوچک‌شان را کلید می‌زدند و حال در گستره تدابیر هوشمندانه‌/سودجویانه کمپانی «یوبی‌سافت» (Ubisoft) قرار گرفته‌اند و پس از این به عنوان عضوی مهم در زمینه تولید بازی‌های موبایل، پول‌سازهای فرانسوی را همراهی خواهند کرد. سران یوبی‌سافت به بهانه انتشار جدیدترین اثرشان یعنی Assassin’s Creed: Origins و همچنین ده‌سالگی این مجموعه، تولید عنوانی خوش‌ساخت و مهیج را در رأس کار استودیو Ketchaap قرار دادند که بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed، نتیجه موفق این تصمیم است.

اگر حتی چند مورد از آثار استودیو سازنده را تجربه کرده باشید، مطلع هستید که هدف نهایی افراد مشغول در آن را سرگرم‌کننده بودن و درگیری مخاطب با گیم‌پلی شکل می‌دهد. بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed نیز روندی مشابه با ساخته‌های پیشین این تیم خلاق دارد. این عنوان کژوال و اعتیادآور، با توجه به یکی از ایده‌های قبلی سازندگان که در بازی The Tower پیاده‌سازی شد ساخته شده و حال تلفیق مکانیزم‌های گیم‌پلی اثر فوق با دنیای اساسین‌ها، خروجی بسیار خوبی را حاصل گشته است. در این بازی ساده اما چالش‌محور، می‌بایست اساسین‌های نامی و محبوب مجموعه را برای رسیدن به بالاترین نقاط برج‌ها یاری کنید.

نقش بازیکنان در گیم‌پلی، تنها در لمس به موقع صفحه نمایش و سقوط‌های نهایی در گاری معروف کاه خلاصه می‌شود. در هر لوکیشن، ساختمانی کوچک قرار دارد که می‌بایست با دقت بالای بازیکنان ارتفاع بیشتری بگیرد. طریقه انجام این عمل به سادگی لمس با یک انگشت است اما رفته رفته مخاطب درمی‌یابد که سهولت همیشه به معنای عدم وجود چالش نیست. با هر مرتبه ضربه‌ زدن بر روی صفحه نمایش، پله پله پایه‌های شکل‌گیری برج را خواهید ساخت. اما مهم‌ترین نکته در رابطه با گیم‌پلی و در واقع بخش چالش‌برانگیز آن، دقتی ویژه همراه با سرعت عمل است که اهمیت‌اش در پیشبرد برج‌هایی مرتفع‌تر خودنمایی می‌کند.

در بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed باید سازه‌های طبقاتی را به گونه‌ای روی یکدیگر قرار دهید تا ساختمان حالتی ثابت داشته باشد. هر چند که انجام صحیح این کار دشوار به نظر می‌رسد اما آزمون و خطاهای گوناگونی که باعث برش‌های بیش از حد قطعات و شکست در مراحل می‌شوند، می‌توانند انگیزه مضاعفی را برای بازیکنان ایجاد کنند تا با دقت بیشتری به بازی ادامه دهند. هرگاه که دیگر قطعه‌ای برای ایجاد طبقات جدید نداشته باشید، الطائر یا دیگر اساسین‌های آشنای مجموعه همانند اتزیو، آرنو، جیکوب و… که همگی قابل آزادسازی هستند، بر نوک برج می‌ایستند تا با سقوط به سمت پایین علاوه‌بر جمع‌آوری هِلیکس‌ها (حکم پول را در بازی دارند) با حالتی فانتزی به داخل گاری کاه فرود آیند و امتیازات بیشتری را کسب کنند.

بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed دارای لوکیشن‌های متفاوتی در انواع شهرها همانند لندن، فلورانس، غزه، گرانادا است که هر یک معماری مینیمال و  بصری مختص به خود را در زمینه برج‌ها و همچنین تصاویر پس‌زمینه شهر دارند. سازندگان مفهوم لِوِل‌آپ را تنها در این بخش تعریف کرده‌اند و افزایش مهارت‌های فردی، رابطه مستقیمی با آزادسازی شهرهای مذکور دارد. علاوه‌بر موارد نام‌برده، می‌توانید آیتم‌هایی را در طول مراحل خریداری کنید که برای دستیابی به امتیازات بیشتر با فتح ارتفاعات موثر هستند. به عنوان مثال آهنرباها قابلیت جذب تمامی هلیکس‌های اطراف برج در هر دور سقوط را دارند. یا با خرج ۲۵۰ عدد از این گوی‌های بلورین می‌توانید در هر شروع مجدد، چند طبقه از برج را بسازید و از آن بالا روید تا رسیدن به ارتفاعات کمی ساده‌تر شود.

تیم سازنده درست مانند ساخته‌های پیشین، این‌بار نیز توجه ویژه‌ای به موسیقی و جنبه‌های صوتی اثرشان کرده‌اند. هر کدام از لوکیشن‌های موجود، دارای جوی خاص هستند که به لطف هماهنگی بسیار خوب قطعات موسیقی با شهر و معماری برج‌ها، مخاطب را سرد یا دچار تکرار نمی‌کنند. طراحی هنری ساده اما چشم‌نواز محیط و اساسین‌ها نیز به پویایی مراحل می‌افزاید؛ زیرا تصاویر هیچ‌گاه رنگ کسالت و تکرار به خود نمی‌گیرند و بازی دائما در حال غافلگیری‌های دیداری است.

تجربه بازی موبایل The Tower Assassin’s Creed حتی به افرادی که هیچ‌گونه رابطه خوبی با این مجموعه ندارند نیز توصیه می‌شود زیرا آثار استودیو Ketchapp علاوه‌بر پوشش طیف گسترده‌ای از سلایق، عناصر مهمی چون خلاقیت، خوش‌ساخت بودن و سرگرمی را زنده نگه‌می‌دارند.

دانلود از پلی‌استور

دانلود از اپ‌استور

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *