زیستگاه باستانی مصری در گرند کانیون

آیا موسسه اسمیتسونیان یک زیستگاه باستانی مصری را در گرند کانیون کشف کرده که باعث گیج شدن محققان شده ؟ طبق تیتر خبرهای سال ۱۹۰۹ پاسخ آری است .
آیا ممکن است که تمدن مصر باستان امکان سفر به سراسر سیاره زمین را در گذشته داشته ؟ بحث من بر سر سفینه ها نیست . من از اقیانوس پیمایی آنها با کشتی های بزرگ صحبت می کنم .
در سالهای اخیر شواهد بیشتری به دست آمده که از این نظریه حمایت می کنند که تمدنهای باستانی همچون مصری ها و چینی ها و حتی احتمالاً اولمک ها قبل از اینکه کسی به فکر مکتوب کردن تاریخ باشد توان اقیانوس پیمایی را داشته و کشتی های اقیانوس پیما را هدایت می کرده اند .
در حالیکه پاسخ های علمی به تماس فرا اقیانوسی ما قبل کلمبیانی به مرورزمان تغییر می کند به اغلب نظریه هایی که از امکان این تماسها حمایت می کنند با شک وتردید نگریسته می شوند چون کاملاً مخالف درکی از تاریخ هستند که به ما قبولانده شده اند . 


این نظریه که زیستگاهی در شمال آمریکا پیدا شده که به تمدن مصر باستان تعلق دارد مثل این می ماند که شما در حال تعریف کردن وقایعی باشید که در یک فیلم هالیوودی رخ داده . با این حال با توجه به صفحه نخست روزنامه آریزونا به تاریخ ۵ آوریل ۱۹۰۹ در منطقه ماربل گرند کانیون چیز عجیبی کشف شده که حکایت از این دارد که مصری های باستان در هزاران سال پیش در شمال آمریکا حضور داشته اند .
براساس گزارش روزنامه آریزونا دو باستان شناس به نامهای اس ای جردن و جی ای کینکید که با بودجه موسسه اسمیتسونیان کار می کرده اند چیز شگفت انگیزی را کشف کرده اند که ثابت می کند درک ما از تاریخ نادرست است .
اگرچه عده ای بر این باورند که کل این قضیه جعلی است واصلاً چنین کشفی صورت نگرفته . علاوه بر این ، موسسه اسمیتسونیان تمام قضیه را انکار کرده و گفته که هیچ سابقه ای از کینکید یا پروفسورجردن در دپارتمان مردم شناسی موسسه اسمیتسونیان وجود ندارد .علاوه بر این اسمیتسونیان انکار می کند که اصلاً شواهدی جمع آوری شده باشد . 


در کتاب ” اختراعات توقیف شده و دیگر اکتشافات ” جاناتان اسین ، سخنگوی موسسه اسمیتسونیان کشف هرگونه اثر باستانی مصری در گرند کانیون را انکار می کند .
آیا این هم یک ماجرای جعلی دیگر بوده ؟
آیا می توانیم نتیجه گیری کنیم که کل ماجرا فقط یک قضیه ای بوده که روزنامه برای فروش بیشتر جعل کرده ؟
آیا ممکن است که موسسه اسمیتسونیان با توجه به سابقه اش از اکتشافاتی که فهم ما از تاریخ را تغییر می دهند و اشتباه معرفی می کنند ، احساس خطر کرده و قضیه این کشف عجیب و غریب را پنهان کرده باشد ؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *