راهنمای انتخاب عطر؛ رایحه هایی برای سرحال و سرزنده بودن

راز خوش تیپ بودن آقایان چیست

عطر

همه ما انسان ها به بوی خوش علاقمندیم و روزانه از عطر و ادکلن استفاده می کنیم. بوها می‌توانند بر احساسات، خلق و خو و حتی سلامت ما تأثیر بگذارند،به همین دلیل آروماتراپی یا رایحه درمانی امروزه به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی قلمداد می‌شود و نتیجه آن بهبودی، ایجاد آرامش، و تامین انرژی بالا در عموم افراد است.در ادامه این بخش از دنیای مد نمناک به معرفی رایحه های طبیعی می پردازیم که می تواند برای شروع یک روز خوب موثر بوده و سرحالتان کند.

 

نعنا :افزایش انگیزه و بهبود خلق و خوی

گیاه نعناع یک گیاه کوچک با بویی مطبوع و دارای خاصیت است، عطر طبیعی و تازه نعناع درمان سریع و موثری برای حالت تهوع و سردرد بوده و ماده تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی است که با کاهش استرس وافسردگی سبب بهبود خلق و خو می شود.

 

لیمو :افزایش انرژی و احساس نشاط

لیمو جزو مرکبات بوده و به دلیل داشتن ویتامین ث برای درمان بیماری موثر است. استنشاق روزانه‌ی رایحه‌ی لیمو به آرامش سیستم عصبی و رهایی از فشارهای روانی یک روز سخت کاری کمک می کند و افزایش انرژی و نشاط را به همراه دارد.

دارچین :افزایش تمرکز و بهبود حافظه

دارچین یک ادویه ای بسیار خوشمزه و طعم دهنده است که رایحه دلپذیری دارد، بوییدن این ادویه خوش بو سبب تقویت عملکرد ذهن،بهبود فرآیندهای ادراکی، افزایش تمرکز و بهبود حافظه و…می شود. دارچین یکی از جذاب ترین رایحه ها را تولید می کند و سبب تقویت روحیه و جسم شده و به تبدیل خانه شما با فضایی مثبت کمک می کند.

قهوه :کاهش استرس و جذب احساس شادی

قهوه یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر جهان و دارای رایحه به خصوصی است. دانه قهوه واقعاً اسرارآمیز بوده و با قرار گرفتن در معرض بوی آن، تولید پروتئین‌های عامل استرس کاهش یافته و احساس آرامش و شادی خواهید داشت.

کاج :کاهش دهنده استرس شادی آور

درخت کاج از درختان محبوب و معروف و دارای میوه و سرشار از ویتامین های مختلف است. بو کردن میوه کاج برای دستگاه تنفسی مفید بوده و کاهنده استرس و شادی آور می باشد.

 

رز ماری :افزایش تمرکز و شادابی بعد خواب

رزماری گیاهی معطر است که به‌عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود. استنشاق عطر و اسانس رزماری می‌تواند سطح هورمون استرس کورتیزول را در خون کاهش می دهد و فشارهای روحی و خستگی را از بین می‌برد و موجب افزایش شادابی می گردد.

یاس :کاهش احساس غم و افسردگی

گل یاس یکی از زیباترین و خوشبوترین گیاهانی که با نگهداری آن در خانه می‌توانید هوای منزلتان را خوشبو کنید. استشمام رایحه گل یاس آرام‌بخش است،می‌تواند شما را از غمگینی برهاند و افکار ناشی از افسردگی را از ذهن دور کند و سبب شادی و نشاط شود.

اسطوخودوس :آرامبخش ذهن و رفع بی‌خوابی

اسطوخودوس گیاهی با رایحه شیرین است که به بهبود خلق و خو، رفع خستگی، کاهش اضطراب و افسردگی، بی‌خوابی‌های شبانه و آرامش ذهن کمک می کند. بسیاری از افراد معتقدند که پر کردن بالشت با گل اسطوخودوس به خواب بهتر و رفع کابوس کمک می‌کند.

پرتقال :افزایش انرژی و حس سرزندگی

پرتقال یکی از میوه‌ها و مرکبات قدیمی و پرمصرف است که خواص بسیاری دارد. میوه پرتقال بسیار معطر بوده و با عطر خوش، شیرین و تازه‌ای که دارد، برای کاهش عصبانیت مفید بوده و سبب افزایش انرژی و حس سرزندگی می شود.‏

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *