روش نگهداری فلفل دلمه ای به صورت صحیح

فلفل

شیوه نگهداری فلفل دلمه ای برای مدت طولانی

چنانچه مزه فلفل دلمه ای در غذا برایتان دوست داشتنی است و میل دارید در همه فصل های سال این میوه را در یخچال خود داشته باشید بهتر است شیوه درست نگهداری فلفل دلمه ای را بدانید.

فلفل دلمه را به شیوه صحیح نگه دارید تا قدری بیشتر از آن لذت ببرید؛ فلفل دلمه طعم مطلوبی دارد که به خوبی در سالاد، سوپ، خورش، و گوشت استفاده و روی آتش کباب می‌شود و یا با گوشت، سبزیجات و پنیر استفاده می‌شود. همین طور می‌توانید با ساندویچ پنیر هم استفاده کنید.

 

این همه فوایدش نیست؛ این فلفل همین طور منبع غنی از ویتامین آ، ث، ب ۶ و فیبر رژیمی است که آن‌ها را به عنوان قسمت ضروری هر رژیم غذایی سالم می‌سازد. چنانچه از خراب شدن فلفل دلمه‌ها نگران هستید، ما با سه شیوه خیلی راحت برای نگه داری فلفل دلمه ای، خرد شده و یا پخته برای شما آورده ایم.

 

روش نگهداری فلفل دلمه ای برای مدت طولانی

روش اول

فلفل دلمه کامل را در کیسه پلاستیکی وکیوم گذاشته و داخل یخچال بگذارید. می‌توانید کیسه را باز کنید و یک فلفل دلمه‌ای کامل را موقع نیاز برداشته و بقیه آن را در یخچال بگذارید. هنگامی که با این شیوه نگهداری شود، فلفل دلمه‌ای ۱ تا ۲ هفته سالم می‌ماند. دقت کنید فلفل دلمه‌ای سبز بیشتر از فلفل قرمز یا زرد خواهد ماند.

 

روش دوم

فلفل دلمه ای ها را بشویید و تخم های آن را بیرون آورید و فلفل دلمه ای را تکه تکه کنید، با دقت فلفل دلمه ای ها را دو نیم کرده و آنها را به صورت تکه های ضخیم ببرید.

 

تکه های فلفل را در یک دستمال کاغذی بپیچید و آنها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و مقداری آب سرد در ظرف بریزید. در آن را بگذارید و ظرف را درطبقه سبزیجات یخچال قرار دهید. تکه های فلفل دلمه ای تا یک هفته با این روش ترد باقی خواهند ماند. اگر می خواهید آن ها را بیشتر نگه دارید ، پس از یک هفته آب را عوض کنید.

 

روش سوم

فلفل دلمه ‌ای‌ های تازه را انتخاب کنید که خراب نباشند. فلفل دلمه‌ ای ‌ها را بشویید و آنگاه کاملاً خشک کنید.

 

فلفل‌ها را خرد کنید و تخمه‌ها را جدا کنید. می‌توانید فلفل را نصف شده یا خرد شده فریز کنید. فلفل‌ها را داخل کیسه فریزر بریزید و تا جایی که امکان دارد هوای کیسه را خالی کنید.

 

کیسه‌ها را داخل فریزر بگذارید و در زمان نیاز بدون باز شدن یخ استفاده کنید. بعضی اشخاص پیش از فریز کردن، فلفل‌‌ها را بلانچ می‌کنند. این کار ضروری نیست. ولی اگر دوست دارید، فلفل‌ها را قبل از فریز کردن ۲ دقیقه در آب در حال جوش بریزید، بردارید، در آب سرد بریزید و پس از خشک شدن آب، فریز کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *