در زندگی خود ساده پیشرفت کنید

پیشرفت

همیشه تحول در زندگی و ایجاد پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی، مسئله ای دست نیافتنی توسط برخی از افراد است. اما تحول در زندگی از آنچه که فکر می کنید آسانتر است. چسبیدن به یک عادت روزانه بسیار آسان است اما آیا این عادات در زندگی شما تاثیر مثبت دارند؟ از طرفی اگر شما بخواهید در زندگی‌‌تان پیشرفت کنید شاید تشخیص این که از کجا و چگونه باید شروع کنید مشکل باشد. به یاد داشته باشید که قبل از هر حرکتی شما باید بدانید که چه رفتارهایی انجام دهید و چه رفتارهایی را ترک کنید. هنگامی که شما درک درستی از این موارد پیدا کردید؛ می‌توانید قدم‌های اولیه را به سوی آینده بهتر، بردارید.

رفتارهایی که باید ترک کنیم

. دردها و شکست‌های گذشته را فراموش کنید

حسرت، پشیمانی، احساس گناه و یادآوری اتفاقات بد گذشته و تکرار آن‌ها در ذهن، می‌تواند شما را از حرکت به جلو در حال و آینده باز دارد. شما دیگر هیچ کنترلی روی گذشته‌ی خود ندارید اما می‌توانید از کنترل خود توسط گذشته جلوگیری کنید.

۱٫ اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اید و نمی‌خواهید دوباره تکرار شوند را مد نظر قرار دهید.

درس‌های عملی را که می‌توانید از این اشتباهات بگیرید لیست کنید و هر ترس نظری اطراف آن اشتباه را فراموش کنید. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است با لمس بخاری داغ دستش بسوزد و در نتیجه یاد بگیرد اجسام داغ را لمس نکند؛ اما این تجربه نباید باعث شود که کودک از لمس اجسام دیگر و درک و جستجوی دنیای خود دست بردارد.

• تعاملات گذشته با افراد می‌تواند باعث افزایش کینه شما نسبت به آن‌ها شود؛ اما کینه توزی موجب تخلیه انرژی و روحیه شما می‌شود و در نهایت باعث پس‌رفت شما خواهد شد.

۲. تسلیم کنترل دیگران نشوید

زندگی شما متعلق به خودتان است. دیگران ممکن است شما را راهنمایی کنند یا به شما مشاوره بدهند. برخی از این راهنمایی‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد ولی برخی از آن‌ها مضرند. صرفنظر از این‌ها شما باید براساس خواسته‌ها و ایده‌های خود تصمیم بگیرید و در این خصوص از تصورات دیگران در خصوص خود نگران نباشید.

• بیاد داشته باشید که حتی نزدیکترین افراد به شما، درک محدودی از آنچه واقعا هستید دارند.

• وقتی شما در حال دنبال کردن اهداف خود هستید، ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه شما با خط فکری آن‌ها در یک راستا نیستید و کارهایی را که به نظر آن‌ها مهم است، انجام نمی‌دهید از شما انتقاد کنند. به عنوان مثال، ممکن است علاقه و هدف شما زیاد پول‌ساز نباشد، بنابراین افرادی که مسائل مالی را به عنوان یک اولویت مهم می‌دانند، کار شما را اتلاف وقت بدانند. به یاد داشته باشید که ارزش‌های شما و دیگران همیشه یکسان نیست، بنابراین زندگی با ارزش‌های دیگران همیشه رضایت بخش نخواهد بود.

۳. خود را از تردید رها کنید

خودتان را آموزش دهید تا در تصمیمات خود قاطع‌تر باشید. اگر به مردد بودن خود پایان ندهید همیشه در لحظات مهم تصمیم گیری با شک مواجه خواهید شد.

۴. همین حالا به تعویق انداختن کارهای‌تان را متوقف کنید. همین حالا!

آیا شما هم جزو افرادی هستید که فردا را برای انجام کارهای‌تان انتخاب می‌کنید؟ این رفتار می‌تواند به سرعت در شما به یک عادت تبدیل شود. به تعویق انداختن کارها را متوقف کنید و آن‌ها را هر چه زودتر انجام دهید. یکی از دلایل به تعویق انداختن کارها می‌تواند ترس از افتادن به مسیر اشتباه باشد. اما هر چقدر زودتر کاری را شروع کنید سریع‌تر می‌توانید به خطای خود پی ببرید و در صدد اصلاح آن برآیید. به یاد داشته باشید که با خانه نشینی فقط فرصت‌های آینده‌تان را محدودتر می‌کنید.

۵. از مشکلات فرار نکنید

وقوع مشکلات و مسائل در زندگی اجتناب ناپذیر است. با فرار از آن‌ها فقط وقت‌تان را هدر می‌دهید. شما زمان کمی برای پیشرفت در اختیار دارید. به عنوان مثال اگر سوتفاهمی بین شما و شخص دیگری رخ دهد، سعی کنید آن را با گفتگو حل کنید. در اینگونه موارد روابط می‌توانند قطع شوند ولی در عین حال می‌توان با یک مدیریت صحیح آن‌ها را مستحکم‌تر کرد.

در هر صورت مسائل و مشکلات زندگی اگر حل نشوند همیشه روی دوش شما سنگینی خواهند کرد.

۶. عذر و بهانه را کنار بگذارید

گاهی برخی موانع قانونی ممکن است شما را از پیگیری یک هدف یا ایده‌ی خاص باز دارد. اما اغلب با کمی تلاش می‌توان بر اکثر موانع غلبه کرد. هرگاه با مانعی مواجه شدید که قادر به رفع آن هستید، به خودتان بگویید که این فقط یک بهانه‌ی ساده است که مانع از تحقق هدف‌تان می‌شود؛ بنابراین باید آن را از بین ببرید.

۷. توضیح اضافی را کنار بگذارید

اتفاقات در زندگی اغلب بدون دلیل و معنای خاصی به وقوع می‌پیوندند. نیاز به توضیح برای برخی چیزها طبیعی است اما تمایل زیاد به ارائه‌ی توضیح، باعث عقب ماندن شما می‌شود بویژه اگر شما جزو افرادی باشید که از انجام امور قبل از ارائه‌ی توضیح خودداری می‌کنید این امر موجب آسیب جدی در زندگی‌تان خواهد بود.

۸. ترس‌های خود را بشناسید و خود را از آنها رها کنید

هر شخصی در زندگی ترس‌ها و نگرانی‌های خاص خودش را دارد. با خودتان صادق باشید و ترس‌هایی را که موجب پس‌رفت‌تان می‌شود شناسایی کنید و روی آن‌ها کار کنید تا از آن رهایی یابید.

ترس از دلشکستگی و ناامیدی، به ویژه برای افرادی که کماکان به آن مبتلا هستند بسیار رنج آور است. اما بیاد داشته باشید که زندگی می‌تواند با جایگزین کردن افراد دیگر و موقعیت‌های جدید تغییر کند و باعث بهبود روحیه افراد شود.

ترس از ناشناخته‌ها نوع دیگری از ترس است که مردم به آن مبتلا هستند. تغییر ترسناک است زیرا باعث می‌شود که مسائل بهتر یا بدتر بشوند. بعضی افراد حتی از موفقیت نیز ترس دارند به خصوص اگر آن‌ها روحیه برجسته بودن و ایستادگی را دوست نداشته باشند. رفتار افراد دیگر نیز با شما تا حد زیادی به نحوه‌ی عملکرد و شخصیت شما از لحاظ تاثیر گذاری و استحکام شخصیتی بر می‌گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *