زیباترین یخچال‌های طبیعی در جهان

یخچال‌های طبیعی اشکال یخی هستند که تا کیلومترها گسترده‌اند و اغلب چندین متر ضخامت دارند. این یخچال‌ها در مناطق بسیار سرد دیده می‌شوند و هوای تمیز اینگونه مناطق این یخچال‌ها را بسیار زیبا و روشن می‌کند و برای تماشاگران این پدیده طبیعی بسیار جذاب است. در این مطلب چند نمونه از زیباترین یخچال‌های طبیعی دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

یخچال Perito Moreno، آرژانتین

این یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب است و با استفاده از قایق کوچکی در دریاچه آرژانتین قابل رویت است. گردشگران می‌توانند شکسته شدن یخ‌ها از این یخچال‌های طبیعی و افتادن آنها در دریاچه را ببینند. طول این یخچال ۳۰ کیلومتر است و منظره خیره‌کننده‌ای دارد.

Margerie Glacier، آلاسکا

این یخچال ۳۴ کیلومتر طول دارد و در پارک ملی Glacier Bay قرار گرفته است و در آلاسکا است. این یخچال یکی از زیباترین جاها برای گردشگران است.

Pasterze، استرالیا

این یخچال حدود ۸.۴ کیلومتر طول دارد که آن را یکی از بزرگترین یخچال‌های کوه‌های آلپ شرقی کرده است. ضخامت آن حدود ۱۲۰ متر است و دقیقا در پایین کوه Grossglockner، بلندترین کوه استرالیا قرار گرفته است.

Furtwängler Glacier، کوه کلیمانجارو، تانزانیا

این یخچال در نزدیکی قله کوه کلیمانجارو در تانزانیا قرار دارد. این یخچال بقایای کوچکی از قله یخی است که به آن قله کوه کلیمانجارو گفته می‌شود. گرچه یخ‌های روی کوه آب شده و ناپدید می‌شوند، اما برف‌های فصلی روی آن را می‌پوشاند و به ارتفاع کوه می‌افزاید.

یخچال کانادا، قطب جنوب

قطب جنوب یخچال‌های زیادی دارد و سالانه گردشگران بسیاری را برای تماشای زیبایی‌های این یخچال‌ها به خود جذب می‌کند. کمتر از ۱۰ سانتیمتر از بارش‌های برف سالانه نصیب این یخچال‌ها می‌شود و در واقع اکوسیستم بیابانی دارد. اینجا در مسیر اردوی Terra Nova کشف شد.

Vatnajokull، ایسلند

این یکی از بزرگترین یخچال‌های ایسلند است و معنای نام آن “یخچال رودخانه ها” ست. این یخچال در بسیاری نقاط به دریا متصل می‌شود و شبکه‌ای از یخ و آب را تشکیل داده است. اشکال و اندازه‌های مختلف توده‌های یخ شناور اطراف این یخچال منظره بسیار زیبایی را تشکیل داده است.

گرچه یخچال‌ها بسیار زیبا هستند اما گرمایش زمین سبب شده بسیاری از آنها تبخیر شده و از بین بروند و این هشداری برای دنیاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *