رسمی: مدل جدید پلی‌استیشن وی‌آر معرفی شد

پلی‌استیشن وی‌آر

سونی یک مدل جدید از پلتفرم واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر معرفی کرده است که با وجود نداشتن ویژگی‌های شاخص جدید، نسبت به قبل بهبود یافته است.

تغییرات ایجاد شده از سوی سونی زیاد بزرگ نیست ولی تجربه کلی بازیکنان را بهبود خواهد بخشید. طراحی این به روزرسانی به نحوی است که موجب می‌شود کابل‌های هدفون استریو به وسیله هدست وی‌آر فعال شوند. به علاوه واحد پردازنده هدست از HDR پشتیبانی می‌کند که به این معنی بوده تجربه HDR بر روی تلویزیون بسیار راحت‌تر می‌شود و نیازی به اتصال مستقیم بین تلویزیون و هدست نیست، البته برای استفاده از این قابلیت هدست واقعیت مجازی باید خاموش باشد.

سونی هنوز تاریخ انتشار مدل CUH-ZVR2 را اعلام نکرده است ولی به صورت رسمی مشخص شد که قیمتش با نسخه قبلی فرقی نخواهد داشت. البته باید بگوییم که ظاهر بسته بندی پلی‌استیشن وی‌آر نیز تغییر می‌کند تا تشخیص آن برای خریداران راحت‌تر باشد. همچنین باید اضافه کنیم که تمام بازی‌های مدل قبلی بر روی این مدل جدید نیز اجرا می‌شوند.

هنوز مشخص نشده است این مدل در اروپا یا استرالیا نیز عرضه می‌شود و فعلا تنها برای آمریکای شمالی تایید شده است. پلی‌استیشن وی‌آر اولین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و در اوایل سال جاری سونی قیمت آن را ۵۰ دلار کاهش داد.

سونی از وضعیت حاکم بر بازار واقعیت مجازی راضی نیست و خواستار رقابت بیشتری در این زمینه بوده و قرار است در ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بازی Skyrim VR و بازی Doom VFR در تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) برای پلی‌استیشن وی‌آر و HTC Vive منتشر شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *